نتایج جلسه کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران

۲۳۳ نظر
خبرگزاری مهر : رئیس کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران نتایج جلسه این کمیته با فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح را تشریح کرد. احمد امیرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سردار باقری طی نامه ای از رئیس مجلس درخواست کرد تا جلسه ای برای حل مشکل کسری خدمت فرزندان ایثارگران تشکیل شود. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جلسه با حضور بنده و آقای نوروزی نماینده رباط کریم و فرماندهان نظامی برگزار شد. رئیس کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران گفت: در این خصوص چهار قانون وجود دارد؛ یک قانون مربوط به برنامه ششم توسعه است که در ابتدای آن آمده است «با اذن فرمانده کل قوا» کسر خدمت امکان پذیر است. وی ادامه داد: این ماده مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود و مجلس برای رفع ایراد شورا اذن فرماندهی کل قوا را در ابتدای ماده قرار داد. امیرآبادی تصریح کرد: فرماندهان ستاد کل معتقدند در صورت اجرای این ماده نیروهای مسلح از نظر تامین نیروهای انسانی دچار مشکل خواهند شد، زیرا در دوران دفاع مقدس ۲.۵ میلیون سرباز از ارتش و نیم میلیون سرباز از سپاه به میادین دفاع اعزام شده اند که با محاسبه این تعداد می توان گفت میانگین حدود ۶ میلیون نفر از مشمولان شامل این قانون خواهند شد. نماینده مردم قم تاکید کرد: ستاد کل معتقد است کار کارشناسی که بر این موضوع انجام داده است اجازه نمی دهد چنین اذنی را از مقام معظم رهبری بگیرند. وی با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۹۶ نیز در این خصوص ماده ای به تصویب رسیده است، گفت: طبق قانون بودجه سال ۹۶ فرزندان ایثارگران می توانند با پرداخت ۵ میلیون تومان سربازی خود را بخرند. امیرآبادی با بیان اینکه ستاد کل با فروش سربازی مخالف است، گفت: فرماندهان ستاد کل اعلام کردند که ما با فروش سربازی غایبان نیز مخالف بودیم، اما به دلیل اینکه دولت لایحه آورد تلویحا زیر بار رفتیم، مشروط به اینکه منابع حاصل صرف سربازها و رفاه آنها شود. وی اظهار داشت: ماده ای در قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور نیز در این خصوص وجود داشت که کسانی که ۳۰ ماه جبهه یا ۲۴ ماه اسارت یا ۲۵ درصد جانبازی دارند، فرزندانشان از سربازی معاف می شوند. قانونگذار در تصویب این ماده اعلام کرد ایثارگرانی که ۱۵ ماه جبهه یا ۱۲ ماه اسارت و یا ۱۰ درصد جانبازی دارند، فرزندانشان از سربازی معاف می شوند. رئیس کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران با تاکید بر اینکه قانون برنامه ششم بر قانون احکام دائمی ارجحیت دارد و آن را باطل می کند، گفت: در قانون بیمه شخص ثالث نیز مجلس ماده ای را به تصویب رساند که بر اساس آن سربازان غایب می توانند گواهینامه بگیرند. وی ادامه داد: اما طبق قانون، نیروی انتظامی باید هر جا مشمولان سربازی را مشاهده کنند دستگیر کرده و به پادگان انتقال دهند؛ این تناقض در قانون نویسی است و مشکلاتی را ایجاد کرده است. امیرآبادی گفت: در قانون برنامه ششم بند ۷ به ماده ۴۵ قانون نظام وظیفه الحاق شد. در بند ۴ این ماده اعلام شده است ایثارگرانی که سابقه ۳۰ ماه جبهه دارند فرزندانشان از خدمت سربازی معاف می شوند، اما در برنامه ششم آورده شده است که ایثارگرانی که ۲۴ ماه جبهه داشته باشند فرزندانشان معاف می شوند؛ اینها تناقضات قانونی است. نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران گفت: در این جلسه مقرر شد به راه حل مناسبی برای از بین بردن تناقض های قانونی دست یابیم. وی با بیان اینکه برای حل این مشکل دو راه وجود دارد، گفت: اولین راه از طریق مجلس است که راه سختی می باشد، باید طرح فوریتی به تصویب برسد که روند طولانی برای تصویب کلیات و جزئیات آن وجود دارد. امیرآبادی گفت: راه دوم ستاد کل نیروهای مسلح است، باید راه حل بینابینی را پیدا کرد. وی اظهار داشت: ابتدا باید مشخص شود فرزندان ایثارگر مشمول این بند چند نفر هستند و بر اساس آمار، ستاد کل اذنی از مقام معظم رهبری بگیرد تا مشکلات فرزندان ایثارگران حل شود. امیرآبادی همچنین از جلسه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با علی لاریجانی در آینده ای نزدیک برای حل این مشکل خبر داد و تصریح کرد: فرزندان ایثارگران بدانند که ما مدافع آنها هستیم. همه فرماندهان ستاد کل هم ایثارگر هستند و می خواهند مشکلات فرزندان ایثارگران حل شود، اما باید منافع بلندمدت را نیز در نظر بگیرند. به گزارش مهر؛ طبق ماده ۷۸ قانون برنامه ششم توسعه، درصورت اذن فرماندهی کل قوا: - فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه - فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه - فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه تبصره- بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد. حکم بند (د) ماده (۸۸) قانون برنامه ششم بر حکم تبصره (۲) ماده (۳۳) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، حاکم است.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲۳۳ نظر برای نتایج جلسه کمیته ویژه بررسی کسر خدمت فرزندان ایثارگران

  • ع
    علی
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶
    در دوران دفاع مقدس سه میلیون نفر رفتن جبهه خب این درست
    ولی خیلی ها شهید شدن که فرزنداشون از قانون های قبل استفاده کردن
    خیلی ها جانباز بالای ۲۵% بودن که اونا هم از قانون قبل استفاده کردن
    خیلی ها بالای ۳۰ ماه تو جبهه بودن که اونا هم فرزنداشون استفاده کردن
    خیلی ها اصلا بچه ندارن
    خیلی ها اصلا پسر ندارن
    اصلا تعداد با بالای پنجاه هزار نفر هم نیست
    بحث فقط بهانه گیریه
    • ا
      امیر
      ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳
      اینارو مایی که به دنبال احرا شدن این قانون هستیم میفهمیم
      ستاد که به دنبال سنگ انداختن و جلوگیری از اجرای قانونه بهانه گیری میکنه
    • ع
      علی
      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۳۴
      در دوران دفاع مقدس سه میلیون نفر رفتن جبهه خب این درست
      ولی خیلی ها شهید شدن که فرزنداشون از قانون های قبل استفاده کردن
      خیلی ها جانباز بالای ۲۵% بودن که اونا هم از قانون قبل استفاده کردن
      خیلی ها بالای ۳۰ ماه تو جبهه بودن که اونا هم فرزنداشون استفاده کردن
      خیلی ها اصلا بچه ندارن
      خیلی ها اصلا پسر ندارن
      اصلا تعداد با بالای پنجاه هزار نفر هم نیست
      • s
        saeed
        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۳۳
        دوستانی که هی بحث سن و سال مطرح میکنن.
        قانون جدید که ستاد باهاش مخالفت میکنه اصلا حرفی از سن و سال نزده شامل تمامه مشمولان میشه واسه همینم هست که ستاد مخالفه چون تعداد خیلی زیاد میشه.
        دوست عزیزی که میای میگی قانون قبلی واسه قبل ۷۲ بوده حالا باید واسه ۷۳ به بالا اجرا بشه!!!
        سال ۹۰ که قانون قبلی اجرا شد شما طفل معصوم بودی حتی اگه محدودیت سنی هم نداشت چجوری میخاستی بری خدمت!!
        چرا ماها همش پیگیر حذف همدیگه هستیم. دوستان قبل ۷۲ یا خدمتشون تموم شده یا دارن خدمت میکنن یا غیبت خوردن دیگه مشمول آنچنانی نمونده یه چند نفر ماهاییم که داریم فوق یا دکترا میخونیم مگرنه ما هم غیبت خورده بودیم.
        تمام این کش مکش ها واسه شما متولد ۷۳ به بالا هست که دارین مشمول میشین تعدادتونم خیلی زیاده.
        خیالتون راحت باشه اگه قرار بشه قانون رو اصلاح کنن محدودیت سنی نمیزارن از کسری کم میکنن
        ایشالا اگه قانون هست واسه همه یکسان باشه. بیخیال باو از خدمت نترسین این دو سالم مثل همه ی مراحل باید طی بشه از بچگیم این میدونستیم من که درسم تموم بشه اگه کسری بدن خوشحال میشم اگه ندادنم مشکلی نیست مثل یه مرد خدمت می کنیم.
        • پ
          پرهام
          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳
          دوستان من پدرم ۱۳ماه ایثارگری داره ۱۰درصد هم جانبازی خودمم متولد ۷۱ هستم پدرم ۴۸سالشه خودمم تک فرزند هستم اینجاکه نوشته ۵میلیون میشه خرید الان من میتونم بخرم؟
          • ش
            شهاب
            ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
            سلام دوستان
            خلاصه این سربازی اگه تیرش مستقیم بهت نخوره ترکشش حتما بهت میخوره
            ما که قبول کردیم. 10/1 اعزامم دیگه.دیگه فک نکنم به این زودی قانون جدید یا اصلاحیه بدن.
            یا علی
            • س
              سلام
              ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۶
              سلام
              مدرکتون چیه و کِی دفترچه پست کردید؟
              از کدوم شهر هستید؟
              آیا محل اعزامتون مشخص شده؟
              • و
                وحید
                ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰
                منم افتادم یک ده. اطلاع دارید چجور میشه دو ماه عقب انداخت!?
                • م
                  میلاد
                  ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۴۴
                  منم 1 دی بودم 2 ماه انداختم جلو الان 1 آبانم، عقب ندازید،عمرت هیچ میشه با عقب انداختن،سر وقتش برو اگه قانون اجرا بشه ایشاالله تو خدمت کاراتو بکن.
                  پلیس+10 برو بگو تمدید بزنه میشی 1 اسفند
              • ف
                فرزند آزاده
                ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۱۲
                اقا کی اجرایی میشه این هی این روز اون روز کنین اخرشم تصویب نکنین ما که دیوانه شدیم
                • ح
                  حسن
                  ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۰۷
                  سلام
                  یه سوال این بکش بکش ها تصویب شده یا نه!؟
                  با متولیدن چند شامل کسری میشن یکی اینو بگه تموم دیگه سوال الکی ....؟؟؟؟
                  • ن
                    نصری7
                    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۲۳
                    هر روز به امید یه خبر خوب این سایتو چک میکنم...دیگه خسته شدم...از بلاتکلیفی...
                    مگه چند نفر معاف میشن انقد گیر داده ستاد...
                    • ع
                      علی
                      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۲۲
                      آقا اگه واقعا نگران کم شدن نیرو ی انسانی پادگانها هستید خوب اون 8 میلیون نفری که غیبت میکنن و سربازی رو میخرن بفرستید خدمت ، پادگانها پر میشه هیچ تازه جا هم کم میارید. چرا از فرزندان ایثارگر مایه میذارید؟
                      • م
                        محمد
                        ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۱۲
                        سلام.ما متولدین 72 به قبل چه گناهی کردیم هر روز بخاطر این قانون خدمتمونو عقب میندازیم همینجوریم سنمون بالاست چرا انقد بلاتکلیف گذاشتن مارو ،حداقل قانون جدید رو برای ما بزارن که 10 هزار نفرم نمیشیم
                        • م
                          مهران
                          ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۴۱
                          خب زودتر میومدی خدمت چه خودخواهم هس فقط خودشو میبینه تا الان برا شما بوده دیگه تکلیفتونم روشن بوده
                          • م
                            محمد
                            ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۵۶
                            دوست عزیزی که میای میگی قانون قبلی واسه قبل ۷۲ بوده حالا باید واسه ۷۳ به بالا اجرا بشه!!!
                            سال ۹۰ که قانون قبلی اجرا شد شما طفل معصوم بودی حتی اگه محدودیت سنی هم نداشت چجوری میخاستی بری خدمت!!
                            چرا ماها همش پیگیر حذف همدیگه هستیم. دوستان قبل ۷۲ یا خدمتشون تموم شده یا دارن خدمت میکنن یا غیبت خوردن دیگه مشمول آنچنانی نمونده یه چند نفر ماهاییم که داریم فوق یا دکترا میخونیم مگرنه ما هم غیبت خورده بودیم.
                            تمام این کش مکش ها واسه شما متولد ۷۳ به بالا هست که دارین مشمول میشین تعدادتونم خیلی زیاده.
                          • ب
                            بهراد
                            ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۲۷
                            تو دیگه خیلی رو داری اگه قراره شما ها تا این حد خودخواهانه نظر بدید همون اجرا نشه بهتره...همه 21 ماه برن خدمت...ما که 73 به بعد هستیم با 29 ماه و 19 روز چی بگیم؟
                          • ر
                            رضا
                            ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۴۱
                            حالا نمی شه قانون سن رو بردارن بعد به اقدامات کارشناسیشون ادامه بدن من به همون ماهی 9 روزم راضیم اخه چه گناهی کردیم متولد 73 اییم
                            • ف
                              فرزند جانباز
                              ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۰۹
                              اقا کسی میدونه برای گرفتن جانبازی:چقد طول میکشه کمسیون مشترک نامه تاییدیه رو بده؟
                              بعد اون ایا پرونده میره برای تایین درصد؟
                              • M
                                Mohamad
                                ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۰۷
                                با ٢٢ ماه جبهه و ١٠ درصد جانبازی معافم؟
                                • م
                                  محمد شیخ محمدی
                                  ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۰۷
                                  داداش این پرسیدن داره.
                                  اره دیه برو دنبالش
                                  • ا
                                    امیر
                                    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۰۸
                                    7ماه بابت جبهه
                                    3ماه بابت جانبازی
                                    • م
                                      محمد
                                      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۱۳
                                      نه اضافم فک کنم بخوری
                                      • ع
                                        علی
                                        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۰:۳۳
                                        بله عزیز اگه برادری نداری ک استفاده کرده باشه با همین قانون معافی الان.برو اقدام کن.مجوعش شده ۳۰ و معافی
                                        • M
                                          Mohamad
                                          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۰:۴۴
                                          مرسی داداش
                                      • م
                                        مهدی
                                        ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۵۵
                                        دوستان سلام
                                        خواهشا یک نفر که واقعا اطلاع داره جوابمو بده
                                        این قانون جدید برای متولدین71 هم هست؟
                                        یعنی میخوام بدونم 9روز رو ثبت کنم؟
                                        یا بمونم معافیت بگیرم
                                        آخه از نظام پرسیدم گفتن اگه 9روز رو ثبت کنید قانون جدید شامل شما نمیشه دیگه
                                        • ا
                                          ارش
                                          ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۲۱
                                          جدی گقتن نمیشه اگر ثبت کنی ، نظام وطیفه کجا ؟ اییی وااای بدبخت شدم من
                                          • م
                                            مهدی
                                            ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۵
                                            نظام وظیفه رشت داداش
                                            تو اطلاع نداری؟
                                            که 71جز قانون جدید هست یا نه؟
                                            چند بار بپرسم اخه
                                            هیچکی اطلاعی نداره؟!
                                            • م
                                              مهدی
                                              ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۱۱
                                              رشت
                                              • ر
                                                رضا
                                                ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴
                                                قطعا شامل شما نمیشه دیگه
                                              • a
                                                amin
                                                ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۲۷
                                                سلام.این حرفا و این استدالالها چقد ضعیفه.اگر 3ملیون نفر ایثارگر داشته باشیم با این حساب حداقل نیمی از انان مربوط به سالهای اغار جنگ و نیم ویگران مربوط به اواسط واخر جنگ میباشن.حالا بااین احتساب از زمان جنگ شروع جنگ تقریبا 35سال میگذرد واز اخر جنگ هم 25ستل تفرببا.این خود بیانگر این است که بیشتر فرزندان این ایثارگران از مرحله مشمولیت نظام وظیفه گذر داشته اند این استدلال به لحاظ عرفی واقعا منطقی است بنظرمی اید مشمولین این قانون هیلی اندک باشند .چرا با استدلال های ضعیف بی مشتوانه باعث میشوید این قانون معلق بماند این حداقل جزایی میتواند باشد برای خانوادهای عزیز ایثارگر ما
                                                • م
                                                  مهدی
                                                  ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۱۲
                                                  عقل سالم در بدن سالم
                                                  مثل انسان میگفتی که 71هست یا نه
                                              • ف
                                                فرهاد
                                                ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۳۵
                                                آقا من اون قسمتش که گفته فرزندان ایثارگران با پرداخت 5 میلیون سربازی رو بخرند رو نفهمیدم!!!و گفته تصویب شده در بودجه 96. یعنی من که پدرم 6 ماه جبهه داره میتونم الان با پرداخت 5 میلیون سربازیم رو بخرم؟؟؟؟؟/
                                                • م
                                                  مهدی
                                                  ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۵۶
                                                  داداش نوشته که بودجه 96
                                                  اما هنوز اجرایی نشده
                                                  مشکل همه ماها همین دیگه
                                                • ج
                                                  جواد
                                                  ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۲۰
                                                  سلام من متولد 73 ام تازه فارغ التحصیل شدم بابام 21ماه جبهه داره میتونم معاف شم یا نه؟؟ اگه میشم چقدر ؟؟ خواهشا جواب بدید میخوام دفترچه پست کنم ??
                                                  • ح
                                                    حمید
                                                    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۴۶
                                                    منم دقیقا مشکل تو رو دارم 21ماه جبهه ولی 73ام
                                                  • ا
                                                    ارمنى
                                                    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۱۴
                                                    اقا توروخدا یکی جواب بده من با ٢٢ ماه جبهه و ١٠ درصد جانبازی معافم؟
                                                    • a
                                                      ali
                                                      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۲۱
                                                      اگه متولد 72 به قبل باشید بتون کسری میدن
                                                      • ا
                                                        امير
                                                        ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۰۹
                                                        اره داداش معافی باید جمعش ٣٠ بشه که برا تو ٣٢ میشه .. برای معافیتم سقف سنی نداره فردا برو اقدام کن خیالت راحت
                                                        • ا
                                                          ارمنى
                                                          ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۲۹
                                                          مرسی داداش از راهنماییت
                                                      • م
                                                        محمد
                                                        ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۱۰
                                                        آقا اگر در بخش های دگیر معافیت هم انقدر سخت پیگیری می کردند بد نمیشدا .
                                                        • م
                                                          مشکل منم
                                                          ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۰۶
                                                          از ما حرکت از خدا برکت..
                                                          کلی میایم میگیم پیگیر باشید لطفا ولی همش حرفه کو عمل؟؟!!! هر نماینده با چندتا مراجعه و نامه روبرو شه میشیم اولویت اولشون و میفهمن کوتاه نمیایم و شوخی نیس این قانونی که خودشون تصویب کردن.. پیش خودتون نگید اینقد هستن پیگیر باشن کی حوصله داره باو..
                                                          خواهشا پیگیری کنید دوستان خواهشا.. پوسیدیم پای این قانون
                                                          • م
                                                            محمد
                                                            ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۲۳
                                                            کاملا حق با شماست منم موافقم
                                                            حقو. باید. گرفت نه اینکه منتظر موند
                                                            • ر
                                                              رضا
                                                              ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۱۴
                                                              باهات موافقم
                                                            • ل
                                                              لرنی
                                                              ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۴۶
                                                              متاسفانه رئیس کمیته ویژه خودشم نمیدونه چی تصویب شده...پونزده ماهو از کجا اوردی؟؟؟؟ اول یه قانون تصویب میکنن، بعد یه قانون دیگه که اولیو باطل کنه!!! خیلی جالبه....اول تصویب میشه بعد کار کارشناسی میشه....مگه موقع تصویب یه استعلام تعداد نگرفتین؟؟ این که از بدیهیات بود....پس چیکار کردین؟؟؟

                                                              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                              ثبت پاسخ