مجوز استخدام ۲۰۲ عضو در هیئت علمی پژوهشی علوم پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب و بکارگیری ۲۰۲ عضو در هیئت علمی پژوهشی برای حضور در مراکز تحقیقاتی کشور در امسال خبر داد.

یونس پناهی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما درباره فرایند جذب اعضای هیئت علمی پژوهشی در سال جدید گفت: با رایزنی‌ها با سازمان اداری استخدامی کشور و دستور داود منظور رئیس سازمان برنامه وبودجه، به تدریج فرایند جذب و استخدام این ۲۰۲ نفر از طریق فراخوان‌ها انجام می‌گیرد که این افراد در مراکز تحقیقات دولتی کل کشور به کار گیری خواهند شد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: در کشور حدود ۷ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، در حوزه پژوهش هستند که از این میزان حدود ۳۵ درصد از آن‌ها، جزو یک درصد دانشمند برتر دنیا هستند؛ این امر نشان می‌دهد سرمایه گذاری در این حوزه می‌تواند سبب رشد و ارتقای کشور شود.
یونس پناهی همچنین گفت: ایجاد اطلس جامع فناوری سلامت در سال جدید با هدف هم افزایی و شبکه سازی توانمندی‌های حوزه سلامت رونمایی می‌شود و زیرساخت‌های مربوطه نیز تدارک دیده شده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه کمیته تخصصی در معاونت فناوری با هدف تحقق شعار سال تاسیس شده است، گفت: نخستین نشست این کمیته فردا برگزار می‌شود و حسب تاکید وزیر بهداشت، از ظرفیت‌های مردمی برای رشد و توسعه مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز نوآوری به منظور ارتقای نیروی انسانی و کمک به بودجه استفاده خواهد شد.
یونس پناهی از رشد دو برابری بودجه پارک‌های علم و فناوری سلامت در سال جدید خبر داد و گفت: پارسال برای نخستین بار ۱۳۰ طرح فناورانه در قالب طرح‌های یک درصد محل اعتبار ماده ۵۶ قانون الحاق، توزیع شد که ردیف بودجه مستقلی برای این منظور پیش بینی شده بود و امسال هم به همین شکل خواهد بود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به تاسیس و راه اندازی ۲۴ مرکز فناوری و ۱۴ مرکز تخصصی نواوری در دو سال گذشته، گفت: حدود ۷۴۴ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت اضافه شده است که در مجموع این تعداد به هزار و ۴۴۴ شرکت رسیده است و هزار و ۷۰۰ هسته فناور در پارک‌ها مستقر شده اند.
یونس پناهی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش زیرساخت‌های فناوری در سال جدید گفت: برای شفاف سازی و رفع دغدغه فناوران، تفاهم نامه‌ای با معاون قوه قضائیه امضا شد که مالکیت فکری و معنوی محصولات رعایت شود.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ