فراهم شدن پرداخت وام خود اشتغالی برای سربازان ماهر

۲ نظر

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خدمت سربازی را فرصتی برای کسب مهارت و اشتغال جوانان عنوان کرد و از فراهم شدن امکان وام اشتغالزایی برای سربازان ماهر که دوره‌های مهارت آموزی را گذرانده و مدرک معتبر دریافت کنند، خبر داد.

مهرداد پناهپوریان، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امروز خدمت مقدس سربازی تغییرات بسیار زیادی با گذشته کرده و به نوعی علاوه بر اینکه جوانان در دوران خدمت سربازی از حقوق قابل توجهی برخوردار هستند در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت داده می‌شوند که کسب مهارت در این دوره‌ها به نوعی تضمین کننده آینده شغلی آنان است.
وی افزود: تمامی مشمولانی که به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند در طول خدمت در دوره‌های مهارت آموزی سازمان فنی حرفه‌ای شرکت داده شده و مدرک معتبر دریافت خواهند کرد.
پناهپوریان خاطرنشان کرد: این دسته از سربازان وظیفه پس از انجام خدمت سربازی خود می‌توانند بر مبنای مهارت کسب شده یا مدرک تحصیلی خود اقدام به وام خود اشتغالی تحت عنوان وام سرباز ماهر دریافت کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: سقف وام خوداشتغالی که برای سربازان مهارت دیده در نظر گرفته شده هم اکنون ۱۵۰ میلیون تومان است که البته ممکن است این رقم در سال آتی افزایش یابد.
وی تصریح کرد: براساس ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی دریافت هرگونه وام از بانک‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی، دریافت گواهی نامه و پایان نامه دوره‌های تحصیلی، صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی ، دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی و استخدام در ورزات خانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی و شرکت‌های دولتی منوط به ارائه مدارک لازم مبنی بر رسیدگی به وضعیت مشمولیت فرد از اداره وظیفه عمومی است.
پناهپوریان خاطرنشان کرد: به جوانانی که واجد شرایط مشمولیت هستند، توصیه می‌کنم که هرچه زودتر وضعیت خود را مشخص کرده و یا برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای فراهم شدن پرداخت وام خود اشتغالی برای سربازان ماهر

  • م
    مهدی
    ۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۲۷
    قانونی تصویب شده که به متولدین دهه 60 یعنی تولد از ابتدای سال 60 تا انتهای سال 69 که تاریخ عقد آنها از خرداد 1402 تا پایان سال جاری باشد وام 500 میلیونی ازدواج تعلق می‌گیرد.ادمین محترم ما دهه پنجاهیها (متولدین 54 به بعد) فراموش شده ی عالم هستیم شما لطف کنید پیگیری کنید .نه معافی به ما می‌دهند که خودمان به دادِ خودمان برسیم نه وام ازدواج می‌دهند که ازدواج کنیم.نه اجازه استخدام داریم نه اجازه راه اندازی شغل...ما شدیم آدم بَده.به خدا خسته شدیم از بس هیچکس صدامون را نمیشنوه.
    • م
      منتظر
      ۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۲۸
      پرداخت وام و کاهش خدمت و حقوق بالا برای کاهش غایبین موثر است
      اما برای غایبین 35 سال دارای دو فرزند راه حل همان معافیت بود که برای بار دوم تصویب کردند و اجرا نکردند
      به امید روزی که این قانون پس از تصویب ، اجرا شود .

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ