تشکیل کمیته‌ در مجلس برای جذب معلمان برون‌سپار و حق‌التدریسی

۲ نظر

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته در این کمیسیون برای جذب معلمان برون‌سپار و حق‌التدریسی خبر داد.

«رضا حاجی‌پور» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره صدور کد کارمندی برای معلمان حق‌التدریس گفت: در راستای همین موضوع ما در کمیسیون آموزش مجلس کمیته‌ای تشکیل دادیم و قرار است به یک جمع‌بندی کلی‌تر در مورد وضعیت معلمان برسیم.

او گفت: این کمیته همه گروه‌ها را در نظر گرفته است و پیشنهاد جامعی داریم که معلمان برون‌سپار، حق‌التدریس، نهضت سواد آموزی، پیش دبستانی، خرید خدماتی و حتی غیردولتی‌ها را هم در بر می‌گیرد و قرار است این طرح راهی صحن مجلس شود و در راستای جذب همه معلمان به صورت یکپارچه تصمیم‌گیری کنند و در نهایت این معلمان از طریق آزمون (ماده ۲۸ آموزش و پرورش) جذب شوند.

حاجی‌پور یادآوری کرد: قطعا معلمانی که سابقه کار دارند، با توجه به نیاز کشور به معلم، کنار گذاشته نمی‌شوند. همچنین اگر حکم رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شود، بسیاری از عزیزان شاغل در آموزش و پرورش بازنشست خواهند شد و فعلا منتظر رتبه‌بندی برای بازنشستگی هستند. بنابراین نیاز به معلم همچنان وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: واقعیت این است که ما هم از رتبه‌بندی معلمان و مبلغی که تعیین شده، راضی نیستیم. این مبالغ در شان معلمان ما نیست و مسلما شان معلم بالاتر از اینهاست. ضمن اینکه با توجه به تورم و مشکلاتی که داریم، مبلغ سه تا هفت میلیون تومان حقوق اقناع کننده نیست و کمیسیون را هم راضی نکرده، اما چون روی آیین‌نامه تصمیم‌گیری می‌شود، فعلا کار از دست مجلس خارج است و وزارتخانه آیین‌نامه را تنظیم می‌کند تا آن را به زودی برای اجرایی شدن ابلاغ کند.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای تشکیل کمیته‌ در مجلس برای جذب معلمان برون‌سپار و حق‌التدریسی

  • ج
    جعفری
    ۸ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
    سلام این آزمونی که گفته شده در شهریور ماه برگزار می شود برای مربیان چطور ثبت‌نام کنیم ،؟من تحصیلات دانشگاهی دارم الان اطلاعیه ای که دیدم برای ثبت‌نام طلاب بود پس کس که مربی پیش دبستانی ومربی قرآن بوده با تحصیلات دانشگاهی چطور ثبت‌نام کنه؟
    • ت
      تنها
      ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۰۹:۱۳
      بله مربیان(هنرآموزان واستادکاران)برونسپارماقبل ازسال 91،که شاغل ان وسنشون حتی از40سال هم گذشته باسوابق 11سال به بالامثل سایرگروههای آموزشی ماقبل ازسال91جذب وتعیین تکلیف نکردین،تبعیض قائل شدین متاسفانه.

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ