اولویت نیروهای بومی جم در استخدام شرکت‌های مستقر در شهرستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم اظهار داشت: وزارت نفت علاوه بر تولید و پالایش نفت و گاز، تکالیف مهمی در قبال توجه به محیط پیرامون به خصوص مسائل زیست محیطی دارد.

وی اضافه کرد: تجربه سالیان گذشته نشان داده است بی توجهی به محیط پیرامون توسط شرکت های نفت و گاز می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای مردم و صنعت به همراه داشته باشد.

حسینی همراهی شرکت پالایش گاز فجر جم در توسعه شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انتظار داریم تعاملات نفت و گاز با شهرستان جم در سال جاری بیش از پیش استمرار یابد.

راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه جم

نماینده عالی دولت با اشاره به اجرای سد باغان و پروژه آبرسانی دریا به جم، مشارکت شرکت پالایش گاز فجر جم در پروژه های آبی را گامی مهم ارزیابی کرد و افزود: پروژه های آبی جم به دلیل شرایط شهرستان دارای اهمیت حیاتی برای شهرستان است و انتظار داریم این پروژه ها با حمایت ویژه وزارت نفت و تلاش وزارت نیرو در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

حسینی به موضوع اجرای جاده جم پالایشگاه ریز اشاره کرد و گفت: این پروژه از مطالبات جدی مردم طی سالیان دور است و امیدواریم هم در بحث اتصال اتوبان به شهر جم با استفاده از میدان و زیرگذر و هم اجرای فازهای بعدی پروژه تسریع شود.

وی برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی ورزشی میان شرکت های نفت و گاز و شهرستان را عامل تقویت همدلی و وحدت ارزیابی کرد و افزود: برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که جوانان شهرستان جم بتوانند از فضاهای فرهنگی و ورزشی شهرک های نفت و گاز در سطح قابل قبولی استفاده کنند.

حسینی راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه جم را از اولویت های شهرستان دانست و تصریح کرد: انتظار داریم این مهم با نگاه مثبت وزارت نفت و مجموعه شرکت پالایش گاز فجر جم محقق شود.

فرماندار جم به موضوع اجرای پست برق ۱۳۲ کیلولت شهرستان اشاره کرد و گفت: زمین مورد نیاز برای این پروژه در مجتمع مسکونی پارس جم مکان یابی شده که انتظار می رود در بحث واگذاری زمین همراهی لازم صورت گیرد.

توسعه خدمات در روستاها

حسینی با تاکید بر لزوم بکارگیری نیروهای بومی شهرستان در تمام استخدام ها تصریح کرد: با توجه به وجود نیروهای تحصیلکرده بیکار در شهرستان، جذب و بکارگیری نیروهای غیر بومی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به وضعیت آنتن دهی نامناسب تلفن همراه در مسیرهای منتهی به شرکت پالایش گاز فجر جم و روستاهای اطراف اظهارداشت: نصب آنتن تلفن همراه در محدوده شرکت پالایش گاز فجر جم و مسیر منتهی به این شرکت به دلیل وجود نقاط کور نیاز ضروری است که امیدواریم در این زمینه همکاری لازم انجام شود.

حسینی با تاکید بر لزوم خدمات دهی به مردم در روستاهای شهرستان جم اظهار داشت: بخش مهمی از نیاز مردم در روستاها به دلیل کوهستانی بودن مربوط به وسایل و ماشین آلات راهسازی است که انتظار داریم بیش از گذشته در این زمینه با حوزه عمرانی شهرستان همکاری شود.

فرماندار جم همچنین خواهان مشارکت شرکت فجر جم در اجرای خط دوم جم-فیروزآباد و تسریع در اجرای خط برق و راه روستای هفت چاه شد.

خود را در مقابل محیط پیرامون مسئول می دانیم

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم نیز اظهار داشت: برای موفقیت در اجرای رسالت تولید و پالایش گاز، به همراهی و همگامی مردم و مسئولان شهرستان نیاز داریم.

عبدالصمد نجفی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در خصوص محیط پیرامون اظهار داشت: خود را مکلف به انجام مسئولیت های اجتماعی به خصوص در حوزه های زیست محیطی شهرستان جم می دانیم و معتقدیم در این راستا باید هماهنگی و انسجام بیشتری برای انجام وظایف بین تمامی شرکت های مستقر در شهرستان انجام شود تا تقسیم کار بهتری انجام شود.

وی به احداث جاده جم- پالایشگاه - ریز اشاره کرد و گفت: فاز اول این پروژه در حال اتمام است و امیدواریم مردم و مسئولان برای اجرای فاز دوم پروژه ما را یاری کنند.

نجفی با بیان اینکه مدیر عملیاتی هستم و پیگیری میدانی پروژه ها را در دستور کار قرار داده ام تصریح کرد: راه دسترسی به هفت چاه و خط برق مسیر در دست اقدام است و پیمانکار پروژه خط انتقال سد باغان نیز تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اشاره به وضعیت فرودگاه جم اظهار داشت: با وجود تعطیلی پروازهای فرودگاه، هزینه های نگهداری به دوش شرکت است و معتقدیم با این شرایط، لازم است تلاش کنیم پروازها هرچه زودتر راه اندازی شود.

نجفی افزود: در روزهای آغازین سال، دو نشست پیرامون موضوع تامین سوخت رسان فرودگاه و رفع نواقص داشته ایم که انتظار داریم تا اواخر اردیبهشت ماه سوخت رسان آماده شود.

وی با اشاره به اهمیت شفافیت و مبارزه با فساد در سیستم های اداری و عملیاتی تصریح کرد: از نیمه سال ۹۳ تاکنون هیچ نوع جذب و بکارگیری نیرو در شرکت پالایش گاز فجر جم نداشته ایم و با هر نوع رانت و باند بازی در هر جایی که باشد با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار مهم استخدامی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ