ثبت‌نام کنندگان در سامانه سجایا در اولویت تأمین اشتغال هستند

۱۱۰ نظر
خبرگزاری ایسنا: مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد جویای کار که در بانک اطلاعاتی (سامانه سجایا) ثبت‌نام کرده‌اند در اولویت نخست تامین اشتغال قرار دارند و پس از آن‌ها فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، به ترتیب میزان درصد در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند. به گزارش ایسنا،حجت‌الله امانی گفت: در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از محل مجوزهای صادره توسط سازمان امور اداری و استخدامی به دستگاه‌های مختلف، حداقل ۲۵ درصد از سهمیه‌های استخدامی مربوط به جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر، همسران شاهد، همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان با یک سال اسارت و بالاتر اختصاص یافته است. وی افزود: جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد جویای کاری که در بانک اطلاعاتی (سامانه سجایا) ثبت‌نام کرده‌اند در اولویت نخست تامین اشتغال قرار دارند و پس از آن‌ها فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، به ترتیب میزان درصد در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند. مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شرایط منابع اعتباری و سیاست‌های دولت در کاهش جذب و استخدام نیروی انسانی و به لحاظ کثرت افراد فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها گفت: بر این اساس مقرر شد تمام ایثارگران واجد شرایط با شرکت در آزمون و رقابت بین خودشان و پس از اخذ امتیاز لازم جهت جذب به دستگاه ذی‌ربط معرفی شوند و این در حالی است که اکنون بیش از ۶۰ هزار ایثارگر جویای کار در سامانه اطلاعاتی ثبت‌نام کرده‌اند. امانی در خصوص تعداد استخدام‌های انجام‌شده ایثارگران گفت: در سال گذشته (سال ۱۳۹۴) از کل مجوزهای استخدامی نزدیک به ۱۱ هزار و ۶۲۲ نفر از ایثارگران در دستگاه‌های متقاضی نیرو جذب شدند. با توجه به بازبینی و اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران پیشنهاد می‌شود از افزایش مشمولین ماده ۲۱ جلوگیری شود، چون در صورت تحقق این امر جذب و استخدام مشمولین فعلی ماده ۲۱ قانون با مشکل روبرو خواهد شد. وی اظهار: همچنین در برخی از رشته‌های تحصیلی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، فقط امکان جذب در بخش خصوصی برای ایثارگران قابل پیش‌بینی است و امیدواریم با اجرای برنامه‌های توانمندسازی، افرادی که توانایی جذب در دستگاه‌های دولتی را ندارند و یا علاقه‌مند به اجرای برنامه‌های خوداشتغالی و کارآفرینی هستند نسبت به شرکت در این طرح‌ها اقدام کنند که بر این اساس با شروع فعالیت صندوق اشتغال و کارآفرینی زمینه تامین منابع اعتباری آن‌ها متناسب با نوع طرح و توانایی بنیاد انجام خواهد شد.

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۱۰ نظر برای ثبت‌نام کنندگان در سامانه سجایا در اولویت تأمین اشتغال هستند

  • پ
    پاکروان
    ۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
    سلام من لیسانس حسابداری هستم بیکارم.فرزند ایثارگر هستم 24ماه جبهه علیه حق و باطل جنگیده....
    • پشتیبان سه
      ۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
      با سلام
      کارجوی گرامی، جهت آغاز مسیر شغلی خود می‌توانید به سادگی و با چند کلیک در سایت «ای استخدام» ثبت نام نمایید. ابتدا برای ثبت نام اینجا کلیک کنید. سپس مراحل و بخش‌های خواسته شده را تکمیل کنید.پس از تکمیل ثبت نام در سایت، از طریق بخش جستجوی آگهی اقدام به آغاز جستجو در میان موقعیت‌های شغلی متنوع موجود در سایت کنید.
      در فرایند جستجو چندین فیلتر مختلف برای سهولت جستجوی شما قرار داده شده است. با استفاده از این فیلترها می‌توانید:
      - استان و شهر
      - رشته تحصیلی
      - موقعیت شغلی
      - نوع قرارداد
      و... را به راحتی انتخاب کرده و برای موقعیت شغلی خود رزومه ارسال کنید.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ