استخدام دانشگاه افسری ارتش سال ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ (زمان اعلام نتایج)

۱۰۹۱۵ نظر

استخدام دانشگاه افسری ارتش سال ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

آزمون دانشگاه افسری ارتش به منظور استخدام در کادر افسری ارتش طراحی شده است. این آزمون همانند کنکور سراسری بوده و متقاضیان آن از مقطع دبیرستان با رعایت شرایط مندرج در همین صفحه می‌توانند پس از تکمیل شرایط اقدام به ثبت‌نام در آزمون نمایند. متقاضیان محترم ورود به دانشگاه های افسری ارتش و استخدام در دانشگاه افسری ارتش در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ می‌توانند در این صفحه تمام اطلاعات مورد نیاز جهت استخدام و موفقیت در آزمون ورودی این دانشگاه، به همراه مشاهده و بررسی وضعیت استخدامی دانشگاه های افسری ارتش را مورد بررسی قرار دهند.

خرید بسته های مطالعاتی ویژه مصاحبه آزمون

به منظور آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه آزمون فراگیر یازدهم می‌توانید بسته‌های موجود در لینک زیر را بررسی نمایید:

خبر ۲۸ فروردین ۱۴۰۳- اعلام نتایج نهایی آزمون جذب دانشگاه های افسری ارتش در ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳

 ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون جذب دانشگاه های افسری ارتش به اطلاع می رسانیم، نتایج نهایی آزمون کنکور اختصاصی دانشگاه های افسری آجا در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در تاریخ ۱۸ تیرماه اعلام خواهد شد.

لینک ها و صفحات مرتبط با اعلام نتایج

  • ثبت  نام  آزمون استخدام دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در پاییز  خواهد بود و شما می‌توانید با مراجعه به بخش شرایط عمومی و اختصاصی استخدام افسری ارتش  نسبت به ثبت نام آزمون اقدام نمایید.
  • جهت آمادگی برای استخدام در دانشگاه های افسری ارتش، مطالعه و مشاهده بهترین منابع آمادگی برای آزمون استخدام می‌توانید از منابع مطالعاتی مفید برای استخدامی دانشگاه های افسری ارتش استفاده کنید.

 

شرایط عمومی، اختصاصی آزمون
آخرین اخبار استخدام


شرایط استخدام افسری ارتش ۱۴۰۳

دانشگاه افسری ارتش، یا همان آجا محلی برای تربیت افسران آینده ارتش جمهوری اسلامی ایران است. دانشگاه افسری ارتش که از آن به عنوان دانشگاه جنگ نیز یاد می‌شود از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آموزش نظامی در کشور است. استخدام دانشگاه افسری ارتش، هر ساله از طریق ثبت نام افراد و با برگزاری آزمون استخدامی انجام میگیرد.

افرادی که متقاضی استخدام خلبانی ارتش هستند نیز باید مراحل استخدام شدن خود به عنوان خلبان را از طریق استخدام افسری ارتش پیگیری نمایند. به این منظور مشتاقان خلبانی کافی است در زمان شروع ثبت نام  افسری ارتش ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های ثبت نام، پس از تکمیل فرم‌ها و ثبت‌نام در آزمون دوره‌های تکمیلی را در دانشگاه افسری ارتش طی نمایند.

کارجویانی که متقاضی استخدام افسری ارتش سال ۱۴۰۳ هستند، می توانند شرایط عمومی و اختصاصی استخدام دانشگاه افسری ارتش که می تواند شامل یکی از دانشگاه های امین ، افسری سپاه و... باشد مطالعه نمایند و اقدام به ثبت نام در دانشگاه افسری ارتش نماید .همچنین برای مشاهده زمان استخدام  افسری  ارتش می توانید به این صفحه مراجعه نمایید

برای مطالعه شرایط استخدام افسری ارتش،   مراحل استخدام افسری ارتش،  زمان استخدام افسری ارتش، مدارک لازم برای استخدام افسری ارتش  سال ۱۴۰۳ می‌توانید به صفحه شرایط استخدامی مراجعه نمایید.

کاربران گرامی می‌توانند پس از اعلام نتایج استخدام افسری ارتش از بخش اعلام نتایج رتبه خود و قبولی یا عدم قبولی خود را مشاهده نمایند. همچنین در بخش نظرات این صفحه نیز می‌توانید نظرات دانشجویان دانشگاه افسری ارتش را مطالعه نمایید.

کاربران عزیز «ای استخدام»  میتوانند برای آمادگی در آزمون استخدام دانشگاه افسری ارتش از منابع مطالعاتی مفید در این خصوص استفاده نمایید و بعد از قبولی در مرحله کتبی و راه یافتن به مرحله گزینش و استخدام افسری ارتش برای آشنایی با سوالات گزینش دانشگاه افسری ارتش از بسته کتاب جامع گزینش، مصاحبه و عقیدتی استفاده کنند. همچنین در بخش منابع و سوالات نمونه سوالات استخدام افسری ارتش با جواب قرار داده شده است. به همین منظور با مراجعه به بخش منابع و سوالات می‌توانید این نمونه سوالات با جواب را مشاهده نمایید. در صورتی که هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص استخدام افسری ارتش دارید حتماُ آن را در بخش نظرات این صفحه درج نمایید.

  • جذب در دانشگاه های افسری از چه طریقی صورت میگیرد؟
    • جذب نیرو در دانشگاه های افسری از طریق برگزاری آزمون است. ابتدا دفترچه ای حاوی شرایط عمومی و اختصاصی اعم از شرایط سنی و مدارک تحصیلی و شرط معدل و... منتشر شده و سپس افراد واجد شرایط میتوانند نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند.
  • بعد از ثبت نام چه اقداماتی لازم است؟
    • بعد از ثبت نام باید با توجه به مواد به مواد آزمون اعلام شده مطالعه خود را آغاز نمایید. بسته ها و منابع مطالعاتی مفید در ابتدای همین صفحه قرار دارد.
  • اطلاع رسانی مراحل بعدی به چه صورت خواهد بود؟
    •  بعد از شرکت در آزمون باید منتظر اعلام نتایج و اطلاعیه های بعدی باشید.افرادی که در مرحله آزمون کتبی پذیرفته شده اند، به مراحل مصاحبه و گزینش دعوت خواهند شد. دارا بودن امتیازات مشخص شده در اطلاعیه ها و همچنین مطالعه منابع مرتبط "ای استخدام" میتواند یاری دهنده شما در جهت جذب و استخدام نهایی  باشد. 
منابع مطالعاتی برای مصاحبه استخدامی دانشگاه افسری ارتش
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما میتوانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.
لینکهای مفید و کاربردی استخدام دانشگاه افسری ارتش
در این بخش به منظور دسترسی بهتر، صفحات مهم و کاربردی لیست شده است شما می توانید در صورت نیاز به هر صفحه بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.
آرشیو مطالب پیشین دانشگاه افسری ارتش
آرشیو مطالب پیشین و سالهای گذشته مربوط به استخدامی دانشگاه های افسری ارتش در این قسمت لیست شده است، لطفا در صورت تمایل به مطالعه از پیوست های مربوط به سال مورد نظر خود استفاده بفرمایید
سوالات متداول
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۰٬۹۱۵ نظر برای استخدام دانشگاه افسری ارتش سال ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ (زمان اعلام نتایج)

  • m
    mehdi
    ۹ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳:۲۹
    سلام.
    ببخشید چهار تا دندون پر شده که سه تا از این چهار تا دندون سطحی پر شده استخدام میشه یا نه؟؟؟
    بعد اگه میشه؛ رشته های خاص هم قبول میکنن یا نه؟؟؟
    ممنون میشم سریع جوابم رو بدید.
    هم چنین تشکر از این صفحه ی دیدگاه خوبتون.
    • س
      سید میلاد هاشمی
      ۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۰۰:۳۳
      بستگی به دکتر داره . این سوالات جوابی ندارن چون یه شخص که احتمال داره یه روز خوب باشه همه رو قبول کنه یه روزم عصبانی باشه همه رو رد کنه پس سوالات بی جوابن واقعا .
    • ص
      صادق
      ۹ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳:۱۰
      سلام من دوتا دندونام رو کشیدم ردم میکنن ؟؟؟؟
      • س
        سعید اجرائی
        ۹ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۱۳
        سلام خدمت شما دوستان عزیز با تبریک عید نوروز به همه شما عزیزان عرض میکنم که هزینه معاینات اولیه 15000هزار تومان است
        یک سوال دارم لطفا جواب بدید آقا من ۳تا دندون خراب دارم به نظر شما قبول میشم ؟؟؟!
        خواهشا راهنمایی کنید?
        موفق و پیروز باشید?
        • E
          Ebrahim
          ۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۰۱
          من همه ی شرایط رو دارم فقط معدل کتبی سال سومم کمتر اره ۱۰ امیدی هس واسه قبولی؟؟؟؟یاعلی
          • س
            سید میلاد هاشمی
            ۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۰۰:۳۱
            توجه کردم اکثرا همتون معدلای خیلی کمی دارین . بستگی به سربازی که مدارکتو چک میکنه داره . میتونه ندید بگیره میتونه هم ردت کنه . یه سرباز معمولیه باهاش حرف بزن راضیش کن
          • p
            persian
            ۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۳۹
            سلام دوستان،دندون پزشکیش سرپاییه و الکی نگا میکنن؟ یا خیلی توجه میکنن؟من شیشتا پر دارم و یکی از آسیاب هام
            کنده شده
            • ع
              علی
              ۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
              سلام شنیدم درامد بچه های دانشکده فارابی‌ بیشتره درسته؟ و مرحله دوم حفاظتش چه سوالای میکنن مثلا؟؟
              مرسی
              • پ
                پوریا
                ۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰
                سلام
                تو دانشکده های افسری جایی برای پیشرفت هست؟ یا فقط چهار سال یک بار درجه میدن؟
                • س
                  سید میلاد هاشمی
                  ۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۰۰:۳۰
                  فرمانده پدافند هوایی نمونه بارز پیشرفت تو ارتشه . درس خون باشی تا سی سالگی فرمانده کل میشی چ زمینی چ دریایی چ هوایی .
                  • و
                    وحید
                    ۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۴۶
                    سلام تکاوری هم جزء رشته های خاص هست؟؟؟
                    • س
                      سید میلاد هاشمی
                      ۱۳ فروردین ۱۳۹۶، ۰۰:۳۱
                      تکاوری چندنوع داریم و چیزی که همه دنبالشن کلاه سبز هستش که اونا بعد اتمام دانشگاه امتحان میگیرن و افسرایی که قبول بشن باز یک الی دوسال آموزشی ویژه میبینن و به تیپ ۶۵ هوابرد منتقل میشن . بقیه تکاورا جریانشون فرق میکنه و کارشون
                  • ﺷﺎﻫﻴﻦ
                    ۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷
                    ﺁﻗﺎﻳﻮﻥ ﺩاﺩاﺷﺎ ﺳﻼﻡ. ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﻦ ﺧﺪاﺭﻭﺷﻜﺮ ﻫﻴﭻ ﻋﻴﺒﻲ اﺯ ﻟﺤﺎﻇﺎﺕ ﺟﺴﻤﺎﻧﻲ و ﺩاﺧﻠﻲ ﻧﺪاﺭﻡ و ﻓﻘﻄ ﻣﻴﺨﻮاﻡ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻛﻪ 173 ﺳﺎﻧﺖ ﻗﺪﻣﻪ و 80 ﻛﻴﻠﻮ ﻫﺴﺘﻢ ﻛﻪ 12 ﻛﻴﻠﻮ اﺿﺎﻓﻪ ﻭﺯﻥ ﺩاﺭﻡ ﮔﺰﻳﻨﺶ ﺗﻬﺮاﻥ ﻣﺮﺩﻭﺩﻡ ﻳﺎ ﻧﻪ??? اﺧﻪ ﻭﺯﻥ ﻛﻪ ﻳﻚ اﻣﺮ اﺧﺘﻴﺎﺭﻳﻪ و ﻣﻦ ﺣﻴﻒ ﺯﻣﺎﻥ ﻧﺪاﺷﺘﻢ ﺑﺮاﻱ ﻛﻨﻜﻮﺭ ﻣﻴﺨﻮﻧﺪﻡ ﻭﮔﺮﻧﻪ ﺭاﺣﺖ ﻭﺯﻧﻤﻮ ﻣﻴﺎﻭﻭﺭﺩﻡ 68 ﻛﻴﻠﻮ!!!! ﻣﺜﻠﻪ ﺩﻧﺪﻭﻥ ﻛﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺗﺎ ﺧﺮاﺏ ﺷﺪ ﺩﻳﮕﻪ ﺗﻤﻮﻡ و ﻭاﻟﺴﻼﻡ! !!! اﺻﻼ اﻳﻦ ﭘﺰﺷﻜﺎﻱ اﺭﺗﺸﻢ ﭘﺰﺷﻚ ﻧﻴﺴﺘﻦ ﻫﻤﻮﻥ ﻧﻆﺎﻣﻴﻪ ﺧﺸﻜﻦ و ﻣﻨﻂﻘﻲ ﻧﻴﺴﺘﻦ اﮔﺮ ﻣﻨﻮ ﺑﺮا ﻭﺯﻥ ﺭﺩ ﻛﻨﻦ ﻭاﻗﻌﺎ ﺑﻲ ﻋﺪاﻟﺘﻴﺸﻮﻥ ﺑﻬﻢ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﻴﺸﻪ ﭼﻮﻥ ﻭﺯﻥ ﻳﭽﻴﺰ ﻛﺎﻣﻼ اﺧﺘﻴﺎﺭﻳﻪ و ﻛﻢ و ﺯﻳﺎﺩ ﻣﻴﺸﻪ. ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺑﻴﺰﺣﻤﺖ ﺧﺒﺮﺷﻮ ﺑﺪﻳﺪ ﺑﻬﻢ....ﻣﻤﻨﻮﻥ. ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﺗﻮ ﻳﻚ ﻣﺎﻩ ﻭﺯﻧﻤﻮ ﻣﻴﺘﻮﻧﻢ اﺯ 80 ﺑﻪ 65 ﺭاﺣﺖ ﻛﺴﺮ ﻛﻨﻢ ﻭﻟﻲ اﻻﻥ ﺩﻳﮕﻪ ﺩﻳﺮﻩ ﭼﻮﻥ ﻧﻮﺯﺩﻫﻢ ﻓﺮﻭﺭﺩﻳﻦ ﮔﺰﻳﻨﺶ ﺩاﺭﻡ.
                    • ع
                      علی
                      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۳۳
                      سلام بچه ها اصلا قدووزن رو اندازه نمی گیرن نگران نباشید
                    • ا
                      ارش
                      ۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶
                      سلام . من معدل سال سومم کتبی 11/75 کل 11/85 پیشدانشگاهیم هم کل هم کتبی جفتش بالای 15 هست چند روز دیگه باید برم برای گزینش کسی هست که رفته باشه اونجا تاحالا؟ میخوام بدونم دقیقا چجوری چک میکنن معدلو. ممنون یا علی
                      • س
                        سید میلاد هاشمی
                        ۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۰۰:۳۵
                        میری داخل به صف میشین . سربازا معدل و مدارکو سطحی چک میکنن بعد میرین طبق شماره داخل سالن و سربازای دیگه ای با دقت مدارکو چک میکنن و سخنرانی و مراحل پزشکی و ناهار و تست ورزش و عصر هم پرکردن کاغذهایی ک فرداش همش ازتون سوال میشه و روز سوم هم مصاحبه فرماندهی و خداحافطی تا اعلام نتایج پایانی .
                        • س
                          سید میلاد هاشمی
                          ۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۰۰:۳۶
                          اونایی ک رشته های خاص قبول میشن تازه شروع بدبختی براشون چون حداقل ده روز باید برن بیان و چ بسا یک ماه
                          • ا
                            ارش
                            ۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۰۲:۱۵
                            سید میلاد دمت گرم بابت جواب.
                            خودت تجربه داری ؟
                            اگه اره چند سال پیش رفتی؟
                            من میخوام بدونم معدلم سومم زیر 14 هست گیر میدن ؟
                            ولی معدل کل و کتبی پیش دانشگاهیم جفتش بالای 15 هست. ایثارگری پدرم هم هست
                            بسیجی فعالم دارم . دمت گرم یا علی
                        • ا
                          امیر مهدی
                          ۸ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۱۳
                          سلام
                          گودی کمر رو رد میکنن؟
                          • ا
                            ابراهیم
                            ۷ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۰۷
                            سلام
                            • م
                              مرتضی
                              ۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۴۹
                              سلام ببخشید من یه دندون کم دارم ایا رد میشم یا واسه قبول شدن امیدی هست برام
                              • م
                                مرتضی
                                ۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۵۴
                                خواهشا زودتر پاسخ بدین چون چند روز دیگه باید برم تهران
                              • و
                                وحید
                                ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۳۲
                                سلام رشته های خاص به کدوم رشته ها میگن ؟
                                • م
                                  مرتضی
                                  ۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۵۰
                                  رشته های خلبانی جنگنده وبالگرد ،حفاظت اطلاعات،پهباد
                                  • و
                                    وحید
                                    ۸ فروردین ۱۳۹۶، ۰۸:۰۸
                                    رشته تکاوری هم جزء رشته های خاص؟
                                • و
                                  وحید
                                  ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۳۲
                                  سلام رشته های خاص به کدوم رشته ها میگن لطفا جواب بدید
                                  • m
                                    milad'
                                    ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۰۷
                                    سید میلاد هاشمی پس اونایی که میگن اگه جای عمل داشته باشی ردی چی ؟؟
                                    خیلی ممنون ازت و التماس دعا
                                    • س
                                      سید میلاد هاشمی
                                      ۸ فروردین ۱۳۹۶، ۰۳:۲۶
                                      جای عملی رد میشه که غیر طبیعی باشه . مثلا یارو ده سانت جای تیغ داره خب این دوتا مشت بخوره جای زخمش باز میشه . واریکوسل معمولا خیلی جای تیغش باریکه . یه زخم عمل حدود دو الی سه سال طول میکشه ضخیم بشه . مثل قبل نمیشه ولی باز مراقبت نیاز داره
                                    • م
                                      مهدی
                                      ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶
                                      سلام بچه ها من یه دندون کشیده و چهارتا پر کرده .
                                      وضعیتم چطوره احتمال داره که قبول بشم
                                      • ع
                                        علیرضا
                                        ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸
                                        باسلام رشته بنده برق هست. میشه درباره درجه داری ارتش و درجه داری نیرودریایی سپاه و ارتش توضیح بدید؟و بنده خرداد ماه دیپلم میگیرم ؟ و تاریخ ثبت نام کی هست؟
                                        • ع
                                          علیرضا
                                          ۸ فروردین ۱۳۹۶، ۰۹:۴۱
                                          اقای هاشمی بی زحمت جواب بدید
                                          • س
                                            سید میلاد هاشمی
                                            ۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۲۸
                                            معمولا درجه داری دوره ۶ ماه الی یکسال هستش البته اگه قبول بشین . درجتون بعد از اتمام آموزشی استوار دوم هستش . حقوقش خوبه مزایاش هم خوبه ولی پایین ترین درجه ارتشه . درمورد سپاه باید پاسدار افتخاری بشی بعد استخدامت کنن و درمورد سپاه تا این حد اطلاع داشتم فقط . سوالی بود درخدمتم
                                        • m
                                          milad'
                                          ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۰۲:۰۴
                                          شما مطمئنی که عمل واریکسل رد نمیکنن؟؟
                                          من 15 روز پیش عمل کردم و امروز هم بخیه هام را کشیدم .
                                          خدا شاهده بجز هنین هیچ مشکل دیگه ای ندارم و الان هم حالم کاملا خوبه و مشکلی ندارم و رک های واریسی شده درست شده اند و حتی یک نامه از پزشک هم گرفتم که تایید کنه و از پزشک اورولوژ بیمارستان ارتش هم پرسیدم که گفت فکر نمیکنه درصورت عمل کردن دیکه رد کنن و خودشون هم اگه کسی واریکوسل داشته باشه معافش میکنن ولی اگه عمل کرده باشه معافش نمیکنن اصلا و باید بره خدمت
                                          • m
                                            milad'
                                            ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۰۹:۲۸
                                            سید میلاد هاشمی اینو جواب بده لطفا
                                            • س
                                              سید میلاد هاشمی
                                              ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
                                              سلام . خیالت راحت از لحاظ عمل ردت نمیکنن . چون سالمی دیگه
                                          • م
                                            مرتضی
                                            ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۰۱:۳۱
                                            سلام شمارو به خدا قسمتون میدم زود جوابمو بدین چون چند روز بعد باید برم تهران واسه معاینات پزشکی.
                                            سوال بنده اینه که من یه دندون کم دارم
                                            بقیه دندونام هم کاملا سالمن یعنی نه پوسیدگی دارن نه پر کردمشون
                                            ایا رد میشم یا قبولم میکنن
                                            ممنون از لطفتون ???
                                            • س
                                              سید میلاد هاشمی
                                              ۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
                                              تا چهارتا دندون خراب و پر کرده موردی نیست . دندون نداشتن جریانش فرق داره . ولی کاری نکن و برو . ان شالله قبولی . پرش نکن یا دندون نساز ‌. طبیعی برو
                                            • ع
                                              علیرضا
                                              ۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶
                                              با سلام خواستم بدونم کی ثبت نام شروع میشه ودر چه تاریخی است ؟ و رشته بنده از هنرستان دیپلم برق است . و از چهارمحال و بختیاری میخواستم بیایم باید چجوری بیام ؟

                                              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                              ثبت پاسخ