پرداخت ماهانه بیش از ۳ میلیارد بیمه بیکاری

محسن علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تعدادی از مشاغل گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریاف می‌کنند افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون۱۷۰ نفر به دلیل از دست دادن شغل خود بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که از این تعداد ۸۵نفر به واسطه از دست دادن شغل خود در ایام کرونا مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.

رئیس تامین اجتماعی گچساران با بیان اینکه هم اکنون ۳میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال مقرری بیمه بیکاری در این شهرستان پرداخت می‌شود، اذعان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۲ نفر در انتظار دریافت بیمه بیکاری کرونا هستند که با برقراری بیمه این تعداد افراد تعداد بیمه شدگان کرونایی شهرستان تا پایان آذر امسال به۱۰۰ نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی از خدمات بسیار خوبی که سازمان تامین اجتماعی در اختیار بیمه شدگان قرار می‌دهد بیمه بیکاری است که در صورت قطع همکاری از سمت کارفرمایان به آنها بیمه تعلق می‌گیرد.

علیزاده عنوان کرد: تعداد ۲ هزار و ۹۰۰کارگر ساختمانی در این شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ماهانه بیش از یک میلیارد تومان جهت حوادث و سوانح کارگری حین انجام کار به مشمولان کارگری تحت پوشش تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

رئیس تامین اجتماعی گچساران ادامه داد: سهم کارگران ساختمانی برای بیمه شدن تنها هفت درصد از ۳۰ درصدی حق بیمه مشاغل آزاد است که بایستی آن را پرداخت کنند.

علیزاده اظهار کرد: هم اکنون تعداد مستمری بگیران این شهرستان پنج هزار و۳۷۰ نفر هستند که ماهانه به طور میانگین بیش از۱۴۰ میلیارد ریال حقوق به مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان گچساران پرداخت می‌شود.

رئیس تامین اجتماعی گچساران، ادامه داد: این مبلغ بابت مستمری‌های بازنشستگی، بازماندگی، از کارافتادگی، هزینه‌های اولاد، مسکن و بن عائله‌مندی پرداخت می‌شود.

وی ابراز کرد: در حال حاضر ۸۰ هزار نفر در این شهرستان دارای دفترچه تامین اجتماعی و از خدمات آن استفاده می‌کنند.

علیزاده تعداد بیمه شدگان اصلی شهرستان گچساران را۳۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد بیمه شدگان با احتساب افراد تحت تکفل، به بیش از ۸۰ هزار نفر می‌ رسد.

وی خاطرنشان کرد: غرامت دستمزد ایام بیماری، بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بارداری، پروتز و اروتز، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، هزینه سفر و فوق العاده سفر و اقامت بیمه شده و همراه او، ازجمله تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی به بیمه شدگان واجد شرایط است که ماهانه ۲۰ میلیارد ریال تامین اجتماعی در زمینه تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان پرداخت می کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ