اشتغال‌زایی ۲۸۶ نفر در بخش معدن

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت رزن با بیان اینکه در بخش معدن برای ۲۸۶ نفر در رزن اشتغالزایی شده است، میزان استخراج از معادن شهرستان را بیش از ۴ میلیون و ۱۱۳ هزار تن عنوان کرد.


محمد سهیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رزن با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رزن در بخش صنعت، اظهار کرد: شهرستان رزن دارای یک شهرک صنعتی به مساحت ۱۰۰ هکتار است که ۷۰ هکتار آن قابلیت ایجاد مراکز صنعتی و ۳۰ هکتار هم برای ایجاد فضای سبز، راه و... را دارد.
وی با بیان اینکه ۴۶ واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در داخل و خارج شهرک صنعتی وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۲ واحد دارای پروانه بهره‌برداری و ۶ واحد فعال بدون پروانه بهره برداری در داخل شهرک صنعتی فعالیت دارند.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای شهرک صنعتی رزن مانند برق، آب، گاز، مخابرات و آتش نشانی و تصفیه مخزن ۲ میلیون‌لیتری آب پیش بینی شده است.
وی از فعالیت ۳۴ واحد فعال دارای پروانه بهره‌برداری در خارج از شهرک صنعتی رزن خبر داد و گفت: وجود مواد اولیه با ظرفیت مناسب برای ایجاد صنایع مرتبط مانند انواع ورق و فویل آلومینیوم، تولید کاغذ از آهک با توجه به وجود مواد معدنی در شهرستان، مهمترین پتانسیل‌های شهرستان رزن در حوزه صنعت است.
وی با اشاره به پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری برای صادرات در این شهرستان گفت: نزدیکی به استان‌های تهران، قزوین و مرکزی بستری مناسب برای کالاهای صادرات‌محور با توجه به نزدیکی جغرافیایی با کشور عراق برای افزایش فعالیتهای صادراتی و راه های ارتباطی مناسب از مهمترین پتانسیل های شهرستان رزن برای سرمایه‌گذاری برای صادرات محسوب می شود.
۱۸ معدن فعال در شهرستان رزن
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت رزن با اشاره به تعداد معادن شهرستان گفت: در این شهرستان ۳۳ معدن وجود دارد که از این تعداد ۱۸ معدن فعال و ۱۵ معدن غیرفعال هستند.
وی افزود: از این تعداد معادن شهرستان رزن تعداد ۱۳ واحد در بخش مرکزی رزن، ۶ واحد در بخش قروه درجزین و ۱۴ واحد در بخش سردرود است.
سهیلی با بیان اینکه در بخش معدن برای ۲۸۶ نفر اشتغالزایی شده است، میزان استخراج از معادن شهرستان رزن را بیش از ۴ میلیون ۱۱۳هزار تن عنوان کرد و افزود: میزان ذخیره معادن شهرستان رزن بیش از ۴۸۴ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۹۸ تن است.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنایع وابسته به معادن موجود، مانند تولید کاغذ از آهک، فراوری مواد معدنی انجام شده است، اظهار کرد: شهرستان رزن در ذخیره مواد معدنی رتبه اول استان را دارد.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت رزن خاطرنشان کرد: از نظر تعداد معادن در استان همدان، شهرستان رزن رتبه پنجم را به خود اختصاص داده که بیش از ۶۰ درصد معادن شهرستان فعال هستند.
وی گفت: تحریم‌های بین المللی و تاثیر منفی افزایش نرخ ارز، نوسانات قیمت مواد خام، مواد معدنی فراوری نشده، وجود معارضین روستایی در فرآیند صدور مجوز مواد معدنی و استناد به تخریب منابع طبیعی از نقاط ضعف شهرستان رزن در بخش صنعت و معدن است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ