ساعت کاری ادارات در سراسر کشور تغییر می کند

۱۱ نظر

رییس سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرد که طبق لایحه‌ای که در حال تنظیم است، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ می‌شود.

به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا، میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار بر این شد برای مشاغلی که امکانش وجود دارد ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد بود. با این تصمیم بهره‌وری اقتصادی افزایش پیدا خواهد یافت.
وی افزود: همینطور با توجه به اینکه مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و در شهرستانها گاهی والدین شاغل بودند و فرزندان در خانه تنها می‌ماندند و دغدغه حمایت از خانواده و تحکیم آن پیش آمده بود و نیز اینکه امکان سفر برای خانواده‌ها به دلیل اینکه عملا یک روز تعطیلی داشتند کم می‌شد، با این مصوبه که ان‌شاءالله در مجلس تصویب می‌شود، دو روز پایانی هفته برای همه کارکنان تعطیل خواهد بود.
لطیفی تاکید کرد: با این تصمیم هم خانواده تحکیم می‌شود، هم بهره‌وری اقتصادی افزایش می‌یابد و هم تعامل بین مرکز و استان و شهرستانها بیشتر می‌شود.
رییس سازمان اداری استخدامی کشور ادامه داد: مجموعه‌هایی که خدمات مستمر باید بدهند مثل بیمارستان‌ها یا در حوزه‌های پشتیبانی مثل اماکن بهزیستی، بانک‌ها، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی که هر روز هفته یا شش روز هفته خدمات می‌دهند که برای این‌ها قانون مثل سابق است، اما برای بخش خدماتی که نیازی به حضور مستمر در طول هفته ندارد را برای پنج روز هفته در لایحه پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم بعد از تصویب در مجلس اجرایی شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و استخدام آنان اظهار کرد: همکاری مشترک بین ما و کمیسیون اجتماعی مجلس وجود دارد این موضوع در حال بررسی است و ملاحظاتی داریم برای اجرا که بعد از لحاظ شدن آن‌ها، طرح قابل بررسی خواهد شد.
لطیفی تاکید کرد: در زمینه افزایش حقوق هم بخشنامه‌ای باید تهیه می‌شد که دیشب تهیه شده است و امیدواریم بعد از ابلاغ از یک مهرماه این افزایش حقوق برای مشمولان آن اجرایی شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا

 برای مشاهده آخرین اخبار ساعت کاری ادارات دولتی و بانکها اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۱ نظر برای ساعت کاری ادارات در سراسر کشور تغییر می کند

  • ف
    فاطمه
    ۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
    باسلام
    این ساعت کاری برای ما خانم ها بسیار سنگینه ونمیتونیم به بچه وامور خانواده رسیدگی کنیم.خواهش میشه تجدید نظر کنید کما اینکه آقایان هم دوشیفت کارمیکنند چطور میتونن با این ساعت کنارکناربیان؟
    • ص
      صادق کولیوند
      ۷ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۵
      اتفاقا این عین عدالته الان تو شهرستانها فقط مادرا به فکر خودشونن پدر های کارمند باید دو رو روز حتما تعطیل باشن
      • ه
        هاله
        ۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
        بچه ها ساعت 12 تعطیل میشن از مدرسه میان خونه چه کسی تا ساعت 5 که به خونه برمیگردیم مواظبشون باشه..یک روز پنجشنبه رو میتونیم از کسی بخوایم مراقب بچه باشه یا برنامه ریزی کنیم ولی آیا کسی قبول میکنه 5 روز در هفته از ساعت 12و نیم تا 5 مراقب بچمون باشه..تجدید نظر بفرمایید
        • ف
          فاطمه
          ۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
          اون وقت از ساعت 12 تا 5 عصر چه کسی پیش بچه ها باشه؟ فرقی هم نداره چه بچه کوچک و چه بزرگ هر کدوم دلواپسی هایی دارن. پنج شنبه هم که باید کارای نکرده خونه انجام بشه. کجاش وقت میشه به خانواده رسید؟ فقط به فکر منافع خودتون هستید نه کارمند بی نوا.
          • ج
            جواد
            ۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۹
            میثم لطیفی
            رییس سازمان امور اداری و استخدامی
            آیا به غیر از افزایش بهره وری اقتصادی این لایحه قشنگ که داره تنظیم میشه تا ارائه بدید برای تصویب به مسائل جانبی دیگشم فکر کردید؟؟؟
            ساعت کاری تا 16:30 ؟؟
            ادارات همین الانش از 12 ببعد کارایی ندارن و چشمشون به ساعت تموم شدن وقت اداریه اونوقت حضرتعالی میفرمایید تا چهارونیم ؟
            فکر مصرف انرژی هم کردید؟
            میشه اصلا همون پنجشنبه بیاییم ؟
            • م
              مریم رحیمی
              ۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
              ما حدود 45 کارمند خانم دانشگاه فنی هستیم که همه از این طرح ناراضی هستیم به جای اینکه ساعت کاری خانمهارو کم کنید افزایش دادید ما کی به امور خانه و خانواده برسیم بعد رهبر معظم اعلام میکنند طرح فرزند زیاد اجرا بشه اخه چطوری این اتفاق بیفته وقتی یک خانم کارمند تمام ساعات مفید خودش را در ادارات میگذراند.لطفا و خواهشا در این امر تجدید نظر کنید.
              • م
                مینو
                ۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
                واقعا که با این فکر کردنتون. خواهشا شما فکر نکنید چون شما اصلا فکر کردن بلد نیستید. من مادر علاوه بر شغل کارمندی وظیفه دیگری به نام مادری و وظیفه دیگر همسری و مسئولیت دیگر گرم کردن کانون خانواده به نظر شما اگر من تا ساعت 16.30 اداره باشم وقتی برسم منزل دیگر از بنده چیزی جز یک جنازه متحرک میماند که به دیگر وظایف خود برسم؟ یا فرزندان من که از صبح از مهر مادری و دیدن مادر محروم بوده اند می بایست تا آخر هفته نیز با این وضع سر کنند شما را به خدا سنجیده و پخته عمل کنید. یکم فکر کنید بعد حرف بزنید. پنجشنبه ها رو تعطیل کنید. ساعت کار را هم کم تا بتوانیم به خانواده خود هم برسیم.
                • ع
                  علی
                  ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
                  چرا بانکها باید استثنا بشن؟مگه‌ بانکها خدماتی نیستن؟
                  • ا
                    امید
                    ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
                    اینکار ظلم به مادران کارمند .
                    • ک
                      کارمندمعترض
                      ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۰۷:۴۰
                      حضورکارمند دراداره می بایست مفیدباشدبااین طرح انگیزه،توان وکارایی کارمندان بشدت پایین خواهدآمدوباعث ایجادتنش بیشتربین کارکنان خواهدشد،ازطرفی یک فردکارمندخودنیزدارای خانواده است زمانی برای مدیریت ورسیدگی نخواهدداشت ومستقیما تاثیرمنفی بر روی کیفیت زندگی ورضایت درخانواده دارد.
                      • س
                        سمیه
                        ۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۵۴
                        خیلی بد میشه اونوقت من مادر کی پیش بچه هام باشم ،خسته کوفته 5 برسم خونه ،نهارشونو کی میده از این طرحها خسته شدیم

                        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                        ثبت پاسخ