سوالات مصاحبه آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

۱۲۹۵۷ نظر

سوالات مصاحبه آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

این صفحه بنا به درخواست کاربران برای مجتمع کردن دیدگاههای کاربران عزیز در مورد آزمونهای استخدامی وزارت امور خارجه طراحی شده است. به همین منظور تمام تجربیات کاربران در زمینه سوالات آزمون، نتایج آزمون، سوالات جلسه مصاحبه، سوالات روانشناسی، سوالات روانشناختی، مراحل معاینات پزشکی، سوالات ارسالی کاربران و سایر تجربیات در همین صفحه تعبیه شده است. به مرور نیز به تعداد این صفحات اضافه میشود.کاربران عزیز توجه نمایید به دلیل طولانی نشدن تجربیات در یک صفحه و اینکه صفحه مورد نظر به راحتی قابل مطالعه باشد این تجربیات در چندین صفحه آورده شده است.
لطفا دوستان عزیزی که در آزمون استخدامی وزارت امور خارجه شرکت کرده اند تجربیات خود را اینجا برای استفاده عموم کاربران ذکر کنند.

فهرست مطالب صفحه
جهت مشاهده مطالب روی پیوست های زیر کلیک کنید


صفحات مصاحبه آزمون استخدامی وزارت امور خارجه
منابع مطالعاتی برای مصاحبه
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما میتوانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.


برای مشاهده تجربیات سایر سازمانها و بانکها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۲٬۹۵۷ نظر برای استخدام وزارت امور خارجه (استخدام جدید)

  • م
    مجتبی
    ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۵۳
    دوستان مگه قرارنبود این هفته زنگ بزنن پس جی شد کی زنگ میزنن کسی خبردار شد به ماهم بگه
    • م
      مبینا
      ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۲۵
      بحث در مورد حقوق و مزایا و رسمی و آزمایشی و غیره خیلی خنده‌داره وقتی هنوز مسئله استخدام شدن حل نشده
      همه هم‌فکری‌ها باید در راستای اعلام نتایج باشه باقی قضایا بعدا هم میشه حرف زد
      • س
        ساجده
        ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۵۵
        واقعا درست گفتین
      • م
        مریم
        ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۲
        توی دفترچه نوشته واخ باید برای همه داوطلبان ( پنج برابر ظرفیت) همه مراحل ارزیابی تکمیلی و گزینش رو انجام بده و نمره اونها رو اعلام کنه در سایت
        • م
          منتظر نتایج نهایی
          ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۵
          این نکته درسته
          ولی در فرآیند ارزیابی تکمیلی در سه مرحله داوطلبان حذف شدند
          و الان فقط معادل ظرفیت به گزینش معرفی خواهند شد
          آیا داوطلبانی که حذف شدند می خواهند رسما اعتراض کنند؟
          • م
            مبینا
            ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۳
            آقا/خانم منتظر نتایج نهایی
            سلام
            اگر اسامی به گزینش معرفی شده است پس چرا تماس نمی‌گیرند؟!
            شما مطلع نیستید که گزینش چه زمانی قصد تماس دارد؟
            ممنون از راهنمایی‌های شما
            • م
              منتظر نتایج نهایی
              ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۰۵
              هیچ کسی نمیدونه
              همه منتظر هستن
              • م
                مبینا
                ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۶
                مضطرب و پر استرس انتظار کشیدن واقعا سخته!
              • ز
                زهرا
                ۶ مرداد ۱۴۰۳، ۰۰:۱۵
                سلام و وقت بخیر. بنظرم باید این کار انجام بشه. من حتی مرحله ی کانون ارزیابی هم قبول شدم.
              • ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۵۰
                شاید اون امتحان کتبی تشریحی با توجه به نوع سوالات و این که حتی سوالات روانشناسی هم پاسخ دادیم گزینش و ارزیابی تکمیلی بوده.
                • م
                  منتظر نتایج نهایی
                  ۶ مرداد ۱۴۰۳، ۰۰:۱۷
                  نه عزیزم
                  اون آزمون بخشی از ارزیابی تکمیلی بود
                  آزمون روانشناسی هم که دادیم برای این بود که نتایجش به صورت کیفی در اختیار ارزیابان کانون ارزیابی قرار بگیره
                  اگر یادتون باشه در یکی از بخش های کانون ارزیابی که مصاحبه با روانشناس بود سوالات روانشناس متناسب با نتایج همان تست های آزمون روانشناسی طراحی شده بود.
                  در واقع بررسی دقیق روانشناختی شخصیت افراد تلفیقی از آزمون تستی و مصاحبه تخصصی روانشناس بود.
              • ب
                به محمد که آشنا نداره
                ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۰
                بیا و یه خبر به ما بده
                • م
                  مبینا
                  ۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۱
                  کاش بیاد و یه خبر دقیق به ما بده...
                • ز
                  زهرا
                  ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۰۰:۴۲
                  در خصوص اختلاف نظر بین دوستان در رابطه با استخدام رسمی و آزمایشی، توجهتون رو به ماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری جلب میکنم:
                  کسانی که شرایط ورود به استخدام رسمی را کسب می نمایند قبل از ورود به خدمت رسمی یک دوره آزمایش را که مدت آن سه سال می باشد طی خواهند نمود و در صورت احراز شرایط ذیل از بدو خدمت جزء کارمندان رسمی منظور خواهند شد:
                  الف - حصول اطمینان از لیاقت (علمی، اعتقادی و اخلاقی)، کاردانی، علاقه به کار، خلاقیت، نوآوری، روحیه خدمت به مردم و رعایت نظم انضباط اداری از طریق کسب امتیاز لازم با تشخیص کمیته تخصصی تعیین صلاحیت کارمندان رسمی.
                  ب - طی دوره های آموزشی و کسب امتیاز لازم.
                  ج - تائید گزینش.
                  تبصره 1 - در صورتی که در ضمن یا ایران دوره آزمایشی کارمندان شرایط ادامه خدمات و یا تبدیل به استخدام رسمی را کسب ننمایند با وی به یکی از روزشهای ذیل رفتا خواهد شد:
                  الف - اعطاء مهلت دو ساله دیگر برای احراز شرایط لازم.
                  ب - تبدیل وضع به استخدامی پیمانی.
                  ج - لغو حکم.
                  تبصره 2 - با کارمندان پیمانی در صورت شرکت در آزمون و احراز صلاحیتهای موضوع ماده 42 و پذیرفته شدن برای استخدام در مشاغل حاکمیتی به شرح زیر رفتار خواهد شد.
                  1 - سوابق پیمانی آنها جزو سوابق رسمی محسوب می شود.
                  2 - سابقه سنوات خدمت آنها به سقف سن موضوع بند الف ماده 42 فصل ورود به خدمت اضافه
                  می شود.
                  تبصره 3 - آئین نامه اجرائی این ماده توسط سازمان تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.
                  • آ
                    آواداکادابرا
                    ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰
                    با تشکر از شما، وزارت امور خارجه به همراه تعداد دیگری از دستگاه‌های اجرایی از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج است. در قانون مرتبط نوشته شده استخدام در پست سیاسی به صورت رسمی است ولی یک سال کارآموزی داره
                    • س
                      س.ف
                      ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
                      البته فقط رسته سیاسی از شمول این قانون خارج است. کارمندان اداری مشمول می باشند.
                      • ز
                        زهرا
                        ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸
                        تمام دستگاه های اجرایی کشور مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستن.
                        اولین باره میشنوم که میگن یک سازمان دولتی از شمول قانون خدمات خارجه. پس مشمول چیه؟
                        • آ
                          آواداکادابرا
                          ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹
                          نه اتفاقا تعدادشون کم هم نیست. وزارت نفت، امور خارجه، اطلاعات، دبیرخانه شعام، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی......
                          • ز
                            زهرا
                            ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۵
                            شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و امثال اینها حالا قابل درکه.
                            ولی وزارت خانه ها رو من شک دارم.
                            حالا میشه بفرمایین ذیل کدوم قانون هستن؟
                          • م
                            منتظر
                            ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۶
                            سلام.منم گفته بودم کارمندان وزارت خارجه یا مشمول قانون خدمات کشوری هستن یا نظام هماهنگ پرداخت.اداری ها خدمات کشوری هستن و سیاسی ها نظام پرداخت.تفاوت پرداختی ها هم از همین دو قانون ناشی میشه اما در سایر موارد مشابه هم هستن
                          • آ
                            آواداکادابرا
                            ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۸
                            مقررات تشکیلاتی، استخدامی، مالی و انظباطی وزارت امور خارجه
                            • ز
                              زهرا
                              ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴
                              خب اینکه یکجور اساسنامه محسوب میشه. ولی مانع نمیشه که مشمول قانون مدیریت خدمات نشن.
                              حالا بازهم از یک استاد حقوق عمومی میپرسم و نتیجه رو اینجا میگم‌ شایدم من دارم اشتباه میکنم و حق با شماست.
                              • س
                                س.ف
                                ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۷
                                مقاله‌ی قلمرو شمول و استثنائات قانون مدیریت خدمات کشوری
                                و قانون کار: چالش ‌ها و راه ‌کارها رو دانلود کنید و بخونید.
                          • ز
                            زهرا
                            ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۰۰:۳۳
                            دوستان عزیز اینقدر حرص نخورین و به هم دیگه هم برچسب نزنین که فلانی برای فلان قصد اینجا پیام میده.
                            متاسفانه چون فرایند جذب کارکنان در ایران مبهمه و هر نهادی مطابق میل خودش برنامه ریزی و اجرا میکنه (ولو کاملا مخالف متن دفترچه ای که خودشون دادن)، این نظرات مبهم هم پیش میاد.
                            به نظرم کسی به نیت بد اینجا مطلبی رو عنوان نمیکنه.
                            فقط هرکس هر اطلاعاتی به دست میاره اینجا میذاره. گاهی درست از آب درمیاد و گاهی هم غلط.
                            در مورد مطلبی که کاربر منتظر گفتن در خصوص استخدام رسمی و آزمایشی، باید بگم که طبق اطلاعاتی که من دارم درست هست. در تمام دفترچه های استخدامی میزنن جذب نیروی رسمی. ولی این رسمی در مقابل استخدام قراردادی هستش و تمام افرادی که برای کار در ادارات دولتی استخدام میشن، چند سالی رو آزمایشی استخدام میشن و بعد از اون رسمی میشن. این قاعده عمومی در تمام ادارت دولتی هست و استثناء هم نداره.
                            در مقابل نیروی رسمی، نیروهای قراردادی هستن که از طرق غیر از آزمون در ادارت مشغول میشن و مشمول قانون کار میشن. در حالی که کارکنان رسمی، مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستن.
                            بنابراین استخدام آزمایشی، باعث نمیشه ذیل قانون کار برن. نیروهای آزمایشی هم مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری هستن.
                            اینم بگم که این استخدام آزمایشی، فرق داره با اون دوره یکساله آزمایشی رسته سیاسی وزارت خارجه. طبق اساسنامه وزارتخانه، دوره آزمایشی یک ساله برای رسته سیاسی وجود داره که اگر تو اون دوران کفایت لازم رو نشون ندن، وزارتخانه میتونه قید استخدامشون رو بزنه و مسئولیتی هم پاش نیست. ضمنا فرد رد شده هم نمیتونه در آزمون های بعدی وزارتخانه برای مشاغل رسته سیاسی اقدام کنه.
                            ولی دوره آزمایشی قانون خدمات، شامل همه کارکنان میشه که تو وزارت خارجه شامل رسته اداری و سیاسی با هم میشه.
                            امیدوارم تونسته باشم مسئله رو شفاف کنم.
                            • ز
                              زهرا
                              ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۰۰:۴۹
                              در ضمن این نکته رو هم بگم که حقوق و مزایای کارکنان آزمایشی با کارکنان رسمی قطعی فرقی نداره.
                              • م
                                منتظر
                                ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۰۹:۲۱
                                سلام ممنون از نظراتتون.البته فکر کنم الان دوباره کاربر منتظر نهایی و مریم پیداشون بشه و شمارو متهم کنن به عدم قبولی و استرس دادن و ....
                              • م
                                مریم
                                ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۰۸:۴۳
                                سلام
                                ممنون از توضیحاتتون
                                فقط خاطرنشان کنم که شما اظهارات کاربر منتظر درمورد نوع استخدام رو تایید نمودید بعد در توضیحاتتون نقض نمودید
                                !!!!!!
                                کاربر منتظر گفته بود پنج سال پیمانی سه سال رسمی آزمایشی و بعد در صورت واجد شرایط بودن رسمی
                                • ز
                                  زهرا
                                  ۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
                                  من جزئیات اظهار نظر دوستان رو یادم نمیاد. فقط یادمه اینجا مطرح شد از اول استخدام رسمی قطعی در کار نیست و باید آزمایشی باشه بعد. دیگران برعکس فکر میکردن. من در حد اطلاعاتم سعی کردم شفاف سازی کنم.
                                  در نهایت امیدوارم همگی موفق بشین. 🌹
                              • م
                                مریم
                                ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۵۵
                                دقت کردید کاربر « منتظر » چند وقت یکبار میاد یه چیز منفی میگه و بعد هم که جوابش رو دوستان میدن غیب میشن
                                یا قبول شدن و بدون سو نیت و بدون تحقیق کامنت میدن
                                یا قبول نشدن و میان به بقیه استرس میدن
                                • م
                                  منتظر
                                  ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
                                  سلام.خیلی برام جالبه این نظرات.اینکه یک نفر بیاد و واقعیت رو بگه اما شما خوشتون نیاد میشه استرس دادن؟من دو تا کامنت دادم یکی اینکه رسمی شدن در ابتدای ورود امکان نداره و اینکه بخشنامه اومده هرکدومشو زحمت بکشین یه سرچ ساده بزنین متوجه میشین.حالا اگه حرف حق تلخه اون یه بحث دیگه هست.
                                  • م
                                    منتظر
                                    ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
                                    دستور پزشکیان مبنی بر ممنوعیت استخدام و به کارگیری نیروی جدید به هر شکل یا عزل و نصب جدید (نامه شماره 62516 مورخ 18/04/1403 رییس جمهور منتخب)
                                    معاون اول محترم رئیس جمهور و سرپرست مدیریت ریاست جمهوری
                                    با سلام و آروزی توفیق؛ شایسته است دستور و مراقبت فرمائید که تا استقرار دولت چهاردهم به موارد ذیل عنایت شود:
                                    1- در هیچ یک از وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری از جمله در شرکت‌های تابعه یا وابسته به دستگاه‌های یاد شده، جز انجام امور متعارف و پرداخت‌های جدید، از عقد و یا عملیاتی کردن قراردادهای جدید و یا ایجاد هر گونه تعهد به هر شکل (از جمله صدور احکام اداری و تعهدآور) و همچنین عزل و نصب افراد و هر گونه استخدام یا به کارگیری نیروی جدید به هر شکل خودداری شود. در موارد اجتناب ناپذیر، انجام این امور با کسب مجوز کتبی از جنابعالی بلامانع خواهد بود.
                                    2- مصوبات هیات وزیران سیزدهم که دارای بار و یا آثار مالی بوده و تاکنون ابلاغ نشده، پس از هماهنگی با اینجانب ابلاغ شود.
                                    رئیس جمهور منتخب
                                    • م
                                      منتظر نتایج نهایی
                                      ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
                                      این مطالب که شما فرمودید چه ربطی به اعلام نتایج آزمون استخدامی داره؟؟؟؟
                                      خودت میفهمی چی میگی!!!
                                      درخواست آقای دکتر پزشکیان شامل این موارد نمی شود هزار بار هم بهت بگیم باز حرف خودتو تکرار میکنی
                                      نمی خوای متوجه بشی
                                      • م
                                        منتظر نتایج نهایی
                                        ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
                                        توهم زدی
                                        چرا دنبال مباحث حاشیه ای هستی
                                        مثل بعضی ها حرف میزنی که میگفتن من نخواهم گذاشت شما رییس جمهور بشی!!!
                                        آخه این چه حرف‌هایی هست که میزنی
                                        شما یه برداشت اشتباه در این صفحه مطرح کردی منم نظرمو مطرح کردم
                                        شما هم اگر جواب منطقی داری بگو تا بشنویم
                                    • م
                                      منتظر
                                      ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
                                      الان متن بخشنامه هم فرستادم اگه ادمین ایرادی نگیرن.تا دیگه کسیو متهم نکنین.البته مشکلی برای ماها نیست چون تا مراحل گزینش انجام بشه دولت جدید مستقر شده
                                      و انشالله مشکل خاصی نیست
                                      • .
                                        ...
                                        ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
                                        خوب شد خودت فهمیدی که مشکلی برای استخدامتون نیست. پس بدون اینکه درباره ی زیر و بم مسئله ای فکر نکردی لطفا پیام نذار و استرس ایجاد نکن. اول کامل فکر کن، بعد پیام دقیق بذار.
                                        • م
                                          منتظر
                                          ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
                                          اگه این حرفارو میزنین که کسی جرات نکنه واقعیاتو بگه متاسفم براتون.اینجا فقط محمد که آشنا نداره حرفاش درست بود که اونم رفت.حالا افرادی مثل منتظر نهایی میخوان نقش فیک اونو بازی کنن که من نخواهم گزاشت
                                        • م
                                          مریم
                                          ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
                                          درخصوص کامنت اولتون که گفتید استخدام رسمی نیست دوستان مستند پاسختون رو دادن و جوابی نداشتید کاملا مشخص شد ادعای شما اشتباه است (هم دفترچه هم اساسنامه صراحتا عنوان کرده)
                                          درمورد کامنت دوم هم که گفتین تا زمان استقرار دولت جدید استخدام نداریم کاملا اشتباه است
                                          ربطی به کسانی که از طریق ازمون جذب شدن ندارد
                                          چندروز دیگر ازمون فراگیر هست اگر اینطوره که شما میگی چراازمون میگیرن
                                          • م
                                            منتظر
                                            ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
                                            جواب مستدل کجا بود.شما برو اول قوانین استخدام بخون بعد بیا جای دولتی استخدام بشو.قانون مدیریت خدمات کشوری و نظام هماهنگ پرداخت ها کاملا مشخص میگن استخدام رسمی در ابتدا نداریم.در هر صورت من وقت اضافی ندارم که شماهارو توجیه کنم
                                            • م
                                              مریم
                                              ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۶
                                              کجای قانون مدیریت خدمات کشوری نوشته؟
                                              دقیقا با شما موافقم
                                              شما پیام ندی سنگین تری
                                            • س
                                              س.ف
                                              ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۶
                                              بزرگوار شما دانشگاه فرهنگیان هم قبول می‌شی وقتی هنوز دانشجویی از همون ابتدا بعد گذروندن مراحل گزینش و مصاحبه و ازمایشات پزشکی و… حکم رسمی شما میاد و حقوق می‌گیری (گرچه کم) و بیمه برات رد می‌شه. این قاعده که استخدام رسمی در ابتدا نداریم و مبنای صحبت شماست، درست نیست.
                                              • م
                                                مریم
                                                ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۱
                                                بنظرم همون گزینه دوم که در اولین نظر گفتم درمورد ایشان صدق می کند
                                          • *
                                            *******یک پیشنهاد مهم*******
                                            ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۸
                                            سلام
                                            دوستان با توجه به اینکه اگر ما پیگیری نکنیم مسولان خیلی کند کار هارو پیش میبرن بنابراین پیشنهاد میکنم حداقل به صورت تلفنی پیگیری کنیم تا ببینن داوطلبان پیگیر هستن و کار ها رو زودتر انجام دهند
                                            دوره های قبل هم دیدم ظاهرا زمانیکه پیگیری ها بیشتر میشده کار ها سریعتر انجام میشد
                                            ضرر که نداره ، شاید نفع داشته باشه ولی
                                            همه لطفا فردا از وزارتخانه پیگیری و مطالبه کنیم
                                            هرکی موافقه زیر این کامنت اعلام کنه
                                            همگی باید پشت هم باشیم
                                            • س
                                              س.ف
                                              ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۰۱:۰۶
                                              اسامی از منابع انسانی به گزینش داده‌شده و گزینش باید تماس بگیره، به هسته گزینش که وصل نمی‌کنند که صحبت کنید، دوباره مدام تماس بگیریم با منابع انسانی که چه بشود؟
                                              • م
                                                محمد
                                                ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۰۸:۰۳
                                                از کجا میدونین اسامی از منابع انسانی به گزینش داده‌ شده؟
                                                • م
                                                  منتظر نتایج نهایی
                                                  ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۰۹:۴۷
                                                  دوستان چرا Rest میشن
                                                  مگه در جریان تماس های دوستان و دریافت نتایج به صورت تلفنی قرار نگرفتید؟؟!!
                                                  همه می‌دونیم که نتایج مشخص شده و اسامی به گزینش ارسال شده و همه منتظر تماس از طرف گزینش هستن
                                            • ح
                                              حسین
                                              ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۵
                                              سلام
                                              این نتایج چی شد؟
                                              • ع
                                                عنایت
                                                ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۵
                                                دوستان بنظرتون عدم اعلام نتایج ارتباطی با شرایط انتقالی دولت و به تبع اون وزیر داره؟
                                                با علم به اینکه مجوز استخدام گرفته شده و ربطی به اشخاص نداره
                                                • ز
                                                  زهرا
                                                  ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۴
                                                  به نظر من که نه
                                                  فقط کند پیش میره مثل دوره های قبل.
                                                  نگران نباشین
                                                  • م
                                                    ملیحه
                                                    ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۰
                                                    آقاعنایت یعنی چی مجوز استخدام گرفتن؟ میشه بیشتر توضیح بدین؟ مرسی
                                                    • م
                                                      منتظر
                                                      ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۴۷
                                                      سلام بله اتفاقا من چندروز پیش نوشتم که ممنوع شده استخدام های جدید تا مستقر شدن دولت جدید، اما نمیدونم به چه علتی ادمین تایید نکرد در صورتی که بخشنامش الان روی اینترنت هست
                                                      • م
                                                        منتظر نتایج نهایی
                                                        ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۰۹
                                                        نه بزرگوار این استخدام شامل اون بخشنامه نمیشه
                                                        چرا داری حرف الکی میزنی
                                                        استخدام هایی که طبق قانون و از طریق آزمون استخدامی داره صورت میگیره هیچ ربطی به تغییر دولت ندارن
                                                        الان نتایج استخدام آموزش و پرورش اومده و بسیاری از استخدام ها هم در مراحل مختلف خودش قرار داره
                                                        هفته آینده آزمون استخدامی داره برگزار میشه و هیچ ربطی نداره
                                                        نتایج آزمون وزارت امور خارجه هم کاملا مشخص شده فقط مرحله گزینش باقی مونده که انجام خواهد شد
                                                        • م
                                                          محمد
                                                          ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۷
                                                          اگه نتایج کاملا مشخص شده پس چرا اعلام نمیکنن؟
                                                          • م
                                                            منتظر نتایج نهایی
                                                            ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۸
                                                            دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
                                                            • م
                                                              منتظر
                                                              ۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۹
                                                              سلام.این چه صحبتیه که حرف الکی میزنی؟اینجا اگه میشد بخشنامه رو بارگذاری میکردم و میخوندین که گفتن کلیه استخدام ها.البته مراحل گزینش تا میاد انجام بشه دولت حدید مستقر شده م مشکل حل شده انشالله
                                                        • ر
                                                          رویا
                                                          ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۰۷:۵۱
                                                          سلام و عرض ادب خدمت شما
                                                          کسی هست که از حقوق و مزایای وزارت امورخارجه اطلاع داشته باشه لطفت راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
                                                          • ز
                                                            زهرا
                                                            ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵
                                                            سلام. تو کامنت های قبلی جستجو کنین یادمه یک بنده خدایی اینجا توضیح داد وضعیت حقوق و مزایای کارکنان وزارت خارجه رو. هم برای رسته اداری و هم سیاسی‌.
                                                            • ل
                                                              لیلا
                                                              ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
                                                              میشه لطف کنن افرادی که تحقیق کردن به ما هم بکن
                                                              بعضی ها میگن با تاثیر ماموریت ها از بانک و نفت هم بهتره
                                                            • م
                                                              منتظر نتایج نهایی
                                                              ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
                                                              سلام
                                                              طبق اطلاعاتی که از کارمندان با سابقه واخ دریافت شده، حقوق و مزایای شغلی این وزارت خانه متعارف است و مبالغی بین 15 تا 22 میلیون رو من شنیدم
                                                              به نظر بنده این مبالغ برای افرادی که ساکن تهران هستند هم بسیار کمه چه برسه برای کسانی که با وضعیت تاهل بخواهند از شهرستان به تهران مهاجرت کنند
                                                              الان زمان مناسبی هست تا به این نکات توجه بشه چون داوطلبان در آستانه تصمیم نهایی قرار دارند
                                                              در جلسه مصاحبه هم به ما فرمودند این وزارت خانه حقوق بالایی ندارد.
                                                              • ل
                                                                لیلا
                                                                ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۶
                                                                در مورد حقوق تقریبا تمامی کارمندان در همین سطحی که اشاره شد هستند.
                                                                بحث بر روی مزایا و حق ماموریت هاست که وزارت امورخارجه رو متمایز میکنه.
                                                                الان شرکت نفت هم بخش قابل توجه تفاوتش با ارگان های دیگه حق ماموریت هایش به جنوب کشوره
                                                                • م
                                                                  منتظر نتایج نهایی
                                                                  ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵
                                                                  یه زمانی دیپلمات ها در مناطق بالاشهر تهران سکونت داشتند به دلایل درآمد مناسب ولی به مرور این وضعیت اقتصادی تغییر یافته و هم اکنون اوضاع خیلی مناسب نیست
                                                                  ماموریت های خارجی هم حداقل چندین سال باید از استخدام بگذره و با بررسی و آزمون های مختلف برای انجام ماموریت انتخاب خواهند شد.
                                                                  برای افراد متاهل دارای فرزند دانش آموز هم آسیب های جدی در تحصیل فرزندان در خارج از کشور به وجود خواهد آمد
                                                                  کتاب پایاب شکیبایی به این مسائل پرداخته
                                                                • ی
                                                                  یاس
                                                                  ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
                                                                  دقیقا درسته
                                                                  البته ماموریت ها حداقل 3000 تا حداکثر 6000 دلار حق ماموریت هست
                                                                  • ل
                                                                    لیلا
                                                                    ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
                                                                    الان این 3000 تا 6000 یورو که میگن بابت چه تعداد روزی داده می شود؟
                                                                    هر چند وقت یکبار؟
                                                                    و حدودا چقدرش صرف هزینه های اقامت میشه و چه مقدار حدودی پس انداز میشه؟
                                                                    آیا این پرداختی به جای حقوق یا در کنار حقوق؟
                                                                    • آ
                                                                      آواداکادابرا
                                                                      ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۶
                                                                      حق ماموریت با ارز خارجی نداریم کلا. پارسال لغو شد
                                                                      • ی
                                                                        یاس
                                                                        ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
                                                                        این مبلغ به عنوان حق ماموریت به حسای کار کنان در بانک ملی شعبه دبی واریز می شود
                                                                        حقوق ریالی هم پرداخت می شود ولی در ایام ماموریت حقوق ریالی 30 درصد کمتر است
                                                                        این هزینه دلاری شامل مخارج تهیه منزل و خوراک هم می باشد
                                                                        این کاربر عزیزی هم که گفتن حق ماموریت باارز خارجی نداریم بهتره برن مصوبه دولت رو دوباره بخونن
                                                                        ماموریت های ثابت دلاری و ماموریت موقت ریالی هست
                                                                        مگر می شود سه سال اونجا ریال دریافت کنید ؟ اونوقت هرروز باید برن صرافی ریال رو چنج کنن
                                                                        لطفا اول تحقیق کنید
                                                                        • ل
                                                                          لیلا
                                                                          ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۴
                                                                          کاربر یاس ممنون از راهنمایی های خوبتون
                                                                          از این حق ماموریت 3 تا 6 هزارتایی که ماهانه پرداخت میشه با توجه به پرداخت هزینه ها در ماموریت چیزی هم برای کارمند باقی می ماند؟
                                                                          آیا این مبلغ قابل توجه می شود و واقعا با درنظر گرفتنش یک کارمند وزارت امورخارجه رو از کارمندان سایر ارگان ها متمایز می کند؟
                                                                        • م
                                                                          ملیحه
                                                                          ۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴
                                                                          "منتظر نتایج نهایی" هنوز به کسی زنگ نزدن؟
                                                                      • م
                                                                        ملیحه
                                                                        ۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۴۳
                                                                        سلام دوستان
                                                                        به هر کی زنگ زدن لطفا بیاد اینجا به ما هم بگه. استرس داریم. مرسی

                                                                        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                        ثبت پاسخ