استخدام بانک کشاورزی (استخدام جدید)

۴۲۵۸۵ نظر

استخدام بانک کشاورزی

اخبار و استخدام‌های بانک کشاورزی به محض اعلام توسط مراجع رسمی در این صفحه اطلاع‌رسانی می‌شود. بدیهی است شما با مراجعه روزانه به این صفحه می‌توانید علاوه بر مطالعه اخبار و استخدام‌های بانک کشاورزی، آشنایی با سوالات و منابع مطالعاتی استخدام بانک کشاورزی و منابع مصاحبه استخدامی، در جریان استخدام جدید نیز قرار بگیرید. در ادامه با کلیک بر روی هر لینک از فهرست مطالب به بخش مربوطه هدایت می‌شوید.    برای مشاهده استخدام سایر بانک‌ها، به صفحه   استخدام بانک‌ها  مراجعه کنید.

خبر ۱۷ اسفند ۱۴۰۲- شروع ثبت‌نام آزمون استخدام بانک کشاورزی

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدام فرزندان شهدا و خانواده جانبازان بالای ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۳، بانک کشاورزی در نظر دارد بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق این آزمون جذب نماید.


برای مشاهده خبر و ثبت‌نام کلیک کنید

 

لینک ها و صفحات مرتبط با ثبت نام در آزمون

  • متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی بانک کشاورزی می‌توانند با مراجعه به بخش اخبار استخدامی شرایط آزمون استخدامی بانک کشاورزی، شرایط دقیق ثبت نام در آزمون را بررسی نمایند.
  • جهت آمادگی برای شرکت در آزمون استخدامی بانک کشاورزی می‌توانید از منابع و سوالات مفید موجود در این صفحه و یا سوالات رایگان موجود در صفحه سوالات و منابع آزمون استخدامی بانک کشاورزی استفاده کنید.

آخرین اخبار استخدامی بانک کشاورزی
منابع مطالعاتی برای مصاحبه استخدامی بانک کشاورزی
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما میتوانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.
لینکهای مفید و کاربردی استخدام بانک کشاورزی
در این بخش به منظور دسترسی بهتر، صفحات مهم و کاربردی لیست شده است شما می توانید در صورت نیاز به هر صفحه بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.
آرشیو مطالب پیشین
آرشیو مطالب پیشین و سالهای گذشته مربوط به استخدامی بانک کشاورزی در این قسمت لیست شده است، لطفا در صورت تمایل به مطالعه از پیوست های مربوط به سال مورد نظر خود استفاده بفرمایید
سوالات متداول

 

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴۲٬۵۸۵ نظر برای استخدام بانک کشاورزی (استخدام جدید)

  • 3
    313
    ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۳
    سلام yas
    لطفا بگین در مورد رشته تحصیلی سوالات نپرسیدن؟
    کامپیوتر نپرسیدن؟
    ممنون از لطفتون
    اجرت با ثارالله
    • y
      yas
      ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۸
      سلام، کامپیتر فقط پرسید اینترنت کار کردی و ایمیل داری بگو ایمیلت، رشته تحصیلی هم همه سوالاتش مرتبط بود چون حسابداری هستم
      • ج
        جواد
        ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۲۸
        سلام حسابداری چه سوالاتی پرسیدن
    • 3
      313
      ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۳
      سلام yas
      اجرت با ثارالله
      در مورد رشته تحصیلی نپرسیدن؟
      کامپیوتر چی ؟ نپرسیدن؟
      • 3
        313
        ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۹
        ظهرنویسی:
        شخصی است که چک توسط صادر کننده در وجه او صادر شده می تواند با ظهر نویسی( پشت نویسی چک ) چک را به دیگری منتقل نماید در چنین حالتی این شخص در پشت چک می نویسد( دروجه،.......پرداخت شود ) و ذیل نوشته را دو امضاء می نماید بدین ترتیب دارنده یا ذینفع چک شخصی است که نامش ظهر چک نوشته شده است .
        علتشم که دیگه معلومه برای انتقال چک به شخص دیگری
        • ج
          جواد
          ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۲
          سلام منابع تامین مالی بانک از منابه داخلی بانک وصندوق توسعه ملی واعتبارات بانک مرکزی ویه سری اعتبارات تبصره ای می باشد مطالب سایت بانک کشاورزیو مطالعه کنید
          • ب
            بنیامین
            ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۰:۴۱
            ببخشید تسهیلات از بیخوابیه دیگه
            • ا
              استان کرمانی ها
              ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳
              سلام.تسهیلات به معنی سهل و اسان کردن است ممکن است. شما از یک فروشگاه وسیله ای را به اقساط خریداری کنید که در این صورت شما از تهسیلات استفاده کرده اید.بانک ها عم برای مشارکت در امر ایجاد اشتغال زایی و توسعه کارگاها به صاحبان مشاغل تسهیلات میدهند اما وام به معنی قرض دادن است.مثلا وام خرید خودرو..منزل...جهیزیه.که به صورت قرض داده میشود با بهره مشخص....
            • ب
              بنیامین
              ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۰:۳۷
              سلام دوستان میتونید به این دو سوال جواب بدید1علت ظهر نویسی چک2تعریف تعطیلات
              • ب
                بنده خدا
                ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۴۸
                تو رو خدا اگه میشه بگین منابع تامین مالی بانک کشاورزی چیاست.
                با تشکر
                • آ
                  آوا
                  ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۰:۳۷
                  دقیق نمیدونم ولی منابع تامین مالی خیلی از بانکها همین سپرده های مردم بعدش از محل سود اندوخته اشون و دیگه ممنه استقراض از بانک مرکزی یا سایر بانکها باشه
                  • پ
                    پدرش در اومد
                    ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۵
                    منابع تامین مالی بانک شامل:دریافت وام کوتاه مدت یا بلند مدت از بانک مرکزی_مشارکت در طرح های سرمایه ای_فروش سهام بانک_انتشار اوراق قرضه_جذب سپرده های مشتریان
                  • ه
                    هستی از ایلام
                    ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۳۳
                    سلام دوستان ،از استان ایلام با کسی تماس گرفته نشده ؟خواهش میکنم پاسخ بدین .ممنون
                    • ا
                      استان کرمانی ها
                      ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۰۲
                      ضمانت نامه بانکی عبارت است از تعهد غیر قابل برگشت یک بانک به پرداخت وجه مورد ضمانت در صورت عدم ایفای تعهدات تحت قرارداد توسط شخص ثالث (فروشنده یا متعهد انجام قرارداد)
                      • م
                        مهدی
                        ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۴۲
                        سلام دوستان. خسته نباشید. دوستانی که رفتن مصاحبه لطف کنن سوالایی که ازشون پرسیدنو بگن. جو مصاحبه رو هم توضیح بدن. در ضمن راجع به مدرک ارشد چیزی نگفتن؟ اگه مدرک داشته باشیم چی میشه؟
                        • م
                          مهدی مهدی
                          ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۳۴
                          سلام بچه ها. خسته نباشید. کسایی که رفتن مصاحبه لطف کنن سوالا و جو مصاحبه رو توضیح بدن. در ضمن راجع به مدرک ارشد چیزی نگفتن؟ اگه ارش د داشته باشیم چی میشه؟
                          • ا
                            استان کرمانی ها
                            ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۲۰
                            سلام.دوستان زیاد وقت نداریم.خواهشا هر کس مطلب مهمی میبینه بیاد اینجا بذاره تا همه مطالعه کنن.هر کس هم میره مصاحبه سوالارو به ما هم بگه...از همتون ممنونم.به امید موفقیت
                            • ا
                              استان کرمانی ها
                              ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۱۵
                              بورس، در اصطلاح علم اقتصاد، مکانی است که کارقیمت گذاری و خرید و فروش کالا و اوراق بهاداردر آن انجام می‌گیرد و به دو نوع بورس کالا وبورس اوراق بهادار است.
                              • ا
                                استان کرمانی ها
                                ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۱۰
                                از مقوله­های اساسی که در مدیریت بازرگانی، مدیران با آن سروکار دارند. بازرگانی و تجارت بین­لملل است. بانک و بانکداری در این زمینه نقش اصلی را ایفا می­کند. سپرده از مفاهیم مهم در بانکداری است و به مجموع اسکناس و مسکوک که افراد به بانک می­سپارند، گفته می شود.
                                این سپرده ها در نزد بانکها هیچگاه صورت اسکناس ندارد. هرچند که سپرده مهم­ترین پول در سیستم بانکی است ولی از دیدگاه یک بانک سپرده مشتریان او به هیچ وجه پول محسوب نمی­شود.[1] هنگامی که بانکها در قرض دادن منابع مالی خود تحت نظارت و کنترل باشند،تمایل چندانی به جذب سپرده بیشتر ندارند.[2] سپرده­ای که دارایی مشتریان بانک محسوب می­شود نمی­تواند در همان زمان بخشی از دارایی بانک نیز محسوب گردد، این سپرده دارایی شخص و بدهی بانک محسوب می­شود. ولی وامی که بانک به اشخاص می پردازد بدهی اشخاص و دارایی بانک محسوب می­شود.اگر بانک این وام را با چک به شخص پرداخت نماید او می­تواند به دو صورت عمل نماید:
                                1. چک دریافتی را به حساب خود در همان بانک یا بانک دیگری واریز نماید.
                                2. چک را نقد نموده و مقداری اسکناس و مسکوک از بانک خارج و وارد جریان نماید.
                                اگر مبلغ وام به‌وسیله چک از حساب وام گیرنده به حساب شخص دیگری در همان بانک واریز شود، تغییری در وضع کلی سپرده­های بانک اتفاق نمی­افتد، از نظر بانک حساب سپرده یک مشتری کاهش و در همان لحظه حساب سپرده مشتری دیگر افزایش می­یابد. اگر مبلغ وام به‌وسیله چک از بانک خارج شود و به بانک دیگری واریز شود در سیستم بانکی، ذخیره وام‌دهنده کاهش و بانک گیرنده افزایش می­یابد.[3]
                                بانکها سه نوع سپرده نزد خود نگهداری می­کنند:
                                الف)سپرده دیداری(جاری)؛ سپرده دیداری یا جاری به سپرده ای گفته می شود که بانک متهد می شود به محض تقاضای صاحب آن،وجه سپرده شده را مسترد دارد. ویژگی عمده سپرده دیداری این است که نیاز به مراجعه مستقیم صاحب سپرده نیست بلکه وی می تواند به‌وسیله حواله (چک) وجه مورد نظر را به دیگری منتقل کند و به همین جهت این نوع سپرده از اقلام حجم پول جامعه به حساب می آید.[4] چک نسبت به اسکناس وسیله مبادله مطمئن‌تری است زیرا اسکناس باید با تمام حجم خود مورد حمل و نقل قرار گیرد در حالی‌که چک از این مسئله فارغ است.[5]
                                سپرده­های دیداری معمولاً جنبه موقتی داشته و غالباً برای تسهیل در مبادلات بازرگانی داخلی یا خارجی مورد استفاده قرار می­گیرد. بانکها به این نوع سپرده بهره­ای پرداخت نمی­کنند، لذا جز ارزان­ترین منابع مالی به حساب می­آیند. به این جهت بانکها با ارائه خدمات حساب جاری-به صورت مجانی- و گسترش شعب بانکی، سعی در جذب هرچه بیشتر این نوع سپرده­ها دارند.
                                ب) سپرده غیردیداری(پس انداز)؛ سپرده پس­انداز به سپرده­ای گفته می­شود که بر اساس توافق بین بانک و مشتری در اختیار بانک قرار گرفته و عندالمطالبه به وی برگردانده می شود. این سپرده­ها قابلیت نقل و انتقال به شخص ثالث را نداشته و استفاده از آن فقط به وسیله صاحب سپرده امکان پذیر است و به همین جهت نسبت به سپرده دیداری از درجه نقدینگی پائین­تری برخوردارند و جز حجم پول به حساب نمی­آیند. این نوع سپرده­ها عموماً از طرف اشخاص حقیقی و خانواده­ها، به طور موقت و با هدف نگهداری پول برای هزینه­های احتیاطی یا خرید کالای بادوام تشکیل می­گردند. بانکها برای تشویق مردم به این نوع حسابها بهره می­پردازند. هرچند نرخ آن نسبت به نرخ بهره حسابهای مدت­دار و نرخ بهره وام و اعتبارات بسیار اندک است.
                                ج)سپرده مدت­دار؛ سپرده ثابت یا مدت دار وجوهی است که اشخاص یا موسسات حقوقی با انگیزه کسب درآمد به بانک می­پردازند و در حقیقت این سپرده گذاری، قراردادی است بین بانک و مشتری که براساس آن مشتری مبلغ معینی وجه نقد را برای مدت زمان معین به بانک می­سپارند و بانک متعهد می شود در سررسید معین، اصل و بهره سپرده را به مشتری مسترد دارد. بهره این نوع سپرده نسبت به سپرده پس­انداز بیشتر است، لیکن مشتری زمانی آن را دریافت می­کند که تا مهلت مقرر سپرده­اش را در بانک نگهداری نماید. سپرده ثابت در مقایسه با سپرده­های دیداری و پس انداز، هزینه بالایی را برای بانکها در بردارند؛ لیکن به جهت باثبات بودن آنها، بانک­ها می­توانند بعد از کسر ذخیره قانونی و با برنامه­ریزی، آن ها را به صورت وام و اعتبار در اختیار متقاضیان قرار داده و بهره دریافت کنند. برخلاف سپرده­های پس­انداز و دیداری که چنین ثباتی نداشته و بانک­ها در حد محدودی می­توانند از آن­ها استفاده کنند.سپرده­های مدت­دار خود به سپرده­های کوتاه مدت(یکساله)، میان مدت(دو یا سه ساله) و بلند مدت(پنج ساله) تقسیم می­شوند و نرخ بهره آنها متفاوت است.البته هرچند مدت بیشتر باشد، نرخ بهره سالانه بیشتری به آن تعلق می­گیرد. یکی از شاخص­های مهم کارایی در بانک­ها ی تجاری، نرخ بهره پرداختی به سپرده پس انداز و مدت­دار می­باشد. دومین معیار برای ارزیابی کارایی بانکها، رشد سپرده­های بانکی است. فعال بودن بانک­ها در جذب هرچه بیشتر پس­اندازهای کوچک و بزرگ، کوتاه­مدت و بلندمدت مردم نقش مهمی در توسعه اقتصادی جوامع دارد و انتظار می­رود که یک نظام بانکی به طور پیوسته با رشد مثبت و قابل توجه سپرده­ها مواجه باشد. علاوه بر نرخ سود سپرده­ها که نقش اصلی در استقبال مردم از سپرده­گذاری دارد، عوامل دیگری چون: تطابق عملیات بانکی با ارزش­ها و اعتقادات پذیرفته شده مردم، اعتماد و اطمینان به عملکرد بانکها، سرعت عمل بانکها در ماموریت­های محوله و برخورد شایسته با مشتریان تاثیر زیادی در جذب سپرده مشتریان دارد.[6]
                                • ؟
                                  ؟؟
                                  ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۰۰
                                  بچه ها من گواهی موقت دارم مشکلی نیست زنگ زدم دانشگاهمان گفتن اشکال نداره
                                  • o
                                    omid javanshir
                                    ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۳۳
                                    سلام آوا خانوم چه خبر به شما زنگ نزدن ؟ به من که نزدن
                                    • آ
                                      آوا
                                      ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۵۵
                                      نه آقا امید به منم نزدن انگار هنوز آذربایجان شرقی شرو نکرده نگران نباشین ایشالا میزنن
                                    • ر
                                      رضا
                                      ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۲
                                      سلام
                                      من الان اومدم ١ باید میرفتم ساعت ۶.٣٠ رفتم داخل
                                      پول شویی دیگه خدمات بانک خدمات عابر بانک هرجا بگیم میری چقد حقوق میخوای
                                      زیاد خودتون ناراحت نکنین
                                      فقط میخواین فن بیانتون ببینن چطوریه
                                      • y
                                        yas
                                        ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۴۵
                                        سلام دوستان ، مدیریت جنوب استان کرمان امروز مصاحبه بود فقط هم مصاحبه تخصصی، 57سوال روانشناسی بود که پاسخنامه دادن جواب دادیم خبری از روانشناس و تست هوش نبود، سوالاتی که پرسیده شد: تعریف بانک، بورس، خدمات بانک کشاورزی، منابع تامین مالی بانک، تعریف دارایی و بدهی، تعریف تسهیلات، علت ظهر نویسی چک، سپرده افراد نزد بانک جز دارایی است یا بدهی، ارز، ضمانت نامه، پولشویی و...، دوستان نگران نباشید استرس هم نداشته باشید، التماس دعا
                                        • م
                                          محمد
                                          ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۰
                                          سلام
                                          نپرسیدید مصاحبه شما همین یک مرحله بود یا مراحل بعد هم هست ممنون میشم جواب بدید.
                                          • y
                                            yas
                                            ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۱۰
                                            نه نپرسیدم، تحقیقات محلی هم هنوز نیومدن
                                          • م
                                            محمد
                                            ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۱
                                            برای شما قبلا تحقیقات محلی اموده بودن؟
                                            • ر
                                              رضا
                                              ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۱۹
                                              سلام
                                              منم الان اومدم خونه
                                              سوْال کردن در مورد پول شویی خدمات بانک شتاب چیه اینترنت بانک همراه بانک و در مورد چه کارایی با عابر بانک انجام میدن
                                              تخصصی هم در مورد کامپیوتر اینترنت اشیا و اینجور چیزا أفیس چیه واسه ارائه مقاله از چه نرم افزاری استفاده میکنی اینا زیاد سوْال نکرد
                                              اصلا خودتونو ناراحت نکنین چیز زیاد سختی نیست فقط میخوان فن بیان شمارو ببینن
                                              امید وإرم خوب تونستهرباشم اطلاع رسانی کرده باشم
                                              تازه من ١ مصاحبه داشتم ۶.٣٠ رفتم داخل
                                              • .
                                                ....
                                                ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۵۲
                                                ممنون دوست عزیز برات ارزوی موفقیت داریم باز هم ممنون میشیم اگر برامون اطلاعات دقیق تر بزاری
                                              • ک
                                                کردستان
                                                ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۹
                                                سلام سنه . من هم از کردستانم. دو هفته ای است به من زنگ زدن گفتن به عنوان ذخیره قبول شدی مدارکو تحویل دادم . فرم گزینشم هم پر کردن همراه عکس و سایر مدارک . گفتن خودمون خبرت میکنیم
                                                • س
                                                  سنه
                                                  ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۳
                                                  سلام کردستان،شما از کدوم شهر هستین
                                                  • س
                                                    سنه
                                                    ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۵۲
                                                    سلام /شما از کدوم شهر استان هستین و چرا اینقد دیر به شما زنگ زدم ما 6 ماهه مدارک تحویل دادیم
                                                  • 3
                                                    313
                                                    ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۷
                                                    بچه هایی که رشته مدیریت هستن، من قبلا مصاحبه یه بانک دیگه رفتما،
                                                    سوالات تخصصی رشته چیزایی مثل مدیریت چیست؟ مدیریت بازاریابی چیست؟ مدیریت ریسک و ریسک چیست؟ اصول مدیریت؟ نظریه x و y چیست؟ پدر مدیریت علمی؟
                                                    و سوالات سر تیتری مدیریت، رو پرسیدن
                                                    حالا چهارشنبه اومدم از مصاحبه ایشالله بچه های مدیریت رو مفصل ساپورت میکنم،
                                                    و من الله التوفیق

                                                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                    ثبت پاسخ