جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳

۸ نظر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هرساله ما با افزایش حقوق افراد و بازنشستگان مشاغل مختلف در زمینه کار مواجه هستیم که هرساله یک درصد معینی ازاین حقوق به کارکنان ازجمله بازنشستگان کارمندان و…تعلق میگیرد.

۸ فروردین ماه سالجاری بود که تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، به تصویب دولت رسید وبخشنامه اجرایی افزایش حقوق بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران دیروز پنجشنبه ۱۶ فروردین به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. این برای دومین سال متوالی است که قراراست افزایش حقوق کارکنان دولت در فیش حقوقی فروردین‌ماه بدون تاخیر منظور شود.پیش از دولت سیزدهم، بخشنامه اجرایی افزایش حقوق کارمندان دولت با تاخیر حداقل ۲ ماهه صادر می‌شد.اجرایی شدن بخشنامه اجرایی افزایش حقوق ازفروردین ماه امسال در حالی ابلاغ می شود که چند روز گذشته، سید مرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی ازاعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه امسال خبر داده وگفته بود که همانند گذشته پرداخت‌های جدید حقوق بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد. پیش تر هم رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ درباره افزایش حقوق بازنشستگان، گفته بود که با مصوبه اعضای کمیسیون کف حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۳، ماهانه ۹ میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به دیگر مصوبه اعضای کمیسیون متبوعش، بیان کرده بود که بر اساس مصوبه اعضا ، حقوق تا سقف ۱۱۲ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین از مصوبه این کمیسیون برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان خبر داده بود.
جدول حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری منتشر شد

حقوق بازنشستگان

در بخشنامه ابلاغی دولت، ارقام پرداختی بابت حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

گفتنی است حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان در فیش حقوقی فروردین ماه اعمال خواهد شد.

میرهاشم موسوی، اعلام کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال و مابه‌التفاوت فروردین نیز خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

موسوی با اشاره به این‌که پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی از ۲۰ فروردین آغاز شده است، گفت: تلاش می‌کنیم افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اردیبهشت ماه در احکام آنان اعمال و معوقات فروردین ماه نیز خردادماه به حساب آنان واریز شود. وی با اشاره به اینکه در دوره گذشته برای پرداخت ماهانه ۲۷ هزار میلیارد تومان حقوق و مستمری، ماهانه حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری وجود داشت است گفت : در تمام ماه‌های سال گذشته موفق شدیم حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگان و سایر تعهدات سازمان را بدون یک ریال استقراض از بانک‌ها تامین و بموقع پرداخت کنیم.

موسوی همچنین با تشریح رویکرد سازمان تامین‌ اجتماعی ،که ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به بازنشستگان و شرکای اجتماعی است افزود: برنامه‌های خوبی از جمله سفرهای رایگان به مشهد مقدس و پرداخت تسهیلات بانکی به بازنشستگان مرحله اجرا در آمده است.
تامین منابع متناسب‌ سازی دستمزد بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ تصویب شد

افزایش ۱ درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد برای تامین منابع متناسب‌ سازی دستمزد بازنشستگان به ادارات مالیاتی کشور ابلاغ شد.

افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ آنگونه که اعلام شده است ۲۰ درصد خواهد بود، این رقم ابتدا ۱۸ درصد بود که بعد از بررسی ۲ درصد به آن اضافه شد؛ به این ترتیب افزایش حقوق ۱۴۰۳ کارمندان معادل ۲۰ درصد است، به این ترتیب رقم حقوق کارمندان به ۶۳,۶۹۹,۴۰۸ ریال رسیده است که با مزایا و اضافات آن حداقل حقوق دریافتی ۱۰ میلیون تومان است. از سویی دیگر افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ برای کارگران نیز ۲۰ درصد خواهد بود و حداقل حقوق آن‌ها ۹ میلیون تومان [۹,۰۰۰,۰۰۰] خواهد بود.

علاوه بر مشخص شدن عیدی سال ۱۴۰۳، حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است.

معاون اول رئیس‌جمهور به تازگی در اظهارنظری اعلام کرده است: حداقل حقوق ماهانه آنها به حدود ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید.

محمد مخبر دیروز در آیین تجلیل از آنها و مستمری بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت با جدیت پیگیر متناسب سازی حقوق آنها است و تا پایان دولت این موضوع حل خواهد شد، گفته است: حداقل کف حقوق ماهیانه ۶ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست و باید مساله حداقل حقوق دریافتی و افزایش حقوق آنها تامین اجتماعی هر چه سریعتر حل شود.

این اظهارات معاون اول رییس‌جمهور در حالی است که صولت مرتضوی، وزیر کار نیز در این جلسه تاکید داشته است: توجه به معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با اجرای طرح‌های توسعه درمان دنبال می‌شود.

پیش از این اما رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده درباره افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر و انها در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت بود: ضریب حقوق حقوق بگیران ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و بازنشستگان کف حقوق‌شان ۹ میلیون تومان است.
دانلود فیش حقوقی

– از طریق مراجعه به سایت ارگان یا سازمان مربوطه ۲- از طریق حضور در دفاتر خدمات الکترونیک ۳- از طریق نصب اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند اندروید. در این فرصت، شما را با نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی از طریق سایت مربوط به هر یک از سازمان ها و ارگان های نام برده، آشنا می کنیم.
راهنمای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی ویژه بازنشستگان کشوری

بازنشستگان کشوری جهت دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی، با داشتن کد ملی، شماره حساب و شماره دفتر کل و مراجعه به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری قسمت فیش حقوقی می توانند علاوه بر مشاهده فیش حقوقی خود، نسخه چاپی آن را نیز دریافت کنند. علاوه بر دریافت فیش حقوقی ماه جاری، این امکان برای بازنشستگان فراهم شده است که فیش حقوقی یک سال گذشته خود را مشاهده و در صورت نیاز ذخیره نمایند.
درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس www.sabasrm.ir

در صفحه باز شده دو لینک برای شما قرار داده شده است. با کلیک بر روی لینک اول فیش حقوقی مستقیم به صفحه مشخصات فردی هدایت می شوید.
ثبت اطلاعات اولیه برای دسترسی به فیش حقوقی

نکته ۱: در این سامانه فقط برای دستگاه هایی که به طور مستقیم حقوق بازنشستگان آنها از سوی صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می شود، فیش حقوقی صادر می شود. بدیهی است بازنشستگان بقیه ارگانها برای دریافت فیش حقوقی خود باید به همان ارگان مراجعه نمایند.
نکته ۲: دریافت فیش حقوقی با تلفن همراه هم فراهم می باشد. فقط لازم است آدرس سایت را در مرورگر تایپ کرده و بعد کد ملی، شماره حساب و شماره دفتر کل را وارد نمائید.
نکته۳: توجه داشته باشید قبل از ورود به سامانه و اقدام جهت دریافت فیش حقوقی، اگر برای چاپ از مرورگر (google Chrome) استفاده می کنید حتما عبارت Background graphics فعال و عبارت Headers and footers غیر فعال باشد.
دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی با گوشی تلفن همراه

یکی از راههای سهل و آسان برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی تلفن همراه می باشد.برای استفاده از این خدمت لازم است نرم افزار فیش حقوقی تامین اجتماعی را بر روی گوشی تلفن همراه خود دانلود و نصب نمایید تا بدون دردسر فیش حقوقی خود را دریافت کنید. بعد از نصب نرم افزار فیش حقوقی تامین اجتماعی طبق تصویر زیر کد ملی و شماره مستمری خود را وارد نمایید و پس از به فیش حقوقی دسترسی دارید:

 جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳ منتشر شد.

در آخرین نشست شورایعالی کار، حداقل دستمزد کارگران ۳۵ درصد و مزد سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه مبلغ ثابت افزایش یافت؛ اما به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد

جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی به شرح زیر است:

زمان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

سید مرتضی حسینی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: براین اساس مستمری بازنشستگان در فرودین‌ماه مطابق سال گذشته پرداخت می‌شود اما حقوق اردیبهشت بر اساس نرخ جدید اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین مستمری‌بگیران نیز در اردیبهشت پرداخت می‌شود.

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸ نظر برای جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ