معلمان باید مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شوند

۲ نظر

معلمان نهضت سوادآموزی می‌گویند: برای اینکه معلمان نهضت سوادآموزی مشمول طرح ساماندهیِ استخدام کارکنان دولت نشوند، طرح ساماندهی، تامین و تربیتِ نیرو در آموزش و پرورش در مجلس پیگیری می‌شود که این طرح در واقع تضییع حق معلمانی است که سال‌ها عمر خود را در آموزش و پرورش گذاشتند.

جمعی از معلمان نهضت سوادآموزی در تماس با خبرنگار ایلنا، به تصمیم آموزش و پرورش در مورد وضعیتِ خود اعتراض کردند.

آن‌ها می‌گویند: ما معلمان نهضت سوادآموزی که سالهای بسیاری عمر و جوانیِ خود را برای آموزش و پرورش گذاشتیم و در شرایط سخت با کمترین حقوق و بیمه کار کردیم، به طرح ساماندهیِ تامین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش معترضیم و از مجلس می‌خواهیم که از ظرفیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برای تبدیل وضعیت ما نیز استفاده شود.

در حال حاضر طرحی با عنوان طرح ساماندهی، تامین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس وجود دارد که مطابق با این طرح، «وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ برای نمره مکتسبه آن‌ها در آزمون محاسبه کند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.»

معلمان می‌گویند: ما به این طرح کمیسیون آموزش مجلس معترضیم چراکه باعث می‌شود بخشی از سابقه‌ی معلمی ما نادیده گرفته شود و ما که سال‌ها برای آموزش و پرورش کار کردیم با نیرویی که مربوط به بخش خصوصی است در شرایط تقریبا یکسان آزمون بدهیم و تجربه‌ی سال‌ها کارمان در آموزش و پرورش نادیده گرفته شود.

معلمان نهضت سوادآموزی می‌گویند: چندی پیش ایثارگران نهضت سوادآموزی، با قانون تبدیل وضعیتِ ایثارگران، تبدیل وضعیت شدند. بنابراین ما هم که به عنوان نیروهای شرکتی محسوب می‌شویم باید مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شویم.

این معلمان می‌گویند: برای اینکه معلمان نهضت سوادآموزی مشمول طرح ساماندهیِ استخدام کارکنان دولت نشوند، طرح ساماندهی، تامین و تربیتِ نیرو در آموزش و پرورش در مجلس پیگیری می‌شود که این طرح در واقع تضییع حق معلمانی است که سال‌ها عمر خود را در آموزش و پرورش گذاشتند تا مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش جبران شود

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای معلمان باید مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شوند

  • ب
    بهمن
    ۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
    باسلام و خسته نباشید
    تو شرایط ماها توی اون روستا و مسیرهای سخت تردد بدون پرداخت حقوق و بیمه عرب حتما نی میانداخت.
    اما ما با افتخار پیمودیم و به انجام رساندیم آن وظیفه ای را که رهبر کبیر انقلاب سفارش کرده بود .ماها سربلندیم به اینکه همچنان راهرو آن مقام هستیم . پس تعیین تکلیف واستخدام بدون آزمون حق ماست. ماها آزمون هامون رو دادیم و در سنگر تعلیم و تربیت همچنان پابرجاییم
    • گ
      گیلان
      ۲۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۳
      شما نهضتی ها رو توی کمسیون اجتماعی لحاظ کنید . بعدش آزمون ماده 28 هم خودمون اگه دلمون خواست شرکت میکنیم .حالا وقت زیاده واسه ماده 28. فعلا استخدام کنید .از این در به اون در فرج است...

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ