ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۷۲۷ در بخش صنعت، معدن و تجارت اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون در بخش صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برای بیش از ۶ هزار و ۷۲۷ نفر فرصت شغلی فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه بررسی آخرین وضعیت اشتغال در حوزه صنعت، معدن و تجارت در اردبیل اظهار کرد: بیشترین آمار اشتغال در حوزه فرش و مشاغل خانگی بوده که برای ۲ هزار و ۷۲۵ نفر اشتغال ایجاد شده که عمدتا با پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰ میلیون تومان بوده است.
وی اشتغال ایجاد شده در حوزه اصناف و صدور پروانه کسب را برای متقاضیان یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در این حوزه مشغول بکار شده‌اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: در ۸ ماهه سالجاری به رغم افزایش نرخ ارز که شوک منفی بزرگی را به بخش صنعت وارد کرده در حوزه صنعت بیش از یک هزار و ۴۳۴ نفر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
عاملی افزود: در حوزه معدن نیز ۱۱۸ نفر در این مدت فعالیت خود را آغاز کردند تا ما بتوانیم به بخشی از تعهدات اشتغال خود در سالجاری عمل کنیم.
وی ادامه داد: در چهار ماهه پایانی سال تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری بانک‌ها زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال با همراهی سرمایه‌گذاران فراهم آید تا بتوانیم به تحقق اشتغال ۲۰ هزار نفر اعلام شده در استان کمک کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بیش از یک هزار طرح نیمه تمام در استان اردبیل وجود دارد که در صورت رفع موانع مالی و پرداخت تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران می‌توان برای ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.
عاملی بهترین ظرفیت اشتغال را مربوط به بخش تولید اعلام و تصریح کرد: شرایط مناسب‌تری در این زمینه برقرار شده تا با پوشش بیمه‌ای و پایداری شغل برای افراد بتوانیم فرصت مناسبی را در حوزه کارآفرینی به وجود آوریم.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت صنایع و معادن اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ