اشتغال ۵۱ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای در بازار کار

۱ نظر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به نقش مهارت آموزی در اشتغال‌زایی گفت: امسال تا کنون ۵۱ درصد از افراد مهارت‌آموز فنی و حرفه‌ای موفق به حضور در بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد کسب و کار شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالمجید دراهکی بیان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با هدف توانمندسازی نیروی انسانی و کمک به مسیر اشتغال و رفع بیکاری در استان در سال جاری ۲۴ هزار نفر را آموزش داده که تعداد مهارت آموزان ۴ هزار نفر نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر بوده است.

وی افزود: با توجه به بهبود شرایط کرونایی در سال ۱۴۰۱ تعداد افراد مهارت‌آموز در کارگاه‌ها که پارسال ۵ هزار نفر بود امسال به ۲۰ نفر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با بنگاه‌های فعال برای تعهد اشتغال در استان خبر داد و گفت: از آن جمله انعقاد تفاهمنامه با مجموعه نفت و گاز بود که مقرر شد هزار نفر آموزش‌های صنعتی و حرفه‌ای متناسب را فرا بگیرند که در زمان حاضر ۲۵۰ نفر در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در حال فراگیری آموزش‌ها هستند.

وی اضافه کرد: همچنین برای ایجاد نیروی کار مورد نیاز صنایع دریایی و شیلاتی کارگاه‌هایی در شهرستان‌های ساحلی برای آموزش مهارت آموزان در این حوزه ایجاد کرده‌ایم.

دراهکی یادآور شد: در استان ۶۰۰ حرفه متناسب با طرح تکاپو در استان انتخاب کرده و ۱۹ جامعه هدف نیز داشته‌ایم که سربازان نیرو‌های مسلح، دانشجویان، روستائیان و عشایر و زنان سرپرست خانوار بیشترین افراد استقبال کننده در این طرح بودند، که البته بخشی از این آموزش‌ها نیز برای مناطق حاشیه‌نشین و مناطقی که شمار بیکاری بیشتر است ارائه شده است.

وی گفت: امسال تا کنون ۵۱ درصد از افراد مهارت‌آموز فنی و حرفه‌ای موفق به حضور در بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد کسب و کار شده‌اند و این در حالی است که این میزان در سال ۱۳۹۹، ۳۵ درصد و در سال ۱۴۰۰، ۴۲ درصد بوده، که با توجه به متمرکز شدن دوره‌ها تا سال آینده این رقم اشتغال به ۶۷ تا ۷۰ درصد خواهد رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای مهارت آموزان نیز خبر داد و افزود: هم اکنون اداره کل فنی و حرفه‌ای ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سربازانی که از سال ۱۳۹۷ تا کنون گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند، اختصاص داده است.

به گفته وی تا کنون ۵۰۰ نفر از متقاضیان این تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند و تا پایان سال ۳۰۰ نفر دیگر هم معرفی می‌شوند تا از این تسهیلات کم‌بهره استفاده کنند.

دراهکی عنوان کرد: کارآموزانی که مدرک کارشناسی داشته و مهارتی را برای ایجاد کسب و کار فرا بگیرند نیز از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

برای مشاهده اخبار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اشتغال ۵۱ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای در بازار کار

  • م
    منتظر
    ۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۰۸
    سلام وقت بخیر
    ثبت نام فنی حرفه‌ای آموزش و پرورش شروع شده؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ