ضرورت ایجاد توسعه پایدار در صنعت گردشگری

مدیرعامل موسسه مردم‌نهاد حامیان صنعت گردشگری پایدار هرمزگان گفت: کارآفرینان باید همواره به دنبال رشد، خلاقیت و ایجاد نظم در توسعه پایدار باشند.

کشور احمدیان، بانوی کارآفرین حوزه گردشگری و حمل ونقل گردشگری و مدیرعامل موسسه مردم‌نهاد حامیان صنعت گردشگری پایدار هرمزگان در گفتگو با بازار کار اظهار کرد: در دوران تحصیل با حضور در اجتماع و دیدن معضلات و آسیب‌های اجتماعی به صورت خودجوش به دنبال راه‌حل بودم و با شرکت در کلاس‌های ان ای و نارانا در جهت تقویت سازی و اعتمادسازی زنان آسیب‌دیده اقدام کردم که نتیجه آن ایجاد اولین موسسه توریستی بانوان بود. از طرفی هدف ما تنها کسب درآمد برای بانوان نبود؛ بلکه آموزش برای اشتغال‌زایی بیشتر و استقلال مالی با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی بود.
بانوی کارآفرین بیان کرد: موسسه توریستی فاطیما همیشه برندترین آژانس بانوان بوده است، فعالیت آن از سال ۱۳۸۴ شروع شد و در سال ۱۳۸۵ بنده با فعالیت‌های گردشگری آژانس‌های سراسر ایران آشنایی پیدا کردم. در سال ۱۳۹۰ روند اختصاصی و علمی گردشگری با کمک انجمن‌های راهنمایان سراسر ایران شکل واقعی به خود گرفت و شرکت خدمات مسافرتی نگاه بندر با مجوز از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاسیس شد.
وی ادامه داد: با تقسیم کار بین همه بانوان، فعالیت موسسه توریستی فاطیما ادامه دارد. این بانوان تنها در زمینه جابجایی مسافرین کار نمی‌کنند؛ بلکه بازوی قوی برای شرکت نگاه بندر هستند که با آموزش‌های داده شده کار راهنمایی مسافر برای گشت‌ها را انجام می‌دهند. بیش از ۴۰۰ نفر نیرو توانمندسازی شده و این مجموعه با ۱۱۵ نفر نیروی مشارکتی در حال فعالیت هستند.
احمدیان عنوان کرد: در کنار فعالیت موسسه نگاه بندر، برای حل مشکلات در زمینه گردشگری موسسه مردم‌نهاد حامیان صنعت گردشگری پایدار هرمزگان تاسیس شد. این موسسه در زمینه آموزش نیروهای انسانی راهنمایان و مدیران فنی، آژانس‌های گردشگری، مراکز اقامتی و بوم گردی‌ها، مراکز خرید و همچنین حمل و نقل فعالیت دارد. همچنین این موسسه در زمینه آموزش‌های گردشگری با جهاد دانشگاهی هرمزگان همکاری دارد و از سال ۱۳۹۸ با معرفی اساتید معتبر کشوری در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی پربار گام برداشته است.
مدیرعامل موسسه مردم‌نهاد حامیان صنعت گردشگری پایدار هرمزگان خاطرنشان کرد: کارآفرینان باید همواره به دنبال رشد، خلاقیت و ایجاد نظم در توسعه پایدار باشند. آنان مدام در تقلا و جنب وجوش هستند و شرایط محیطی مانع از ادامه کار برای آنان نمی‌شود. سازمان‌های دولتی می‌توانند از کارآفرینان برای روند توسعه پایدار شغلی به عنوان مشاور کمک بگیرند.
بانوی کارآفرین در پایان تصریح کرد: نقاط قوت ما حمایت جامعه محلی و شبکه افرادی است که در این راستا فعالیت دارند. موسسه ما با توجه به شرایط فعلی جامعه در زمینه کسب و کارهای حوزه گردشگری عملکرد خوبی داشته است و قطعاً یک کارآفرین زمانی موفق است که حاشیه‌ها را از مسیر رسیدن به هدف خود حذف کند و به دنبال خلق ایده‌های جدید باشد.

منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ