اجرای طرح زیست بوم ملی اشتغال در اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اجرای طرح زیست بوم ملی اشتغال در استان با هدف ایجاد شغل برای بیکاران و بهبود شغل افرادی که دارای شغل مناسب نیستند خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ بهروز رحیم زاده در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال گفت: پس از تورم، بیکاری، مشکل شماره دو کشور است که در این راستا سند ملی زیست بومی اشتغال به منظور ایجاد شغل و کاهش بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین و در جلسه شورای عالی اشتغال کشور با حضور رئیس جمهور رو نمایی شد.
وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین بخش های مختلف در حوزه اشتغال برای دستیابی به اهداف تعیین شده در زیست بوم اشتغال گفت: برای ایجاد هماهنگی، همدلی و هم فکری به یک نظام واحد نیاز بود که بر همین اساس در زیست بوم ملی جمهوری اسلامی، وظایف و مسئولیت های هر دستگاه در خصوص ایجاد اشتغال مشخص شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با عنوان اینکه تولید و اشتغال دو محور اصلی این سند است افزود: در زیست بوم ملی به تولید از منظر اشتغال و نه رشد اقتصادی نگاه می شود، از این منظر اشتغال های متناسب با مزیت های ملی، محلی و منطقه ای و تولیدات با اشتغالزایی بیشتر در اولویت هستند.
وی با بیان اینکه پنج عامل تامین مالی، بازاریابی، فناوری، زیرساخت ها و حقوقی (مجوزها) از الزامات اصلی تولید است گفت: نظام سازی منجر به اشتغال، کمک به موفقیت برنامه های اشتغال ملی و منطقه ای و گره گشایی نقطه ای در مورد مسائل خاص، از جمله خروجی های این سند است.
رحیم زاده شناخت دقیق و طبقه بندی شده از جامعه بازار کار اعم از بیکاران مطلق، نا امیدان از کار تا اشتغال ناقص، غیر رسمی و با درآمد کم را در رسیدن به اهداف حوزه اشتغال ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مشاوره، آموزش متناسب با گروه مخاطبان، ترویج و فرهنگ سازی از دیگر ملاحظات مربوط به نیروی کار است.
وی با تاکید بر اینکه ۲ گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته را به عنوان مخاطب در نظر دارد افزود: این سند تلاش می‌کند برای افراد بیکار شغل ایجاد کند و وضعیت شغلی افراد فاقد شغل شایسته را نیز بهبود بخشد.
دبیر کارگروه اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه در این سند بر موضوع تولید تاکید ویژه شده است، افزود: یکی از خروجی های تولید اشتغال است که در این راستا شناسایی کارجویان، کارآفرینان و کارفرمایان در دستور کار قرار می گیرد و سپس برای مشاوره و آموزش به متقاضیان و جویندگان کار اقدام می شود.
وی اضافه کرد: تامین مالی برای چرخه تولید نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که این مهم در این سند بر عهده بانک ها، صندوق ها، اعتبارات خاص دولتی، اعتبارات نهادها یا تامین مالی جمعی و داخلی نهاده شده است.

منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ