منابع آزمون دستیاری اعلام شد

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه بهترین منابع برای آزمون دستیاری در رشته پزشکی، به روزترین منابع است، گفت: همیشه جدیدترین منابع به معنای به روزترین نیست.


به گزارش بازارکار از وزارت بهداشت، محسن عباسی، مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی بیان کرد: بهترین منابع برای آزمون دستیاری در رشته پزشکی به روزترین منابع است. همیشه جدیدترین منابع به معنای به روزترین نیست و باید منابع مورد تایید و منتخب اعضای خبره هر رشته یا همان بورد هر رشته تخصصی پزشکی قرار گیرد و هیئت بورد تخصصی منابع را به دبیرخانه آموزش پزشکی اعلام و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی منابع هر آزمون را اعلام می‌کند.

وی گفت: در آزمون دستیاری دوره ۴۹ دو منبع مورد اعتراض واقع شده که این منابع مربوط به سنوات قبل است، علت انتخاب این ۲ منبع آن بوده که تا زمان اعلام منابع آزمون، منبع فارسی جامع و مورد تایید بورد در بازار وجود نداشته است و اگر هم منبع این چنینی وجود داشت، منابع آزمون پیش کارورزی که داوطلبان از آن استفاده کردند؛ با منابع آزمون دستیاری متفاوت می‌شد.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی عنوان کرد: این دو منبع در مجموع ۱۲ سوال از ۲۰۰ سوال معادل ۶ درصد سوالات آزمون را شامل می‌شوند و بدیهی است از موضوعاتی که احتمال تغییر یا به‌روز شدن آن ها وجود دارد، سوال طرح نمی‌شود تا مورد ابهامی برای داوطلبان وجود نداشته باشد.

عباسی اظهار کرد: ما زمانی می‌گوئیم؛ در لبه علم حرکت می‌کنیم که موضوعات تخصصی باشد و اگر درباره آزمون بورد تخصصی این چنین مسائلی مطرح می‌شد، تا حدی قابل قبول بود؛ اما قرار نیست از داوطلبان آزمون دستیاری مطالب تخصصی و فوق‌تخصصی سوال شود که امکان تغییر آن‌ها وجود دارد و استفاده از این مستمسک که منابع به‌روز نیست؛ مبنای منطقی ندارد.

به گفته مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، بر مبنای مصوبه شورای آموزش پزشکی محدودیت زمانی برداشته شده است، بنابراین برگزاری آزمون دستیاری به‌طور کامل قانونی است و به‌زودی رای نهایی دیوان صادر و اعلام می‌شود.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار و اطلاعیه های آزمون دستیاری اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ