کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص

۴ نظر
باشگاه خبرنگاران جوان: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص از استخدام فارغ التحصیلان دختر در سازمان های دولتی خبر داد. شهین‌دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کاهش ساعت کاری بانوان فرهنگی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دولت، زنان شاغل فرهنگی که دارای شرایط خاصی چون داشتن فرزند زیر ۶ سال و یا معلول هستند، ساعت کاریشان کاهش پیدا می‌کند و این افراد مانند سایرین از حق و حقوق یکسانی برخوردارند. وی در خصوص افزایش نسبت دانشجویان دختر به پسر و بحث اشتغال آنها اظهار داشت: دولت تدبیر و امید بنا بر سیاست گذاری‌ها و برنامه‌های کلان خود، در جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان دختر و افزایش جایگاه‌ آنها در ادارات و سازمان‌ها، برنامه‌ریزی‌های خوبی کرده است تا از ظرفیت و پتانسیل فارغ التحصیلان دختر به نحو احسن استفاده شود. مولاوردی در خصوص برنامه‌های دولت برای زنانی که در حوزه بهداشت و درمان دارای مشاغل سخت هستند، گفت: در مورد این دسته افراد فعلا برنامه خاصی نداریم اما آن دسته از افرادی که دارای فرزند معلول و زیر شش سال هستند، مطابق قانون و سیاست‌های ابلاغی مانند زنان فرهنگی دارای شرایط خاص ساعت کاریشان کاهش می‌یابد و حقوق آنها مانند سایر زنان شاغل برقرار است.

 برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای کاهش ساعت کاری بانوان شاغل در شرایط خاص

  • ک
    کاویان
    ۷ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
    با سلام میشه لطفا بخشنامه این موضوع که ساعت کاری زنان با شرایط خاص کاهش یافته است رو بزارید؟
    • ک
      کارمند بانک
      ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۴
      با سلام و احترام لطفا برای زنان شاغل در بانکها نیز اعمال شود
      • ل
        لیلا
        ۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳
        خداییش باید ساعت کاری همه زنان کمتر از مردان شود .برای اینکه بار مالی بازنشستگی مردان که به همسر و فرزندانشان میرسد خیلی بیشتر از زنان است. زنان حتی بعد از 30سال خدمت اگر بمیرند حقوقشان قطع میشود ولی اگر اقایان بعد از 2 سال کار بمیرند وارثانش تا 30 ،40سال حقوق او را میگیرند. این انصاف نیست که ما یکسان کارکنیم.
        • ی
          یک مادر
          ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۳۹
          لطفا اخبار رو صحیح منتشر کنید متن قانون کاهش ساعت کاری بانوان برای زنان دارای شرایط خاص فرزند زیر شش سال تمام است که منظور زیر هفت سال می باشد نه زیر شش سال؛

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ