بررسی علت عدم رعایت نسبت جنسیتی در آزمون جامع استخدامی

۴ نظر
 باشگاه خبرنگاران جوان: نوبخت در پاسخ به سوال که باتوجه به دستور رئیس جمهور برای تعویق آزمون استخدامی و بررسی بیشتر درباره تبعیض جنسیتی ادانه داد: برای گزارش آزمون در چارچوب مدیریت خدمات کشوری فرایندی طی می‌شود و ما طبق بند (ج) ماده ۲۴ به ازای هر سه نفر که از سیستم نظام اداری خارج می‌شوند یک نفر را می‌توانیم داخل کنیم و این دستگاه‌ها هستند که به ما توضیح می‌دهند برای چه پستی در حال حاضر نیاز به شاغل جدید وجود دارد. وی از ارائه گزارشی در این رابطه به رئیس جمهور خبر داد و گفت: این گزارش به دلیل وجود عدم رعایت نسبت جنسیتی، به دستور رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه این بررسی ها هم فردا در جلسه سخنگوی دولت ارائه خواهد شد. وی در ادامه به بخشی از آمارهایی در رابطه با موضوع مذکور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۶ الی ۱۷ هزار فرایند استخدام ۲ هزار و ۹۰۰ مورد به اشتغال بانوان، ۴ هزار و ۹۰۰ مورد به استخدام در قوه قضاییه و حدود ۱۱ هزار شغل دیگر هم به تفکیک بانوان و آقایان خواهد بود که از این ۱۱ هزار شغل بیشترین درصد آن به بانوان اختصاص خواهد یافت که در رابطه با اشتغال در زمینه پرستاری است. سخنگوی دولت ادامه داد: پس از احراز گزارش مذکور از سوی رئیس جمهور اجازه آزمون در این زمینه صادر می‌شود، این موضوع به سرعت در حال رسیدگی است.

 برای مشاهده آخرین اخبار سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی اینجاکلیک نمایید

درحال آماده‌سازی نظرات کاربران ...