صدور ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور از صدور ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار نسبت سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۲ درصدی داشته است.

به گزارش بازارکار «آزیتا همتیان» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، تسهیلگری و مانع زدایی در صدور مجوزهای کسب و کار از جمله مشاغل خانگی بود و در همین راستا از ۵۱۲ رشته مصوب شغل خانگی، مجوز ۹۵ درصد رشته های خانگی به صورت لحظه ای صادر می شود.
وی ادامه‌داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی یا درگاه ملی صدور مجوزها، به صورت لحظه ای مجوز مورد نیاز خود را برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی دریافت کنند.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور با اشاره به جذب ۹۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ گفت: مبلغ سه هزار میلیارد تومان اعتبار توسط بانک مرکزی بابت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تخصیص داده شد که مبلغ قابل توجهی از این رقم جذب شد.
وی عنوان کرد: برای امسال نیز مبلغ چهار هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که رشد ۳۳ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می دهد.
به گفته همتیان، پارسال ۱۰۳ هزار نفر در حوزه مشاغل خانگی مشغول به کار شدند که این آمار نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۰۶ درصد رشد داشته است.
وی از تشکیل ۷۰۰ شبکه و زنجیره تامین خبر داد و گفت: در همین راستا بیش از ۵۰۰ بازارچه مشاغل خانگی در استان‌ها و شهرستان‌ها دایر شده است تا صاحبان مشاغل خانگی بتوانند کالاهای خود را عرضه کنند.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور خاطرنشان‌کرد: ۱۴ تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی نیز برای نخستین بار تشکیل شد که این امر نیز در توسعه کسب و کارها و کالاهای مشاغل خانگی نقش مهمی دارد.

منبع : بازار کار

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ