افزایش ۱/۵ برابری حقوق بازنشستگان

۱۲ نظر
خبرگزاری ایسنا: صندوق های بیمه‌ای بازنشستگی مکلفند در سال اول برنامه ششم حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را ۵۰% افزایش دهند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از افزودن بندی به ماده ۳۴ لایحه برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: طی آن صندوق های بیمه‌ای بازنشستگی مکلفند در سال اول برنامه ششم حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را ۵۰% افزایش دهند. نقوی حسینی در توضیح  جلسه امروز(۷شهریور)کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس کمیسیون ضمن محکوم نمودن تهاجم به ناحق و ناجوانمردانه رسانه های زنجیره ای علیه ساحت مقدس حضرت امام(ره) و حمایت از گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین که بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم عادی، معلم، کاسب و مدیران نظام جمهوری اسلامی تا رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه را ترور کرده و به خاک و خون کشیدند، موضع گیری نایب مجلس شورای اسلامی را نادرست خواند همچنین کمیسیون انتشار فایل صوتی را در چنین شرایطی توطئه جدیدی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خواند. نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادامه کمیسیون وارد بحث پیرامون احکام لایحه برنامه ششم شد، تصریح کرد: در جایگزین ماده ۳۴، پیشنهاد کاملتر و مناسب تری ارائه گردید و بحث مفصلی پیرامون آن صورت گرفت. وی افزود: همچنین بندی به ماده ۳۴ اضافه شود که طی آن صندوق های بیمه ای بازنشستگی کشوری و لشکری مکلفند در سال اول برنامه ششم توسعه ضمن افزایش ۵۰% حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری براساس میانگین دو سال آخر خدمت حقوق وظیفه، مستمری و بازنشستگی آنها محاسبه و پرداخت گردد، در این تبصره آمده است که «اگر چنانچه به هر علتی حقوق فرد شاغل (تغییر شغل و گرفتن رتبه شغلی بالاتر) بیش از ۳۵% در دو سال آخر خدمت وی افزایش داشته باشد، نحوه محاسبه حقوق مستمری و بازنشستگی فرد ذینفع براساس میانگین ۵ سال آخر خدمت وی محاسبه می گردد.» پیشنهاد مذکور با امضای ۱۵ نفر از نمایندگان ارائه شده است. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نیروهای مسلح، در ماده ۳۰ برنامه حذف شد، یادآور شد: در این زمینه  اخطار قانون اساسی داده شد چراکه نیروهای مسلح تحت فرماندهی کل قوا هستند و برنامه نمی توانند نیروهای مسلح را موظف به هماهنگی با دستگاه های دیگر کند، همچنین برخلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی است، به همین جهت نیروهای مسلح از متن ماده ۳۰ حذف شده و در بند مذکور، مطالبات حقوق بشر اسلامی و ضرورت پاسخگویی منطقی به ادعاهای بی اساس قدرت های سلطه گر مورد تاکید قرار گرفت. نقوی حسینی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سه شنبه صبح ساعت ۶:۳۰ جلسه فوق العاده ای را با حضور مسئولین امنیتی ذیربط باعنوان گزارش از پرونده نفوذ برگزار می‌کند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون تصمیم گرفت به جهت اهمیت بررسی مواد مربوطه در برنامه ششم، سفر به سایت اراک را لغو و به جای آن روز دوشنبه بعد از ظهر کمیسیون جلسه رسمی تشکل دهد و باقی مواد برنامه مربوط به کمیسیون را مورد بررسی قرار دهد و پیشنهادات رسیده با نیز به رای بگذارد.

برای مشاهده اخبارحقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۲ نظر برای افزایش ۱/۵ برابری حقوق بازنشستگان

  • ع
    عادل
    ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵
    سلام آیا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ماه مهر واریز شده؟
    • م
      محمد رضا محمدیان صبور
      ۹ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۵
      با این حقوقی که به ما باز نشسته های آموزش و پرورش میدن پیش زن و فرزند شرمنده ایم اون حقوق های نجومی و این حقوق بازنشستگی ما کاش معلم نبودم هرگز
      • م
        محمد رضا محمدیان صبور
        ۹ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۸
        با این حقوق ها پیش زن و بچه شرمنده ایم کاش هر گز معلم نبودم کاش ما جزو حقوق بگیرهای نجومی بودیم
      • ش
        شادي
        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲
        من که مادرم سوپروایزر بیمارستان بوده ... دفترچه اشون هم خدمات درمانیه ... نمیدونم کشوریه یا نه ولی 900 تومن حقوق میگیره با این همه عروس و داماد و نوه و کرایه خونه و.... کو ؟
        • م
          محمد
          ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸
          پس حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          • ح
            حسین فرحی
            ۱۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶
            لطفا پاسخ سئوالات بازنشستگان رادرمورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به هر طریق امکان داره اعلام فرمایی.باتشکر
          • ک
            کیومرث
            ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۱۴
            بازم که بازنشستگان کشوری و لشگری رو میخوان زیاد کنن په کی نوبت بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی میرسه ای بابا ما حقوقمون کفاف 10روز در ماه رو هم نمیده یه فکری بکنید بحالمون
            • ب
              بازنشسته تامین اجتماعی
              ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸
              چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو افزایش نمیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ماهنوز باندازه نصف بازنشستگان کشوری و لشگری حقوق نمیگیریم تازه اونا رو زیاد میکنین؟؟؟؟چرا بجای این طرح برای بازنشستگان لشگری و کشوری طرح همسانسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو بعد از چند سال از تصویب اجرا نمیکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا کی ما باید زجر بکشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا به ما بازنشستگان تامین اجتماعی توجه نمیکنین؟؟؟؟
              • ع
                عبداله
                ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۰:۵۹
                آیا بازنشستگان تامین اجتماعی ناتنی هستند ونیازمندی آنها برای تامین معاش کمتر ازبازنشستگان کشوری است؟
                چراهنگام افزایش حقوق سالانه ،هیئت دولت رای نهائی را میدهداما حالاکه موضوع افزایش 50درصدی مطرح میشود،دولت محترم یانمایندگان مجلس مارا به بوته فراموشی سپرده اند،شایان ذکر است که در دولت نهم ودهم طی 2سال متوالی با وجود تورم بالای40درصد فقط6درصد به حقوق ما اضافه شد،انتظار ما بازنشستگان تامین اجتماعی این است که مانند بازنشستگان کشوری مشمول این افزایش شویم ،تا حداقل پس از چند سال بخشی از اجحاف اعمال شده در دولتهای نهم ودهم جبران شود!!!
                • ج
                  جمال
                  ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۱۱
                  سلام ایا این 50 درصد شامل کسانی که سال 93 هم باز نشسته شده اند هم میشه یه خیر
                • ل
                  لاله
                  ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۱۶
                  چرا به حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی توجهی نمیشه؟؟؟؟ خون بقیه بازنشستگان از ما رنگین تره آیا؟؟ چه کسی مرجع رسیدگی به حقوق این قشر جامعه ست؟؟
                  • ب
                    بازنشسته کشوری
                    ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۱۵
                    از این همه مصوبه در مورد بازنشستگان کشوری ما هنوز چیزی دریافت نکردیم فقط حرف میزنند اجرا که نمیکنند مثل همان بیست درصد افزایش که بر باد رفت

                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                  ثبت پاسخ