آزمون استخدامی امسال برگزار می‌شود؟

۱۶ نظر

 رئیس سازمان امور اداری و استخدامی درباره برگزاری آزمون استخدامی در سال جاری گفت: سازمان اداری و استخدامی برای برگزاری آزمون ملاحظه سازمان سنجش را دارد و اگر این سازمان بتواند شرایط و امکانات برگزاری آزمون استخدامی را فراهم کند، ما آماده برگزاری آن هستیم.

«میثم لطیفی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه نشست پاسخگویی به تماس‌های مردمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در گفت‌وگویی اختصاصی به پرسش‌های خبرنگار ایرنا درباره شرایط تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی و برگزاری آزمون استخدامی پاسخ گفت.

لطیفی درباره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی گفت: بحث‌ها و رایزنی‌های مفصلی با مجلس و نمایندگان در این زمینه انجام شده است اما ابتدا باید آمار دقیق کسانی را که به‌صورت شرکتی یا قراردادهای دیگر در دستگاه‌های اجرایی مشغول خدمت هستند، مشخص شود که هنوز این آمار مشخص نشده است.

وی ادامه داد: در مرحله بعد باید نیاز واقعی دستگاه‌ها و سازمان‌ها مشخص شود، گاهی شرکت‌ها حجم خاصی از خدمات را ارائه می‌کنند که این حجم می‌تواند با ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ نفر ارائه شود؛ پس باید کارسنجی، زمان‌سنجی و روش‌سنجی صورت گرفته و بر این اساس نیاز واقعی دستگاه تعیین شود.

معاون رئیس‌جمهور مرحله بعد در مسیر تبدیل وضعیت را برگزاری آزمون دانست و توضیح داد: باید آزمون برگزار شود تا از این طریق بهترین‌ها در دستگاه‌های اجرایی جذب شوند.

لطیفی توضیح داد: این آزمون‌ها یا علمی یا مهارتی هستند تا صلاحیت حرفه‌ای فرد مشخص شده و جذب بر این اساس صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تا این مقدمات حاصل نشود جذب به‌صورت عمومی و کلی، نه‌تنها به ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی کمک نمی‌کند بلکه موجب هرج و مرج و بی‌نظمی در این دستگاه‌ها هم می‌شود.

رئیس‌ سازمان امور اداری و استخدامی درباره نظر این سازمان پیرامون طرح مجلس شورای اسلامی برای تبدیل وضعیت کارکنان دستگاه‌ها اظهار داشت: با اصل طرح مجلس در این زمینه موافق هستیم اما در جزئیات بحث‌های جدی وجود دارد.

وی افزود: چندین ویرایش از این طرح تاکنون تدوین شده و یکی از دغدغه‌ها بحث بار مالی طرح است اما مساله مهم‌تر در تبدیل وضعیت، موضوع بهره‌وری است.

لطیفی متذکر شد: اگر با هزینه‌ای که پرداخت می‌شود بهره‌وری دستگاه‌ها افزایش یابد، مصداق سرمایه‌گذاری است و سازمان امور اداری و استخدامی از آن استقبال می‌کند.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: استخدام صرف افراد بدون افزایش بهره‌وری و رضایت مردم هدف نیست و جایی استخدام معنا می‌یابد که عدالت را ایجاد کرده، بهره‌وری را افزایش داده و رضایت مردم را در پی داشته باشد.

لطیفی تاکید کرد: در صورت تحقق این سه هدف، استخدام مفید خواهد بود اما اگر فقط تعدادی کارمند به دستگاه‌ها اضافه شوند، هزینه دولت افزایش می‌یابد و اگر کار مردم هم به سامان نرسد و فرصت برابر هم ایجاد نشود، مصداق بی‌تدبیری است که باید از آن احتراز کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره دستگاه‌هایی که بیشترین نیاز به جذب را دارند، گفت: بیشترین جذب در حال حاضر باید در آموزش و پرورش صورت گیرد و مسیر جذب در این وزارتخانه حتما باید از دانشگاه فرهنگیان باشد؛ به این دلیل که در این دانشگاه هم آموزش لازم و هم ارزیابی مورد نظر درباره معلمان اعمال می‌شود.

لطیفی درباره امکان انتقال نیرو از دیگر دستگاه‌ها به آموزش و پرورش هم توضیح داد: اگر این نیرویی شرایط لازم را داشته باشد؛ یعنی استعداد، توان و علاقه کار در آموزش و پرورش را داشته باشد، ما از انتقال وی با این ویژگی‌ها حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری نیروهای داوطلب و دارای توانایی لازم، به‌منظور انتقال به آموزش و پرورش ارزیابی شده و متناسب با نیاز این وزارتخانه در مشاغل آموزشی، پشتیبانی و خدماتی منتقل می‌شوند و این انتقال هم به‌صورت آنلاین و در سامانه پاکنا صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره برگزاری آزمون استخدامی ۱۴۰۱ در دستگاه‌های دولتی هم گفت: سازمان اداری و استخدامی برای برگزاری آزمون ملاحظه سنجش را دارد و اگر سازمان سنجش بتواند شرایط و امکانات برگزاری آزمون استخدامی را فراهم کند، ما آماده برگزاری آن هستیم.

لطیفی همچنین درباره ضرورت آگاه‌سازی مردم از حقوق و تکالیف خود اظهار داشت: باید زنجیره‌ای در این زمینه به وجود آید، جنس سوالاتی که در مجموعه سامد ثبت می‌شود، نشان می‌دهد که چه سوالاتی در ذهن مردم وجود دارد که در مرحله نخست این سوالات باید دسته‌بندی و طبقه‌بندی شوند.

وی افزود: در مرحله بعد نیاز است که جواب عالمانه، حقوقی، دقیق و اقناع‌کننده برای مردم تهیه شود که در این زنجیره، سازمان اداری و استخدامی و مجموعه حقوقی ریاست جمهوری می‌توانند همکاری کنند؛ در مرحله بعد هم این پاسخ‌ها باید به زبان هنرمندانه‌ای از طریق رسانه‌ها به مردم منتقل شود.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه این دانستن و آگاهی جز حقوق شهروندان است، گفت: در قانون خدمات کشوری هم فصلی در این حوزه وجود دارد و این مهم تبیین شده است که مردم باید از حقوق و تکالیفی که دارند مطلع باشند.

لطیفی تصریح کرد: با توجه به همت و پیگیری مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، با تکمیل این زنجیره و نیازسنجی اجتماعی از طریق همین مرکز و سیستم سامد در سراسر کشور، تهیه پاسخ دقیق و عالمانه توسط مجموعه حقوقی دولت و ما و در نهایت انتقال هنرمندانه آن از طریق رسانه، می‌توانیم در زمینه آگاهی مردم گام‌های راهگشایی برداریم.

وی خاطرنشان‌ کرد: گاهی اوقات گلایه مردم که بسیاری از مواقع هم به حق است، به دلیل بی‌اطلاعی از حقوق و تکالیف قانونی آنهاست که آموزش و پرورش هم می‌تواند با دوره‌های آموزشی این نیاز به آگاهی را در برنامه‌های درسی خود لحاظ کرده و مرتفع سازد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۶ نظر برای آزمون استخدامی امسال برگزار می‌شود؟

  • ژ
    ژیلا
    ۴ بهمن ۱۴۰۱، ۰۰:۲۰
    ارشد مشاوره چ گرایش هایی میشه برا اموزگار ابتدایی ثبت نام کرد منظورم سرفصل های که میاد برا امتحان چیا هستند؟
    • مشاور «ای استخدام»
      ۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
      کاربرعزیز
      در مورد برگزاری آزمون فعلا تاریخی اعلام نشده است . برای اطلاع از این موارد می بایست تا انتشار دفترچه آزمون منتظر بمانید .از همین صفحه پیگیر باشید به محض انتشار خبری پیرامون این آزمون ، اطلاع رسانی می گردد. برای آشنایی اولیه می توانید دفترچه آزمون قبلی را دانلود و بررسی نمایید .
    • ر
      رضا
      ۱۶ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲
      خواهش میکنم شرایط سنی رو حذف کنید
      • س
        سونیا؟
        ۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۵
        باسلام آیا آزمون دستگاه های اجرایی 1402مثل1401درتیرماه برگزار میشود؟
        • ب
          بهزاد محمدی ده بالایی
          ۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۵۲
          ایا از افراد با سابقه بالا استفاده میشود من 24 سال سابقه اجرایی و نظارت و طراحی در زمینه پروژه های عمرانی دارم
          • ف
            فاطمه
            ۱۴ دی ۱۴۰۱، ۰۰:۱۴
            لیسانس محدودیت سنی چند سال هست
            یعنی در آخرین فرصت شغلی میشه قبول بشم
            • ن
              ناشناس
              ۱۵ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۱۰
              باید دفترچه آزمون رو هر وقت اومد، ببینید. در آزمون قبلی، برای لیسانس، سقف سنی تا 36 سال بود، اما شاید الان سقف سنی، بیشتر هم شده باشه که باید دفترچه رو دید، چون صحبتش بود که میخوان بیشترش کنن. حالا باید دید.
              ضمنا به ازای تاهل و نیز هر فرزند، یک سال به سقف سنی اضافه میشه. البته این مساله یه شرط کوچیک هم داره. طبق دفترچه قبلی، این به شرطیه که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای 2/5 نباشد.
              • ف
                فاطمه
                ۱۶ دی ۱۴۰۱، ۰۱:۱۹
                ممنون
            • ش
              شهلا
              ۳ دی ۱۴۰۱، ۰۱:۴۴
              امسال آزمون استخدامی برگزار میشود ماده 28؟
              • ن
                ناشناس
                ۱۵ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۵۱
                آزمون هست اما اینکه زمان برگزاریش در امسال بیفته یا سال بعد مشخص نیست. احتمالا میفته سال بعد چون الان برج ده شده و هنوز اطلاعیه ثبت نام نیومده
              • Y
                Ya hosin
                ۲ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸
                یعنی ماده 28 دیگه نداریم؟.. فقط خبرهای منفی و نامید کننده 👋
                • ن
                  نفت
                  ۲ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
                  ماده28 دیگه چیه؟
                  یعنی ازمون استخدامی وزارت نفت پر الکی امیدوار نباشید
                  سازمان سنجش خودش کنکور سراسری و ارشد و دکترا داره وقت برا ازمون استخدانی نداره
                  • ن
                    ناشناس
                    ۱۵ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۰۰
                    به Ya hosin
                    کی گفته نیست؟ آزمون استخدامی هست و لازمه که باشه. مگه نمی‌بینید سازمان اداری و استخدامی میگه ما آماده هستیم و ... اگر آزمونی در کار نباشه که همچین حرفی رو نمیزنه. ضمنا نیرو زیاد میخوان و برگزاری آزمون قطعیه. خیالتون راحت.
                    فقط اینکه زمان برگزاریش ممکنه در امسال نیفته و بیفته سال بعد. دقیقا مثل آزمون قبلی.
                    _____
                    به «نفت»
                    خواهشا با این حرفا بقیه رو ناامید نکن. سازمان سنجش همیشه کنکورها و ... رو داشته. مگه اینا چیز تازه‌ای هستن؟
                    ضمنا اگه احیانا (فقط میگم احیانا) سازمان سنجش نتونه و نرسه برگزارش کنه، میدنش یه سازمان دیگه که برگزارش کنه، شما نگران این مساله نباشین. برگزاریش قطعیه.
                • ژ
                  ژینا
                  ۲ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
                  سلام از مون استخدام فر اگیر کی مهلت ثبت نام هستش
                  • ش
                    شاقلی
                    ۲ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
                    متعاقبا اعلام خواهد شد😕
                    • ژ
                      ژینا
                      ۲ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۹
                      ممنون ازتون

                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                  ثبت پاسخ