ارائه بیش از ۱۰ برنامه دولت برای اشتغال جوانان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: دولت برای اشتغال بیش از ۱۰ برنامه دارد که یکی از آن‌ها بحث کارورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: کارورزی یکی از اقدامات دولت برای اشتغالزایی و تقویت پیوند صنعت و دانشگاه است که استقبال خوبی از آن شده است.

اسماعیلی افزود: تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ کارورز در استان دوره مهارت آموزی را در واحد‌های تولیدی و صنعتی طی کرده اند که با برنامه ریزی انجام شده این آمار در حال افزایش است.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح در ۸ استان کشور از جمله کرمان گفت: استان کرمان موفق به کسب رتبه اول در جذب کارورز شده است.

اسماعیلی تصریح کرد:در این دوره، فارغ التحصیلان مقاطع مختلف دانشگاهی در واحد‌های صنعتی و تولیدی داوطلب ۴ تا ۶ ماه به طور موقت مشغول کار می‌شوند تا اندوخته‌های علمی آن‌ها با تجارب عملی گره بخورد و دانسته‌های آن‌ها هم در صورت نیاز مورد استفاده واحد‌های تولیدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در مدت اجرای طرح کارورزی، دولت حق بیمه کارورزان را تقبل می‌کند و یک سوم حقوق مصوب قانون کار را هم به کارورزان می‌پردازد.

اسماعیلی افزود: تمام واحد‌هایی که لیست بیمه دارند به عنوان پذیرنده می‌توانند در طرح کارورز شرکت کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این طرح خاص دانش آموختگان دانشگاهی بیکار است، گفت: تمام بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش خصوصی یا تعاونی که دارای مجوز از دستگاه‌های اجرایی هستندو دانش آموختگان دانشگاهی که از زمان دریافت مدرک تحصیلی آن‌ها پنج سال بیشتر نگذشته باشد می‌توانند در سامانه کارورزی ثبت نام کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ