ایجاد اشتغال بانوی توانمند برای ۴۰ زن سرپرست خانوار

از آنجا که برای حضور زنان در جوامع مختلف موانع و محدودیت های متعددی را عنوان می کنند ولی زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و ورزشی کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشته اند. یکی از نمونه های زنان موفق و کارآفرین استان مرکزی بانوی کرهرودی است .

او یکی از هزاران زن سرپرست خانواری بود که با انجام وظایف مادرانه اش دست از تلاش و کوشش برنداشت تا آنجا که به زنی کارآفرین و الگویی برای بانوان دیگر مبدل شد. این بانوی تلاشگر از تحمل سختی ها ،کمبودها و مشکلات اقتصادی بسیار چنین گفت: متولد ۱۳۶۲ هستم و مدرک تحصیلی کارشناسی طراحی تکنولوژی دوخت دارم.

وی ادامه داد:در سال ۱۳۹۶ به عنوان زن سرپرست خانوار از کمک های موردی کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه ۲ اراک استفاده نمودم و تقاضای دریافت تسهیلات کارآفرینی و اشتغال را به این نهاد مقدس ارائه کردم و در نهایت با معرفی به بانک عامل موفق به دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۰میلیون تومانی شدم و فعالیت خود را در جهت تولید پوشاک آغاز کردم.

این بانوی توانمند و خودکفای شهر اراک، افزود:بعد از آن نیز کارگاهی را اجاره کردم و در حال حاضر برای ۴۰ نفر از بانوان تحت حمایت این نهاد، اشتغال پایدار ایجاد کرده به طوریکه تولیدات پوشاک کارگاه به استانهای تهران و اهواز ارسال می شود.

وی ضمن قدردانی از مسولان کمیته امداد نقش این نهاد در خودکفایی و توانمند شدن مددجویان را بسیار پررنگ عنوان کرد و افزود:خروج از چرخه حمایتی امداد ،خودکفایی و ایجاد اشتغال برای زنان سرزمینم افتخاری بزرگ است که این مهم مسیر نمی شود مگر با حمایت و هدایت گری مسولان دلسوز کمیته امداد .

وی افزود: مشکلات اقتصادی در جامعه به اقشار کم درآمد فشار مضاعفی وارد می کند که می طلبد مسولان در این راستا چاره اندیشی کنند و حتی در برهه ای از زمان با حمایت های موردی خود تا رسیدن به خودکفایی خانواده ها تلاش کنند.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ