ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ۹۸

عضو کمیسیون تلفیق مجلس به نقل از محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست روز شنبه این کمیسیون، گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور ایجاد اشتغال برای یک میلیون و هفتاد و هفت هزار نفر را پیش بینی کرده است.

فاطمه ذوالقدر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق مجلس اظهار داشت: این جلسه با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، بهروز همتی رییس کل بانک مرکزی و بیژن زنگنه وزیر نفت برگزار شد.
وی با اشاره به توضیحات نوبخت در این نشست، گفت: نوبخت ضمن ارائه توضیحاتی درباره کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور بیان کرد که بر اساس این لایحه، ۱۴ میلیارد دلار برای تامین مایحتاج ۲۵ کالای اساسی و دارو در سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.
ذوالقدر افزود: به گفته نوبخت، هفت هزار میلیارد تومان برای مبارزه با فقر عمومی شامل زنان سرپرست خانوار و خانواده های زیر نظر بهزیستی و غیره در بودجه ۹۸ در نظر گرفته شده و بنا شده که در سال ۹۸ بر اساس بودجه، حقوق مددجویان افزایش یابد.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: نوبخت در این جلسه به تلاش دولت برای ایجاد اشتغال اشاره و بیان کرد که در تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۹۸ پیش بینی شده که برای یک میلیون و هفتاد و هفت هزار نفر اشتغال ایجاد شود.
ذوالقدر گفت: وزیر نفت نیز در این جلسه بیان کرد که با توجه به این که در دوران تحریم ها قرار داریم، فروش نفت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور کم شده و به ۱.۵ یک میلیون و نیم بشکه در روز رسیده است.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: همتی رییس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه پیرامون نحوه و میزان تامین ارز مورد نیاز کشور توسط بانک مرکزی توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کرد.
وی اظهار داشت: در جلسه نوبت عصر امروز چهار موافق و چهار مخالف لایحه بودجه، مرکز پژوهش های مجلس و محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی را مطرح می کنند.
وی در مورد زمان به رای گذاشتن کلیات بودجه سال ۹۸ کل کشور گفت: احتمالا کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور فردا یکشنبه به رای کمیسیون تلفیق گذاشته می شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار مهم استخدامی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ