سامانه جدید برای ثبت‌نام متقاضیان مستقل مشاغل خانگی

۵ نظر

آن دسته از متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی که تمایل دارند به شکل مستقل به فعالیت بپردازند، می‌توانند با ورود به درگاه ملی مجوزها و بر اساس نوع درخواست خود، مراحل ثبت نام در سامانه جدید را دنبال کنند.

به گزارش بازارکار، اشتغال خانگی یکی از شیوه‌های موثر برای اشتغال زایی به شمار می‌رود که امروزه در بسیاری از کشورها به منبع مهمی برای درآمد خانوارها تبدیل شده است.افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضاء علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می کنند.

در حال حاضر تمرکز بر موضوع مشاغل خانگی یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود و به همین منظور ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال خانگی در بودجه ۱۴۰۱ اختصاص یافته است.

برابر آمارها،‌ از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده که ۷۰ هزار فقره مجوز تنها در هفت ماهه امسال صادر شده است. همچنین صدور مجوزهای کسب و کار در دولت سیزدهم ۱۰ برابر شده است. بیش از ۹۵ درصد مجوزهای صادره در حوزه مشاغل خانگی به شکل ثبت محور بوده و تنها یک سوم از مجوزها سه روزه‌ صادر می‌شوند.

بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، در حال حاضر سامانه جدیدی برای ثبت‌نام متقاضیان مستقل تعریف شده و افراد با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir و انتخاب گزینه “ثبت نام متقاضی مستقل” می‌توانند وارد سامانه جدید و درگاه ملی مجوزها شوند.ثبت نام متقاضیان تحت پوشش و پشتیبان تا اطلاع ثانوی همچون گذشته ادامه دارد.

منبع: بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای سامانه جدید برای ثبت‌نام متقاضیان مستقل مشاغل خانگی

  • ب
    بهنام
    ۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
    اقا سامانه اصلا بالا نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ع
      عرفان
      ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۵
      سلام بنده مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی بسته بندی سبزیجات لازم دارم چ اقداماتی باید انجام بدم راهنمایی کنید لطفا
      • د
        داود شیخی
        ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳
        سلام بنده مجوز شغل صنایع تبدیلی در قالب سبزیجات لازم دارم تا بتوانم تسهیلات دریافت نمایم شامل بسته بندی سبزیجات خشک کردن سبزیجات و فرآوری سبزیجات ممنونم
        • آ
          آمنه
          ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
          سلام برای ثبت نام وام پشتیبان به کجا باید مراجعه کنم
          • ل
            لیلی پوردایی
            ۲۴ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۱۶
            برای وام مشاغل خانگی مستقل ثبت نام کنم

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ