ساماندهی کارکنان دولت صرفا شامل «نیروهای شرکتی بدون افزایش حقوق» خواهد شد

۴ نظر

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاحات صورت گرفته در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، این طرح صرفا شامل نیروهای شرکتی بدون افزایش حقوق خواهد شد.

به گزارش بازارکار، کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت، بیان کرد: موضوع ساماندهی استخدام کارکنان دولت از چندین سال قبل و از مجالس قبلی کلید خورد و در مجلس یازدهم کمیسیون اجتماعی برای نهایی کردن این طرح جلسات متعددی برگزار کرد. در نهایت این طرح در صحن مجلس به تصویب رسید و به شورای نگهبان رفت که شورای نگهبان ایرادات و ابهاماتی را نسبت به این طرح وارد دانست.

این عضو کمیسیون اجتماعی گفت: اشکالاتی که شورای نگهبان به این طرح وارد کرده بود این بود که طرح نمی تواند شامل نیروهای قراردادی و پیمانی شود و این طرح صرفا محدود شود به استخدام نیروهای شرکتی. از دیگر مباحث مطرح این بود که نیروهای شرکتی با چه سابقه ای تبدیل وضعیت شوند؟

وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی در جلسات متعدد این ابهامات را بررسی کرد و روز گذشته در یک جمع بندی کلی ما طرح را به این شیوه اصلاح کردیم که تبدیل وضعیت شامل تمام نیروهای شرکتی شود که تا پایان سال ۱۴۰۱ با واسطه از دولت حقوق دریافت می کنند. این امر مشکل اکثر نیروهای شرکتی را حل خواهد کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی گفت: اکنون این طرح در کمیسیون اجتماعی نهایی شد و به زودی در صحن مجلس نیز بررسی می شود و پیش بینی ما این است که با تایید شورای نگهبان به زودی اجرایی شود.

سرمدی افزود: یک شبهه ای که به این طرح وارد می کردند این بود که ممکن است طرح مشکل بار مالی داشته باشد که با اصلاحات صورت گرفته ما تاکید کردیم که تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی بدون افزایش حقوق انجام خواهد شد یعنی به همان میزانی که اکنون حقوق دریافت می کنند، تبدیل وضعیت می شوند و بدین صورت شبهه بار مالی نیز برطرف شده است.

منبع : بازار کار

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای ساماندهی کارکنان دولت صرفا شامل «نیروهای شرکتی بدون افزایش حقوق» خواهد شد

  • ع
    عسل
    ۱ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۴۶
    سلام لطفا اگر کسی می‌دونه پاسخ بده
    این طرح شامل یکی مثل من که به عنوان نیروی حجمی ،مرداد 1401 در شرکت آب و فاضلاب و زیر نظر پیمانکاری هستم هم میشود یا خیر ؟؟؟
    • ر
      رضا
      ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۰
      سلام شامل نیروهای اموزش پرورش هم میشه؟
      • مشاور «ای استخدام»
        ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۱۳
        کاربرعزیز
        این مورد با عنوان کلی «کارکنان دولت» ذکر شده است و تفکیک نشده است و شامل تمام کارکنان دولت می باشد .
      • .
        .
        ۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
        چرا نیرو های 402 را درنظر نگرفتید

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ