مربیان قرآن، طرح امین و حق التدریس از مهر ۱۴۰۱ استخدام می‌شوند

۱۳ نظر

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمان امور اداری و استخدامی و پس از اجرای طرح رتبه‌بندی، احکام استخدامی نیروهای باقی مانده حق التدریس، مربیان قرآن و طرح امین به تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ صادر می‌شود.

عباس نجار در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: بیش از ۷ هزار فرهنگی در سایر دستگاه‌های اجرایی در پست‌های مدیریتی از استاندار تا دهیار، مشغول خدمت هستند که این مهم نشان‌دهنده توانمندی معلمان در اداره جامعه در شرایط گوناگون است.
وی افزود: در تفاهم با وزارت ورزش و جوانان، قهرمانان ورزشی به عنوان دبیر تربیت بدنی و در تفاهم با دانشگاه پیام نور، کادر اداری این دانشگاه به عنوان کادر ستادی، جذب دستگاه تعلیم و تربیت می‌شوند.
نجار خاطرنشان کرد: در تفاهم و توافق با دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان این دانشگاه از ترم هفتم (دوره کارورزی) وارد چرخه تدریس در مدارس می‌شوند اما ابلاغ آموزگاری و دبیری آنها پس از فازغ التحصیلی دانشجویان از بهمن صادر می‌شود.
وی ادامه داد: برای ماندگاری آموزگاران در دوره تحصیلی ابتدایی، پیشنهاد داده‌ایم که کارشناسی ارشد رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شود.
نجار تاکید کرد: آن دسته از همکارانی که با شرط سطح مشخصی از مدرک تحصیلی استخدام شده‌اند بعد از اتمام تعهد خدمتی، مدرک دوم آن‌ها در احکام کارگزینی اعمال می‌شود.
وی اضافه کرد: از ۳۴ هزار پست اداری در آموزش و پرورش کشور، ۳۱ هزار و ۶۰۰ پست، مشمول قانون رتبه‌بندی شده و در حال رایزنی برای حل مشکل سایر نیروهای اداری هستیم.
نجار تصریح کرد: حدود ۶۲ هزار نفر معادل ۵۰ درصد مدارس کمبود نیروی خدماتی در مداس سراسر کشور داریم که درخواست صدور مجوز استخدام نیروهای خدماتی ارائه شده است.
وی در پایان گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم پرهیز از تمرکز گرایی برای تصمیم گیری در حوزه ستادی و افزایش اختیارات استان‌ها است.

منبع : وزارت آموزش و پرورش

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۳ نظر برای مربیان قرآن، طرح امین و حق التدریس از مهر ۱۴۰۱ استخدام می‌شوند

  • ف
    فاطمه
    ۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
    با سلام‌
    چرا هیچ جا اسمی از معلمان جهادی شهید بهنام محمدی نیست؟؟
    معلمان تربیتی زحمت کش شهید بهنام محمدی بدون کوچیکترین حقوق یا مزایایی چندین سال فعالیت داشتند
    • ش
      شیرین
      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۵
      منم قرآن درس میدم عاشق قرآن هستم و از درس دادن آن لذت میبرم و دوست دارم ان شاء الله روزی شغل اصلی و دولتی ام هم قرآن باشد و هم برای دنیا و هم اخرتم مفید باشد مسولین محترم احترام این نیروی با ایمان و زحمتکش را داشته باشید
      • ز
        زهرا فضل اللهی
        ۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۰۲
        سلام وقت بخیر
        درباره معلمان قرآن این مظلومانی که درکشور اسلامی در حقشان ظلم شده و کسی هم پاسخگوی شکایات آنان نیست حرف بسیار است.
        برای نمونه عرض میکنم بنده چهارده سال هست که مربی قرآنم و مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم و بیمه فعالان قرآنی و مدرک تربیت معلم و رتبه های برتر قرآنی و... را دارا میباشم
        در مرحله اول آزمون استخدامی آموزش و پرورش دو بار قبول شدم و کارنامه سبز بودم
        ولی هر دوبار در مصاحبه آموزش و پرورش رد شدم و سوابق کاریم مورد قبول واقع نشد
        چون طبق قانون سابقه کسانی قبول هست که از نهاد های دولتی حقوق گرفته باشند!!!
        ( مربیان قرآنی از نذورات مردمی و کمک خیرین تبرکی یا حقوق ناچیز می‌گیرند)
        سابقه بیمه ما برای کسر از سن قبول نیست
        چون طبق قانون!! بیمه فعالان قرآنی از مشاغل آزاد و سابقه آزاد محسوب میشود!!!
        از همه اینها ناراحت کننده تر آن است که همین آموزش و پرورشی که سوابق کاری ما را قبول ندارد برای جبران کسری معلم با یکی از ارگان های مرتبط با کار قرآنی مانند اداره اوقاف و سازمان تبلیغات و .... تفاهم نامه همکاری امضا می‌کند تا از این سازمان ها نیروی آموزشی ( مربی ) بگیرد بدون اینکه حقوقی برای او در نظر بگیرد یا بیمه ای برایش رد کند ومربی حقوق ناچیزی از ارگان مربوطه یا از صندوق کمک های مدرسه دریافت میکند
        حتی طبق قانون آموزش و پرورش مدرسه دولتی مربوطه حق دادن یک سابقه همکاری به مربی درصورت نیاز به سابقه برای جایی راندارد و اگر هم نوشته و صادر شود با مدیر مدرسه برخورد میشود!!!
        و متاسفانه تر آنکه امروز مربیان و زحمت‌کشان امور معنوی و دینی برای جامعه ونسل جوان کشور الگو نیستند !!! سیاست هایی درباره کارهای دینی و قرآنی انجام میشود که باعث شده ما مربیان قرآن مایه ی عبرت نسل جوان باشیم نه الگو!!!
        اینکه یک جوان و نوجوان با دیدن مربیان قرآن به این نتیجه برسند که اگر می‌خواهند آینده شغلی مطمئن و خوب با حقوق و مزایا در حد عرف یک شهروند عادی در جامعه نداشته و سابقه کار و بیمه شان مورد قبول واقع نشود ؛مربی قرآن باشند!!!
        اما ما با اینهمه کم کاری و ظلمی که در حق مربیان قرآن شده باز هم به کار خود با کمترین حقوق و مزایا ادامه میدهیم و تنها امیدمان به خداوند قادر و متعال هست.
        فقط مسئولین و قانونگذاران محترم هم منتظر روزی باشند که در پیشگاه قرآن کریم باید پاسخگوی کم کاری و ظلم هایی که در حق قرآن و مربیان قرآنی کردند باشند.
        والسلام
        • م
          مریم سارانی نیا
          ۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۲
          سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران. لطفا به فکر مربیان طرح گفتمان دینی در مدارس نیز باشید. بدون هیچ هزینه فقط جهادی داریم در مدارس کار میکنیم
          • ف
            فهیمه ع و
            ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
            با سلام .من نیروی حق التدریس قبل از سال نود هستم الان جذب دانشگاه فرهنگیان شدیم و پودمان اول را گذرانده ایم و الان پودمان دوم هم شروع شده ولی هنوز بکارگیری نشده ایم در صورتی که ماده 28و نهضتی های ایثارگر،در مدارس مشغول تدریس هستند پس ما چه زمانی ساماندهی می شویم
            • ب
              باران
              ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۰۲
              لطفاً فکری به حال مربیان امین بالای 36 سال هم بکنید. انصاف نیست، مربیان در این راه سنشان گذشته، و دیگه شرایط استخدام در هیچ ارگان و نهادی را ندارند. انها هم تکلیفشون معلوم بشه، ودر اخر هر چند سال خدمت کردند به همان اندازه (به تعدادسال خدمت،همان تعداد روز هم حقوق بازنشستگی دریافت کنند.مثلا
              ( 25 سال خدمت، حقوق 25 روز )
              • پ
                پورولی
                ۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۰۷
                سلام قرارثبت نام برای آزمون داخلی برای طرح امین ونهضتی ها ‌چه موقع؟
                • آ
                  آسیه رستموند
                  ۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۳۴
                  سلام وقت بخیر
                  چراهنوز حکم معلمان استخدامی طرح امین را نزده‌اند ؟
                  • آ
                    آسیه رستموند
                    ۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۲۸
                    سلام
                    من از اول مهر مشغول به کار هستم ولی هنوز حکم مرا نداده‌اند جالب آنکه همراه من ماده 28 هم هست که نه پودمانی گذرانده ونه امتحان داده ولی از وی شماره حساب هم گرفته اند.
                    لطفا جواب دهید.
                    • م
                      مهسا
                      ۸ مهر ۱۴۰۱، ۰۸:۵۵
                      سلام من هم ازمربیان قرآنی هستم که چندین سال هست درمدارس دولتی فعالیت داشتم .به ماگفتن امسال بادوستان مهرآفرین میتونین آزمون بدین اماالان اداره آموزش وپرورش منطقمون اعلام کرده اداره اموراستخدامی به ماکد نداده واقعا جای تاسف داره چراآخه بی عدالتی میکنین ماهم زحمت کشیدیم .لطفا جواب بدین
                      • د
                        دبیر ادبیات
                        ۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۹
                        متاسفانه منم جزو معلمان قرآنی بودم و طبق خواسته اداره باید کد پرسنلی و ابلاغ داشته باشیم که اونم نیست و ندادن و این یعنی استثمار نیروهای قرآنی
                      • ط
                        طاهر
                        ۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
                        سلام.
                        در این متن که اصلاً بحثی از استخدامی مربیان طرح امین نشده؟
                        • و
                          وحید
                          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۵۷
                          سلام
                          ایا شامل نیروهای نهضتی ک‌سال قبل حدنصاب را کسب نکردند و سه سال هست ک حق التدریس هستن ، هم میشود؟

                          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                          ثبت پاسخ