ایجاد ۲۰ هزار شغل در اردبیل برنامه ای عملیاتی است

استان اردبیل از نظر برخورداری از فرصت های شغلی پایدار از عقب ماندگی تاریخی رنج می برد و بر اساس آمارهای رسمی در سه دهه گذشته همواره نرخ بیکاری این استان با فاصله قابل توجهی نسبت به استانهای برخوردار در بین پنج استان بالای کشور بوده است.

خوشبختانه همان منابعی که آمارهای بیکاری استان اردبیل را بیان کرده اند(مانند مرکز آمار ایران و مرکز پژوهش های مجلس) این واقعیت امیدبخش را هم اعلام کرده اند که در سالهای اخیر فضای کسب و کار و زمینه های ایجاد شغل در استان اردبیل نسبت به استان های دیگر مطلوب تر شده است و جزء سه استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار و رشد اشتغال هستیم.
ذکر این آمار البته به این معنی نیست که نرخ بیکاری استان از میانگین کشوری کمتر شده است اما نشان می دهد سرعت کاهش نرخ بیکاری در استان افزایش یافته است.
استاندار اردبیل با هفت سال تجربه قبلی و شناخت از ظرفیت های استان و مطالعه فرصت ها و تهدیدهای موجود در زمینه تولید و اشتغال استان؛ بعد از بازدیدها و جلسات کارشناسی متعدد؛ بر اساس یک برنامه مدون ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در سال را از برنامه های خود اعلام نموده است.
آنچه استاندار محترم اردبیل اعلام نموده است نه یک شعار تبلیغاتی، بلکه برنامه ای عملیاتی است که ده ها سند و تفاهم نامه در پشت آن قرار داد و با عزم و اراده دولت مردان و یاری افکار عمومی و همه شهروندان عزیز و فهیم استان به بار خواهد نشست.
اکبر بهنام جو آنچنان از عملیاتی شدن این برنامه مطمئن است که علاوه بر صدور دستور ایجاد سامانه رصد اشتغال استان با قابلیت مشاهده جزئیات اسناد و تفاهم نامه ها و تعداد شغل های ایجاد شده در آن تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری؛ از انتشار کتاب جامع اشتغال در پایان سال خبر داده است.
عده ای که خود را دلواپس تحقق این برنامه ارزشمند نشان می دهند با ارائه آمارهای غلط و تشکیک در اخبار، به جای همراهی و کمک در راستای تحقق کامل این برنامه؛ سعی در ناامید کردن شهروندان دارند.
اما مردم فهیم و عزیز استان، به ویژه جوانان جویای کار و جامعه کارگری استان که خود با تمام وجود مشکلات بیکاری را درک نموده اند ضمن حفظ مطالبه گری و رصد دقیق فعالیت ها در حوزه اشتغال؛ با تمام توان از این برنامه ارزشمند حمایت نموده و در کنار استاندار تلاشگر و عملگرای استان ایستاده اند.
و از همه مدعیان دلسوزی استان هم می خواهند به جای سیاه نمایی و یاس آفرینی، با پیشنهادات و انتقادات کارشناسانه خود در بهبود وضعیت اشتغال؛ یاریگر این مردم عزیز باشند.

منبع:بازارکار

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری اردبیل اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ