رزومه کاری چیست؟

احتمالاً تا به حال آگهی‌های شغلی فراوانی را مشاهده نموده‌اید که در آن از عبارت « لطفاً رزومه کاری خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.» استفاده شده است. این عبارت باعث می‌شود که کارجو پیش از ارسال رزومه خویش با سوالات فراوانی رو به رو شود. سوالاتی مانند:

  • تفاوت رزومه عادی با رزومه کاری چیست؟
  • یک روزمه کاری شامل چه بخش‌های است؟
  • کدام سوابق کاری باید در رزومه کاری گردآوری شود؟
  • و... .

هر کدام از این سوالات و دیگر سوالات مربوط به نحوه نگارش رزومه کاری را در این مطلب پیش روی شما خواهیم گذاشت.

به طور کلی رزومه چیست؟

رزومه کاری صفحه ای است حاوی اطلاعات شخصی، شغلی، تحصیلی و مهارتی شما که به صورت خلاصه برای کارفرمایان ارسال می شود تا پس از مطالعه بتوانند دید مختصری در خصوص شما پیدا کنند.

اگر حس می‌کنید نیاز است تا به طور بیشتر و جامع‌تر با رزومه و رزومه نویسی آشنا شوید، کافی است به صفحه رزومه چیست مراجعه کرده و مطالب آن صفحه را مطالعه نماید.

رزومه کاری چیست؟

رزومه کاری را می‌توان سندی که شامل مختصر اطلاعات تحصیلی و مفصل اطلاعات کاری شما به همراه سوابق و ماموریت‌هایتان است، نامید. در این سند مولف ابتدا اقدام به نگارش اطلاعات تماس عمومی خود کرده، سپس مختصری از تحصیلات را بیان و در ادامه به شکلی تفصیلی اطلاعات کاری و سوابق پیشین خود را بیان می‌کند.

در نوشتن رزومه کاری مطالب را به چه شکل دسته بندی کنیم؟

در این سند همیشه سعی بر آن است که

 

آیا در نوشتن رزومه کاری می‌توان نمونه رزومه دیگری را هم مشاهده نمود؟

مسلماً این اتفاق ممکن است. شما می‌توانید با مشاهده نمونه رزومه افراد دیگر اقدام به الگو گیری از آنها کنید. البته دقت کنید این الگو گیری تبدیل به نقل عین به عین مطالب ایشان نشود و شما صرفاً از مطالب موجود در رزومه آنها و نوع چیدمان یا پرداختن آنها به مطالب برداشت آزادی نمایید.

در صورتی که می‌خواهید به انبوهی از نمونه رزومه‌های کاری در رشته‌های مختلف دسترسی پیدا کنید کافی است به صفحه نمونه رزومه‌های آماده «ای استخدام» سر بزنید.

آیا در «ای استخدام» می‌توانیم رزومه کاری رایگان بنویسیم؟

بله، شما می‌توانید به راحتی در وبسایت «ای استخدام» اقدام به ثبت و نشر رزومه کاری خود نمایید. اگر هم نیاز به آشنایی با رزومه ساز رایگان «ای استخدام» دارید، می‌توانید با مراجعه به صفحه رزومه ساز رایگان «ای استخدام» با ویژگی‌های کلیدی این رزومه ساز که برای کارفرمایان بسیار جذاب است آشنا شوید.

اگر هم تمام مطالب مورد نیاز خود را خوانده‌اید و میدانید چطور باید اقدام به نگارش رزومه کنید، هم اکنون اقدام به نگارش رزومه کنید:

 شروع ساخت رزومه

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ