سربازان منتظر اجرایی شدن اعتبار ۲ هزار میلیارد وام خوداشتغالی توسط مجلس

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از پیش بینی اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی مجلس برای وام خوداشتغالی سربازان خبر داد.

سردار موسی کمالی مشاورعالی گفت: بیکاری یکی از معضلات کشور ما است و به همین دلیل نیروهای مسلح در موضوع مهارت آموزی سربازان ورود کردند.
وی افزود: از سال ۹۶ قرارگاهی با عنوان قرارگاه مهارت آموزی تشکیل داده شد و با همکاری دستگاه‌های دولتی کار مهارت آموزی انجام می‌شود و تا الان ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ۲ موضوع مهارت‌های تخصصی و عمومی در حال آموزش اند.
سردار کمالی ادامه داد: موضوع نخست بحث مهارت تخصصی است که بالغ بر ۵۰۰ رشته توسط سازمان فنی حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات، سازمان تبلیغات و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری آموزش داده می‌شود و دسته دوم آموزش‌های عمومی که در ۵ مهارت شامل سبک زندگی، سبک کسب و کار، سواد مالی، سواد رسانه‌ای و هلال احمر که آموزش داده می‌شود.
وی افزود: ما بنا داریم سربازان در طول مدت خدمت علاوه بر مسائل نظامی کار یا حرفه‌ای را هم یاد بگیرند تا بعد از پایان خدمت سربازی به اشتغال برسند.
سردار کمالی گفت: در راستای اشتغال، ما سال گذشته توانستیم به حدود ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر وام خود اشتغالی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون بدهیم؛ امسال هم مجلس یک اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است که هنوز بانک این طرح را را عملیاتی نکرده است و ما پیگیر آن هستیم که ان‌شاءالله هر چه سریع‌تر اجرایی شود و افرادی را که در سال گذشته ثبت نام کرده‌اند ولی هنوز نتوانستند وام دریافت کنند برای دریافت وام معرفی کنیم و در اولویت قرار دهیم.
وی افزود: پارسال حدود ۶۳ هزار نفر برای دریافت وام خوداشتغالی ثبت نام کردند که بیشتر آن ها واجد شرایط هستند.
مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در پایان گفت: در حال حاضر چون دیگر وارد نیمه دوم سال شدیم و افراد زیادی که در سال گذشته ثبت نام کرده‌اند هنوز وام دریافت نکرده‌اند قطعا امسال ثبت نام جدید نخواهیم داشت و همچنین در این میان افرادی بودند که استخدام یا مشغول به کارهای دیگری شدند که دیگر وام خوداشتغالی به آن ها تعلق نمی‌گرفت و منصرف شدند.

منبع : بازار کار

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ