کاهش زمان خدمت سربازی

۳۳ نظر

سازمان وظیفه عمومی فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده کل قوا مدت خدمت دوره ضرورت تمامی سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند به مدت ۳ ماه کاهش یافت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای اجرای طرح تحول خدمت وظیفه عمومی و به منظور ایجاد عدالت در مدت خدمت دوره ضرورت، متناسب با محل خدمت و نوع ماموریت های محوله، با پیشنهاد ستادکل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) مدت خدمت دوره ضرورت سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می شوند۳ماه کاهش یافت.

برابر جزئیات اعلام شده در این اطلاعیه آمده است: تمامی سربازانی که برابر مفاد و شرایط این ابلاغیه به خدمت اعزام و به صورت بومی یا غیر بومی و با ماموریت های مختلف در سازمان‌های نیروهای مسلح بکارگیری شده یا از این پس بکارگیری می‌شوند، از این کاهش برخوردار شده و مدت زمان خدمت آنها از حداقل ۱۴ ماه و متناسب با محل خدمت و مسافت آن تا محل سکونت و همچنین ماموریت های محوله در مناطق عملیاتی یا عادی تا حداکثر ۲۱ ماه محاسبه می شود.

البته مدت خدمت دوره ضرورت سربازان مامور به دستگاه های غیرنظامی در قالب امریه، برابر سنوات گذشته کماکان ۲۴ ماه تعیین گردیده است. در این اطلاعیه تاکید گردیده است: ملاک بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی سربازان بوده و در صورتی که این مسافت کمتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز بومی و چنانچه این فاصله بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می شوند.

 

منبع: تسنیم

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳۳ نظر برای کاهش زمان خدمت سربازی

  • م
    محمد
    ۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۰۳:۱۱
    سربازی رو به 24ماه افزایش دادن ،الان دوباره میخوان برگردونن به حالت اول ، منت هم میذارن .
    اسیری شدیم از دست اینا
    • ا
      امیر
      ۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
      سلام این طرح ازمحل سکونت حساب میشه
      • ا
        ارمین
        ۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
        سلام
        چرا این طرح اجرایی نمیشه؟ از کی اجرایی میشه؟
        • ا
          اسامه مرادی
          ۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۱۱
          سلام من در کردستان مشغول خدمت سربازیم و 50کیلومتر تا شهرم فاصله دارم ودارم 45روز را پر می کنم و18ماه سربازی برام حساب کردن چون منطقه عملیاتی هستش
          ایا این طرح جدید سه ماه کاهش خدمت شامل من میشه لطفا راهنمایی کنید مرسی.
          • م
            مجید
            ۵ آبان ۱۴۰۲، ۰۱:۴۰
            با سلام و خسته نباشید بنده 9ماه 21روز کسری دارم و با توجه به کم‌شدن 3ماه خدمت بنده 12ماه خدمت کردم الان که میرم واسه تسویه نیروی انتظامی راهور میگن نامه نیومده هنوز پس کی اجرایی میشود الان من 1ماه اضافه ترم خدمت دارم میکنم

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ