استخدام وزارت امور خارجه (استخدام جدید)

۱۳۴۸۹ نظر

استخدام وزارت امور خارجه

وزارت امور خارجه به عنوان متولی امور دیپلماتیک ایران یکی از اجزا و ارکان اصلی ساختار دولت برای برقراری ارتباط سازنده با جهانیان است. استخدام‌های وزارت امور خارجه تماما و به صورت دقیق در این صفحه اطلاع رسانی می‌شود.

 

خبر ۱۷ اسفند ۱۴۰۲- شروع ثبت‌نام آزمون استخدام وزارت امور خارجه

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدام فرزندان شهدا و خانواده جانبازان بالای ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۳، وزارت امور خارجه در نظر دارد بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق این آزمون جذب نماید.


برای مشاهده خبر و ثبت‌نام کلیک کنید

 

لینک ها و صفحات مرتبط

  • کارت  آزمون استخدام وزارت امور خارجه ۸ آبان ۱۴۰۲ فعال شد. با مراجعه به بخش شرایط عمومی  و اختصاصی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه آخرین اطلاعیه‌های مرتبط را بخوانید.
  • جهت آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه استخدامی وزارت امور خارجه می‌توانید از منابع مطالعاتی برای مصاحبه موجود در این صفحه استفاده کنید.
شرایط عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

 

اخبار استخدام   وزارت امور خارجه

زمان آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

زمان آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی و آزمون استخدام وزارت امور خارجه بخش است.

  • زمان ثبت نام آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی  ۱۱ شهریور الی ۷ مهرماه ۱۴۰۲ بوده است.
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۲ است.
  • زمان دریافت کارت آزمون این مرحله از ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲ بوده است.
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه متعاقبا اعلام خواهد شد.

لینک دریافت اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه ، در کادر اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه قرار گرفته است.

دریافت کارت آزمون استخدام وزارت امور خارجه

متقاضیان محترم در سایر دستگاه‌های اجرایی نیز از طریق همین صفحه می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی خود را دریافت نمایند.

  • زمان صدور کارت ورود به جلسه: ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۲
  • زمان برگزاری آزمون: ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون استخدام وزارت امور خارجه

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام وزارت امور خارجه، نتایج این آزمون پس از انتشار در همین صفحه اعلام خواهد شد.

منابع مطالعاتی آزمون استخدامی وزارت امور خارجه

دارا بودن منابع مطالعاتی متناسب با رشته شغلی در آزمون استخدامی یکی از نیازهای تمام شرکت کنندگان آزمون استخدامی وزارت امور خارجه است. به همین منظور متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به صفحه منابع مطالعاتی آزمون استخدامی فراگیر، نسبت به مشاهده منابع مطالعاتی پیشنهادی پرتکرار برای این آزمون اقدام نمایید.

منابع مطالعاتی برای مصاحبه
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما میتوانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.

 

آرشیو مطالب پیشین
آرشیو مطالب پیشین و سالهای گذشته مربوط به استخدامی وزارت امور خارجه در این قسمت لیست شده است، لطفا در صورت تمایل به مطالعه از پیوست های مربوط به سال مورد نظر خود استفاده بفرمایید

 

سوالات متداول
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۳٬۴۸۹ نظر برای استخدام وزارت امور خارجه (استخدام جدید)

  • خ
    خارجه
    ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۱۳
    دوستان همه رفتین دیگه؟ پس چکار کنیم؟؟
    • ی
      یوسف
      ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۴
      براساس مفاد بند ج صفحه 6 دفترچه زمان ثبت نام به صورت زیر می باشد:
      معرفی به گزینش (انتخاب یک برابر) :
      -1 پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش براساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد درصد ( 70 %) برای2" در بند "ب" در مصاحبه - 2" و " 2 - امتحان مشترک فراگیر و سی درصد ( 30 %) برای مصاحبه استخدامی (با درنظر گرفتن موارد " 1استخدامی)، به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش به ترتیب نمره کل نهایی خواهد بود
      بر این اساس اولا یا افراد قبول شدند یا مردود، دوما گزینش یک برابر ظرفیت افراد براساس 70 درصد کتبی و 30 درصد مصاحبه می باشد.
      با تماس های که با وزارت خارجه داشتم مشخص شد کسانی که عدم احراز شرایط شدند کسانی هستند که حدنصاب 70 درصد و 30 درصد مصاحبه را دارا می باشند اما به سلیقه خودشان این افراد را با همکاری با سازمان سنجش (که این خودش تخلفی از سوی سازمان سنجش می باشد) این افراد را جزء پذیرفته شدگان در نظر نگرفته اند که این عمکرد وزارت خارجه دقیقا با بند بالا که در دفترچه صادر شده سازمان سنجش و مورد تایید سازمان برنامه ریزی و مدیریت مغایرت دارد.
      در نحوه اعلام نتایج توسط سازمان سنجش برای وزارت خارجه دو مورد تخلف مشهود می باشد اولا سه نوع نتیجه (قبول، مردود، عدم احراز شرایط) که این در نوع خودش ابتکار عمل سازمان وزارت خارجه برای عبور از بند(70درصد کتبی و 30 درصد مصاحبه) می باشد و دوما در گزینش یک برابر ظرفیت بصورت سلیقه ای عمل شده است و بند 70 درصد کتبی و 30 درصد مصاحبه را رعایت نکرده است، شاید موارد دیگری در این فرآیند رخ داده باشد که ما در جریان نیستم چون هیچ اشرافی بر این موضوع نداریم.
      • ی
        یوسف
        ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۵
        متن پیشنهادی من است نظر بدید
        • .
          ....
          ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۲۵
          بله خوبه ، بنظرم اینم اضافه کنیم که وزارت خانه در پاسخ به اعتراضات ما هیچگونه شفاف سازی صورت نداده و این خود باعث ابهامات بسیاری برای داوطلبان شده است .
          • ف
            فری النقی
            ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۴۰
            خوبه
            • .
              ....
              ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۳۵
              بچه ها چی شد پس ؟ کلا سکوت شد ، خب این متن خوبه ، بریم مرحله ی بعد
              • ت
                تجارت
                ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۰:۲۰
                بریم
                • خ
                  خارجه
                  ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۲۷
                  تعدا دوستان و روزی که با هم بریم رو مشخص کنیم
                • ب
                  بازرگانی خارجی
                  ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۲۵
                  من هم موافق هستم، بریم دوستان
                • g
                  gh
                  ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
                  دوستان وزارت. آزمایش فقط خون هست؟
                  آیا روز دیگه میشه رفت؟
                  • ک
                    کاربر
                    ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۳۸
                    واقعا اینجوری ک می فرمایید نیست. متاسفانه نهادهای دولتی ما از دور تصور میشه اینطوری ان اما در واقعیت اینطور نیس. من خودم ی دستگاه دولتی حاکمیتی کار میکنم و شغل بسیار حساسی هم دارم و میدونم چه چیزایی داخل سازمانهایی ک ادعای امنیتی بودن دارن میگذره.
                    • ک
                      کاربر
                      ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۴
                      ببخشید اینو در پاسخ ب اون کامنت قبلیتون نوشتم ک گفته بودید سازمان امنیتیه وزارتخونه. بازم عذر میخام
                    • ن
                      نقطه
                      ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰
                      همون روزی که می گن باید بری
                    • ن
                      ن
                      ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۰:۱۸
                      سلام، من خودم قبول شدم و حدود ۱۶۰ نفر جذب شدند، من امروز لیستش را دیدم ضمن اینکه صرفا زبان نبوده و اینطور که از صحبتهاش برمیامد مجموعه ای از پارامترهای مختلف برای گزینش موثر بوده، و اینکه من با چند نفر صحبت کردم اغلب افراد پذیرش شده دکتری و دانشجوی سال اخر دکتری بودند، موفق باشید
                      • ح
                        ح
                        ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۲۶
                        منم دانشجوی دکتری یکی از دانشگاههای مطرح بودم اما حالا یه دانشگاه ازادی پذیرفته شده
                        • ن
                          ن
                          ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۴۲
                          من خودم دانشکاه دولتی بودم اما اینکه ازاد باشی یا دولتی هم مهم است اما مهمتر کاربلد بودن افراد است
                        • ف
                          فری النقی
                          ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸
                          160 نفر؟؟؟؟ بیشتر شد که
                          • .
                            ....
                            ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵
                            این یه چی میگه که ما نریم شکایت یه وقت معلوم شه با چه نمره هایی اینا قبول شدن شما باور نکن
                          • a
                            alh
                            ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷
                            سلام
                            160 نفررررر، البته که این آمار عجیبه، چون خبر دارم تو برخی رشته ها از تعدادی که می خواستن حتی 2 نفر کمتر گرفتن!!!!!!!!!
                            • ن
                              ن
                              ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۵
                              من خودم نفر اول کتبی بودم و در مصاحبه رزومه کاری قوی داشتم و چندبار خود مصاحبه کننده ها روی قوی بودن رزومه م تاکید کردند، ضمنا من لیستی را که دیدم از دور دست یکنفر دیدم یا ۱۴۴ و یا ۱۶۴ نفر بود، ریز بود و درست دیده نمی شد، من این موارد را صرفا جهت اطلاع شما گفتم و بر خلاف تصور برخی افراد که نسبت به همه چیز شک دارند و کم لطفی می کنند هیچ قصد و غرضی نیست، موفق باشید
                              • ح
                                ح
                                ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸
                                ممنون دوست عزیز. من خودم شخصا منکر عدم صلاحیت پذیرفته شدگان نمیشم. اما مسئله عدم شفافیت هست و اینکه نمره کتبی حداقل در مورد شخص خودم به هیچ عنوان لحاظ نشده است. شاید اگر شما هم با وجود اینکه نفر اول کتبی و مصاحبه خوبی داشتین اما الان مثل ما نتیجتون زده بود عدم احراز شرایط، الان نظرتون فرق میکرد. به هرحال انشالله که موفق باشید
                                • ف
                                  فری النقی
                                  ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
                                  دوست عزیز بنده که تو گروه خودمون تجربه کاری و رزومه کاری داشتم و از همه هم کم سن تر بودم نسبت یه تجربه و بقیه هیچ کدوم تجربه کاری نداشتن و تنها بواسطه زبان مادریشون تو مرحله اول قبول شده بودند چی؟؟؟؟؟ منی که کتاب ترجمه کرده بودم به اون زبان مورد نظر چی؟؟ منی که بیتشر از بقیه با مردم زبان مورد نظر نشست و برخاست و رابطه داشتم چی؟؟؟؟؟؟؟
                                • ک
                                  کاربر
                                  ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴
                                  ما هیچ وقت نگفتیم ک شما صلاحیت رو نداشتید ما میگیم وزارتخونه تخلفاتی رو انجام داده ک اگ خود شماهم جای ما بودید بیخیال نمشدید.
                                • ک
                                  کاربر
                                  ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱
                                  ادمین عزیز وب سایت فقط با پروکسی بالا میاد متاسفانه ی فکری بکن.
                                  • م
                                    مدیر
                                    ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰
                                    با سلام
                                    کاربر گرامی لطفا مشخصات اینترنتی که استفاده میکنید را برای ما ارسال کنید تا بررسی انجام شود
                                    با تشکر
                                    • ک
                                      کاربر
                                      ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۳۲
                                      متشکرم درست شد.
                                  • ی
                                    یوسف
                                    ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۵۹
                                    دوستان استارت کار بزنید:
                                    متن پیشنهادی را همراه با دلایل ارائه بدهید تا دوستان نظر بدند تا در نهایت به یک متن منطقی و قابل ارائه برسیم
                                    توکل به خدا
                                    • خ
                                      خارجه
                                      ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۰۷
                                      دوستان همکاری کنید
                                      • خ
                                        خارجه
                                        ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱
                                        دوستان چی شد؟؟؟ چکار کنیم؟؟؟؟.باید به یه اجماع ی برسیم که داره دیر میشه.
                                        • س
                                          سیما
                                          ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۰
                                          برای اعتراض رو منم حساب کنید ، فقط اینکه یه تاریخ مشخص کنید و راجع به متن هم فکر کنم بدیم عریضه نویس بنویسه فکر خوبی باشه تا مدام از هم سوال کنیم
                                      • ک
                                        کاربر
                                        ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۵۲
                                        دوستان شما باور میکنید واقعا ۱۲۰ نفر نمره ی بالای ۶ گرفتن تو آیلتس؟ من خودم نامه های خارجی محل کارمون رو جواب میدم. به من گفتن ۵ شدم چطور ممکنه این همه آدم بالای ۶ داشته باشیم. اگ واقعا اینهمه آدم مسلط ب زبان و مسلط ب رشته تخصصی و قبول شده در آزمون سنجش داریم آیا بهترین شرکتها استخدام نمیشن؟؟ جالب اینجاست ک ازین ۱۲۰ نفر حتی ۱۰ نفر جمعا نفهمیدیم کیا هستند. تازه اگ واقعا ۱۲۰ نفر هم گرفته باشن تخلفه. چون ۱۴۱ نفر باید استخدام میکردن. دوستان تخلف وزارت خارجه از نظر من آشکاره. من خیلی پرس و جو کردم. اگ بعضی دوستان ب این امید هستند ک وزارتخونه دوباره اونها رو مورد بررسی قرار بدن اشتباه محضه. اگ کسی الان براش عدم احراز بزنن سال دیگ هم براش میزنن.
                                        • ح
                                          ح
                                          ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۳۹
                                          فکر نمی کنم حدنصاب گذاشته باشن. اما کسایی که زبانشون بهتر بوده تو اولویت بودن
                                          • ک
                                            کاربر
                                            ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۰۳
                                            متاسفانه من نمتونم قبول کنم 4 نفر تو گرایش خودم زبان بالای 5 گرفته باشن. عدم شفافیت مهمترین ایرادی است که ب این سیستم استخدام وارده. وزارتخونه باید دقیقا بگ دلیل عدم احراز چی بوده. حالا شما خودتون زحمت کشیدین و با هزار مصیبت پرسیدین ولی ب احترام انتظاری ک کشیدیم باید با یک زنگ هم که شده توضیح بدن.
                                        • ح
                                          ح
                                          ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۱۳
                                          دوستان بهتره تصمیم خودتون رو در مورد اعتراض بگیرید. طبق اطلاعاتی که من در مورد رشته خودم کسب کردم مطمئن شدم که نمره کتبی به هیچ عنوان لحاظ نشده است. تو رشته ما آخرین نفر نمره کتبی که 13 درصد میانگینش کمتر از من که نفر اول بودم قبول شده و در مصاحبه هم امتیاز من بیشتر بوده. احتمالا در مورد بقیه هم این بی عدالتی صورت گرفته و نمره کتبی با استفاده از حربه عدم احراز شرایط به راحتی نادیده گرفته شده. پیشنهاد من اینه یه اعتراض جمعی داشته باشیم. اقدامات فردی به نتیجه نمی رسه. به نظر من ما که تا اینجا تلا ش کردیم بهتره حداقل تلاشمونو ادامه بدیم که به راحتی حقمون نادیده گرفته نشه..در این زمینه دوستان حقوقی می تونن یک متن شکایت تنظیم کنن و در یک تاریخ مشخص به صورت جمعی به دیوان عدالت اداری مراجعه کنیم.
                                          • خ
                                            خارجه
                                            ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۳۰
                                            منم دوست عزیز کاملا موافقم.هر چه زودتر باشه بهتره.فقط یه نفر رو میخایم که مدیریت و هماهنگ کنه من هر روزی که باشه می تونم بیام.
                                            • ی
                                              یوسف
                                              ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱
                                              سلام
                                              من کاملا موافقم
                                              من هم دو تا نظر دارم:
                                              اولا این متن شکایت را اینجا به اشتراک بگذاری
                                              دوما اگر این درخواست را داخل سایت دیوان عدالت اداری در قسمت درخواست ها ثبت کنیم چطور؟
                                              • خ
                                                خارجه
                                                ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۳۸
                                                فقط میگم هر کاری که میخوایم بکنیم باید سریع انجام بدیم و یه دوست رشته حقوق هم داشتیم که می تونیم ازش کمک بگیریم
                                              • خ
                                                خارجه
                                                ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۳۷
                                                من از اول می دونستم که کاسه ای زیر نیم کاسه هست و روزی که به اقای طلعتی زنگ زدم فهمیدم که انتخابشون دل به خواهی و سلیقه ای بوده
                                                • ح
                                                  ح
                                                  ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۳۲
                                                  باید اول مشخص بشه چند نفر از دوستان حاضرن...با دو سه نفر نمیشه کاری کرد...
                                                  • ن
                                                    ن
                                                    ۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۴
                                                    من هم موافقم.طبق دفترچه سازمان سنجش 70درصد نمره نهایی از طریق آزمون کتبی محاسبه بشه.اگه غیر از این باشه تخلفه
                                                  • ح
                                                    ح
                                                    ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۵۲
                                                    ادمین عزیز خواهشا پیامهای منو تایید کن..تنها امید ما فعلا اینجاست..
                                                    • ح
                                                      ح
                                                      ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۳
                                                      دو پیام قبلی منو تایید کنید لطفا..هیچ مشکلی نداشتن..
                                                      • پشتیبان دو
                                                        ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۶
                                                        با سلام
                                                        کاربر گرامی تمامی نظارتی که طبق قوانین سایت باشد تایید میشود فقط در برخی مواقع ممکن است به دلیل تعداد بالای دیدگاهها موردی به اشتباه حذف شود که این مورد نیز بعدا بررسی و در صورتی که مشکلی نداشته باشد تایید میشود. لطفا دیدگاه خود را مجدد ارسال نمایید در صورت عدم تایید ممطئن باشید مخالف قوانین سایت میباشد.
                                                        با تشکر
                                                    • گ
                                                      گ
                                                      ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳
                                                      از بچه های مترجمی غیر زبان انگلیسی کسی هم قبول شده؟خواهشا اگه کسی قبول شده فقط بگه کدوم زبان ها را قبول شده تا بونیم تو زبانها هم کسی را گرفتن یا نه؟
                                                      • ن
                                                        نقطه
                                                        ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰
                                                        گویا مترجمی ها فردا مدرک می برن. باید تا فردا صبر کنید ببینیم کسی می یاد جواب بده یا نه؟
                                                      • g
                                                        gh
                                                        ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲
                                                        دوستان. وزارت خارجه سازمان امنیتیه و از قوانین سازمانهای دیگه پیروی نمیکنه. من قانون وزارت را خوندم. هرکاری که بخواهند میتوانند انجام بدهند. دلیلش امنیتی بودنشه. فکر نکنم اعتراض و شکایت نتیجه بده. توی قانونش نوشته روابط اجتماعی و تیپ هم مهمه و. میتونند کسی رو رد کنند
                                                        • خ
                                                          خارجه
                                                          ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۶
                                                          اخه دوست عزیز این حرف شما درست. هر سازمانی قوانین خودشو داره و این قوانین در چهارجوب قانون هست. این طور نیست که هر جور دلشون خواست اعمال کنن.اگه مسائل امنیتی داشتیم یه چیزی ،نه اینکه سلیقه ای و خلاف قوانین استخدامی عمل کنن
                                                        • ع
                                                          عدالت
                                                          ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰
                                                          بچه ها من استخاره کردم فردا برم بد اومد: جوابش خیلی جالب بود:F .:
                                                          بد است. دچار افرادی میشوید ک ب هیچ صراطی مستقیم نیستند و شما هر کاری کنید آنها حرف خودشان را میزنند.
                                                          • م
                                                            مهشید
                                                            ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۲۳
                                                            جوابی کاملاً واضح :-))
                                                            منم فکرامو کردم، به این نتیجه رسیدم که فوقشم فرصت دوباره دادن، از کجا که تو گزینش رد نکنن؟؟؟ یا لج نکنن؟ :-)
                                                            خدا میگه خیلی چیزها را میپسندید که برایتان بد است! توکّل به خودش. با هر سختی راحتی گذاشته، باس پیداش کنیم!
                                                            • خ
                                                              خارجه
                                                              ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۰۸
                                                              دوست عزیز از شما بعیده که توی این عصر مدرن این حرف ها رو بزنید.استخاره یک راه حل هست نه راه حق و درست.
                                                            • ن
                                                              نقطه
                                                              ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸
                                                              در پاسخ به اون دوستی که گفته بود آیا ظرفیت ها خالی موندن یا نه باید عرض کنم که شنیدم گویا ۱۲۰ نفر به گزینش دعوت شدند.
                                                              • خ
                                                                خارجه
                                                                ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۱۰
                                                                مطمئن باشید که یا خالی یه یا نگه داشتن اب ها از اسیاب بیفته و بعد بگیرن
                                                              • و
                                                                وزارت
                                                                ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
                                                                دوستان کسی امروز رفت واسه گزینش؟ چطور بود؟ مصاحبه هم بود؟
                                                                • ن
                                                                  نقطه
                                                                  ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۴۶
                                                                  تحویل مدارک بود و گرفتن نامه برای ازمایشگاه و پلیس +۱۰. حدود ۶۰ نفر اومده بودن و پر کردن فرم سه ساعت طول کشید.
                                                                  • گ
                                                                    گ
                                                                    ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸
                                                                    دوستانی که امروز رفتید گزینش، بچه های کدوم زبان ها در بخش مترجمی اومده بودن؟
                                                                • ی
                                                                  یوسف
                                                                  ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵
                                                                  دوستان من خودم دارم کارهای استخدامی شهرداری می کنم احتمالا از اول ماه برم سرکار
                                                                  ولی دوستان پیگیری و اعتراض از طریق دستگاهای زیرربط از جمله مجلس، دیوان عدالت اداری، یا سازمان برنامه ریزی و مدیریت را رها نکنید هر چند چیزی برنمی گردد اما آینده شاید برای دوستان و برداران و خواهرانمان این مشکل پیش نیاید
                                                                  • م
                                                                    محمد
                                                                    ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵
                                                                    منم موافقم که بریم دیوان عدالت اداری شکایت کنیم
                                                                    من تنها این جا رو انتخاب کردم و اگر می دونستم آزمون زبان داره هیچ وقت پر نمی کردم و می رفتم جاهای دیگه و این ظلم بزرگی به من بود. وزارت نیرو و خیلی جاها چون دانشگاه خوب درس خوندم و کار بلدم و گزینش مشکلی ندارم و باید بریم دیوان عدالت اداری که نتونن این کار کنن
                                                                    • ر
                                                                      رها
                                                                      ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰
                                                                      سلام آقا محمد
                                                                      منم درست مث شما بودم جاهای دیگه می شد به امید اینکه این جا می تونم قبول شم بقیه شانس ها رو نادیده گرفتم و الان افسرده شدم. سه روز تو خونه دارم گریه می کنم اخه چرا این کار رو با ما جونا می کنن
                                                                      باید رفت شورای عدالت اداری
                                                                      • ف
                                                                        فری النقی
                                                                        ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷
                                                                        سلام. اینکه نمی تونم این قضیه رو نادیده بگیرم و به زندگیم برسم رو نمی تونم انکار کنم به جای خودش، بنده هم مترجمی بودم و تنها کسی بودم که رسما سابقه کار داشتم از بین بچه ها، هر روز هم تو این 6 ماه چک می کردم و کامنت ها رو می خوندم اصلا هم فکر نمی کردم بچه های تاپ گروهمون رو ورندارن و به جاش یکی دیگه رو وردارن. من هم وقتی یادم می افته واقعا دلم می گیره
                                                                        • .
                                                                          ....
                                                                          ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴
                                                                          منم دیگه شبیه مرده ی متحرک شدم ، یعنی یک درصدم فکر نمیکردم رد شم
                                                                          • خ
                                                                            خارجه
                                                                            ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۱۳
                                                                            منم مثل شما فقط همین جا رو داشتم و اگه می دونستم که میخوان بعدا گیر زبان و ... رو بدن اصلا شرکت نمی کردم .مثل ازمون دستیاران ستادی که اکثر شفل های اون شرط زبان داشت و من شرکت نکردم و گفتم که فایده نداره.منم موافقم که بریم دیوان عدالت .فقط باید چند نفری باشیم
                                                                          • ع
                                                                            عدالت
                                                                            ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۱۹
                                                                            دوستان من فردا میرم وزارتخونه تا به صورت حضوری پیگیری کنم و ببینم آیا کسایی ک هم رشته ای من بودن قبول شدن یا نه. یکی دیگه از دوستان هم از شهرستان خودشو میرسونه اگر کسی هم براش مقدوره فردا ییاید لطفا دریغ نکنه. لاقل یک پاسخ شفاف حق ماست که تقریبا یک سال از عمرمون به دلایل مشخص هدر رفت. من به امید اینکه بتونم تو مملکت خودم کار کنم از اینکه برا دانشگاههای خارج اقدام کنم صرفنظر کردم. دیگه امیدی به اینجا موندن ندارم ولیدست از پیگیری برنخواهم داشت. این مملکت ارزونی نور چشمی ها تنها وابستیگم خانوادم هستن که اونا الان بیشتر از من مصرن که از ایران برم. وقتی جایی برایپیشرفت مردم عادی نیست
                                                                            • .
                                                                              ....
                                                                              ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۸
                                                                              خواستید برید دیوان عدالت یک روز رو هماهنگ کنید که بریم فکر کنم حداقل ده نفر باشیم
                                                                              • خ
                                                                                خارجه
                                                                                ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۱۶
                                                                                دوست عزیز شما پیگیر باش ببین چی دستت میاد و اگه شد یه روزی رو هماهنگ کنیم بریم برای اعتراض حالا به هر جا.من دست از اعتراض بر نمی دارم تا جایی که بتونم و شما هم همکاری کنید
                                                                            • ن
                                                                              ناصر (حقوق)
                                                                              ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۴۳
                                                                              بچه ها نمی دونم شمام حال من رو دارید یا نه ولی واقعا ناراحتم و فشار شدیدی داره بهم وارد میشه. ولی من مصاحبه را خوب دادم ولی دز آزمون شفاهی زبان که بعد از ظهر برگزار می شد نتونستم شرکت کنم. ولی نمی دونم چرا این قدر ناراحتم. ولی دو نفر از دوستام شنیدم قبول شدند و الان رفتند برای شکیل پرونده.
                                                                              اگر می خواهید اعتراض کنید بکنید ولی واقعاً فکر می کنید فایده دارد؟ یا اینکه تا بریم دیوان به ما جواب می ده؟؟ بعید می دونم.
                                                                              به هر حال نشد دیگه. خوش به حال دوستانم. حالا نمی دونم به خانواده ام چی بگم. ولی به نظرم دیگه هرچی بود گذشت. ناراحتی هم فایده ندارد و بهتره به فکر کار دیگه ای باشیم. قسمت نبوده حتما
                                                                              • ن
                                                                                ناصر (حقوق)
                                                                                ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۴۸
                                                                                پوزش به دلیل تکرار زیاد کلمه «ولی» و بعضی غلط های تایپی
                                                                                • .
                                                                                  .
                                                                                  ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۴۶
                                                                                  خدایا!
                                                                                  آرامشی اعطا فرما تا بپذیرم،آنچه را که نمی توانم تغییر دهم و شهامتی، تا تغییر دهم آنچه را که می توانم و دانشی،تا بدانم تفاوت این دو را.
                                                                                  من هم قبول نشدم ولی امیدم به لطف خداست میدونم چیز بهتری برام میخاد
                                                                                  منتظرم تا وقتش برسه ☺
                                                                                  • س
                                                                                    سلام
                                                                                    ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۳۵
                                                                                    احسنت به روحیه شما . ان شاالله بهترین ها برای همه پیش بیاد.
                                                                                  • .
                                                                                    .
                                                                                    ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۴۷
                                                                                    آرزوی توفیق و عاقبت بخیری برای همه دوستان دارم
                                                                                    خدانگهدار :)
                                                                                    • ن
                                                                                      نقطه
                                                                                      ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۰
                                                                                      بله دیوان می تونید شکایت کنید و دیوان هم مکلف به رسیدگی هست.
                                                                                      • ن
                                                                                        نقطه
                                                                                        ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲
                                                                                        ضمنا شما که حقوق خوندید که برای وکالت هم می تونید اقدام کنید و برای مردان هم درآمد بهتری در مقایسه با شغل دولتی داره.
                                                                                        • خ
                                                                                          خارجه
                                                                                          ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۱۹
                                                                                          ما باید تمام تلاش خودمون رو بکنیم و اگه قرار باشه که توی هر مرحله از زندگی پا پس بکشیم که نمی تونیم زندگی کنیم.باید بلند شیم و مبارزه کنیم .نتیجه مهمه ولی مهم تر مبارزه هست
                                                                                        • و
                                                                                          وزارت
                                                                                          ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۰۳
                                                                                          دوستان دیگه بهتر امروز به یه زمان دقیق برسیم تا اون زمان همه به صورت دسته جمعی جهت اعتراض به روند و نتیجه انتخابشون به دیوان عدالت اداری مراجعه کنیم و مطمئن باشین که پیگیری میشه من مطمئنم .
                                                                                          • خ
                                                                                            خارجه
                                                                                            ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۲۰
                                                                                            من تا اخرش هستم
                                                                                          • ک
                                                                                            کاربر
                                                                                            ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۵۰
                                                                                            دوستان ببینید با زدن حرفای ناامیدانه ب جایی نمیرسید. ب نظر من حتی اگ ب جایی هم نرسیم باید پیگیر موضوع باشیم تا عده ای فکر نکنن ما نمیفهمیم. در موضوع استخدام وزارت امور خارجه ظلم بزرگی صورت گرفته و اون عدم اعلام وجود آزمون زبان آیلتس در هنگام ثبت نام سنجش برای این دستگاه دولتی بوده. البته از مدیر این وب سایت هم تشکر میکنم ک شرایطی فراهم اورده ک ما ب این نتایج رسیدیم.
                                                                                            • .
                                                                                              ....
                                                                                              ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۰:۵۹
                                                                                              دوست عزیز من راهم دوره نمیتونم چندین بار بیام تهران و برگردم ، هزینشم راستش برام سنگینه ، اما اگه بدونم تاثیر داره میام ، هر چند که روم نمیشه دوباره یه خرج رو دست خانوادم بذارم که می خوام برم اعتراض ، چهار بار من با پدر پیرم اومدم تهران ، زیر افتاب تو حیاط تمام مدت منتظر من بود ، الان شرمندشونم فقط ، خدایا من خیلی به این کار نیاز داشتم خودت می دونی
                                                                                              • ک
                                                                                                کاربر
                                                                                                ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۴۸
                                                                                                واقعا درک میکنم. این صحبت شما حرف دل خیلی از ماهاست. حالا اگ بتونیم ی همفکری سریعی صورت بدیم شاید نیاز ب تهران رفتن نباشه یا حداکثر یک بار لازم باشه.
                                                                                                • خ
                                                                                                  خارجه
                                                                                                  ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۲۲
                                                                                                  منم مثل شما خیلی روی این استخدامی حساب می کردم.شرمندگی زمانی هست که بتونی و اما انجام ندی. پس ما که به امید استخدام 4 بار رفتیم تهران اینم روش
                                                                                              • ح
                                                                                                حقوق خوان
                                                                                                ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۳۷
                                                                                                سلام مدیر عزیز
                                                                                                بهرجهت بابت تمام زحماتتان ممنونم زحماتی که از قبل بنده و دوستان جز دعا برای حضرتعالی چیزی نداشت.
                                                                                                در پناه حق و خدانگهدار
                                                                                                • پشتیبان سه
                                                                                                  ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۴۵
                                                                                                  با سلام
                                                                                                  کاربر عزیز از لطف شما سپاسگزاریم و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی اعتماد شما باشیم
                                                                                                  با تشکر
                                                                                                • خ
                                                                                                  خارجه
                                                                                                  ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۲۹
                                                                                                  دوستان دیگه بی سر و صدا شدیم.آیا از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری نکنیم؟؟؟؟ به نظرم اگه تعداد زیاد باشه جواب میده وگرنه زیاد تاثیری نداره!!
                                                                                                  • ح
                                                                                                    حقوق دان1
                                                                                                    ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۴۶
                                                                                                    من کاملا موافقم،و به احتمال زیاد موثره
                                                                                                    • ک
                                                                                                      کاربر
                                                                                                      ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۴۵
                                                                                                      من با اینکه خودم مشغول ب کار هستم ولی حاضرم هر کاری برای اصلاح امور توی کشورم و سیستم موجود انجام بدم.
                                                                                                      • ع
                                                                                                        عدالت
                                                                                                        ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۱۴
                                                                                                        منم حاضرم حتی اگه در مورد نتایج ما تغییری صورت نگیره آیندگان ما احتمالا از نتایجش سود ببرن. ضمن اینکه سکوت در برابر ظلم هیچوقت جایز نیست. اجازه ندیم بی عدالتی تو کشور اشاعه پیدا کنه بدون اینکه بازخواست بشه
                                                                                                        • ب
                                                                                                          بینام
                                                                                                          ۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۴۲
                                                                                                          دوستان رو منم حساب کنید. فقط لطفا به یک جمع بندی برسیم و هماهنگ باشیم تا ان شالله نتیجه بگیریم. خداوند خودشون کمکون کنه
                                                                                                          • خ
                                                                                                            خارجه
                                                                                                            ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۲۴
                                                                                                            خیلی از دوستان حاضرن که بریم و فقط یه نفری میخاد که بچه ها رو جمع کنه و برنامه ریزی کنه تا بریم و هر چی زودتر باشه بهتر موثره
                                                                                                          • ح
                                                                                                            ح
                                                                                                            ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۰:۴۳
                                                                                                            منم حاضرم اگه قراره به صورت جمعی حرکتی کنیم...
                                                                                                            • ح
                                                                                                              ح
                                                                                                              ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۰۰:۴۶
                                                                                                              قبلا یه بنده خدایی رشتش حقوق بود، متقاضی وزارت خارجه هم بود، نمی دونم قبول شد یا نه..اون می دونست روال قانونی اعتراض به چه صورت هست...
                                                                                                            • ی
                                                                                                              یوسف
                                                                                                              ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶
                                                                                                              من هم با اعتراض موافقم حداقل شاید برای برداران و خواهران خودمان که سالهای اینده متقاضی استخدامی خواهند بود این مشکل بوجود نیاد
                                                                                                              ایا از طریق خود سایت دیوان عدالت اداری نمیشه ثبت اعتراض داشت؟

                                                                                                            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                                                            ثبت پاسخ