اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد ۲۹ هزار شغل در هرمزگان

استاندار هرمزگان از اختصاص یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد ۲۹ هزار شغل در استان خبر داد.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با اشاره به ابلاغ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، اظهار داشت: از این محل عدد قابل توجه ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی جهت گسترش اشتغال و رونق تولید به استان هرمزگان اختصاص یافته است.
وی افزود: این اعتبارات در قالب برنامه‌ای جامع و هدفمند در حوزه‌های گردشگری، صنعت و معدن، شرکت‌های دانش‌بنیان، عمران شهری و سایر حوزه‌ها هزینه می‌شود و از این طریق برای ایجاد ۲۹ هزار شغل در استان هرمزگان هدف‌گذاری شده است.
لزوم کاهش زمان صدور مجوز و پاسخ استعلامات سرمایه‌گذاری در هرمزگان
استاندار هرمزگان بر لزوم تسهیل و کاهش زمان صدور مجوز و پاسخ استعلامات سرمایه‌گذاری در هرمزگان تاکید کرد و بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی باید پاسخ استعلامات طرح‌های متوسط و کوچک که در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان ثبت می‌شوند را طی یک تا دو هفته ارائه دهند و برای طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نیز نهایتا تا یک ماه این کار صورت گیرد.
همتی گفت: اعتقاد داریم با کمک بخش خصوصی و فراهم کردن بستر برای فعالیت مناسب این بخش شاهد رونق خوبی در حوزه ایجاد اشتغال و تولید در استان خواهیم بود.
وی با اشاره به مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری به ویژه در مناطق شرق هرمزگان و جزایر این استان خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری در شرق استان دولت حمایت‌های ویژه‌ای از جمله کاهش ۵۰ درصدی نرخ سود تسهیلات و همچنین پرداخت هزینه بیمه ریسک را برای سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: برای سرمایه‌گذاری در جزایری همچون هرمز، لارک و ابوموسی در هرمزگان نیز مشوق‌های خاصی را در نظر داریم و از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان، سرمایه‌گذاران را حمایت خواهیم کرد.
مدیران در راستای تسهیل و روان‌سازی امور در ادارات اقدامات گسترده‌ای انجام دهند
همتی با بیان اینکه سال ۹۸ سال مقابله با تحریم‌های همه جانبه دشمنان است، تصریح کرد: از مدیران انتظار داریم تا در این سال با جدیت و به طور شبانه‌روزی پای کار باشند و اقدامات بهتر و متفاوت‌تری را نسبت به گذشته انجام دهند.
وی اضافه کرد: باید همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در این سال در راستای تسهیل و روان سازی امور در ادارات اقدامات گسترده‌ای انجام دهند تا سالی پر از جهش و پیشرفت را در حوزه‌های مختلف تجربه کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری هرمزگان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ