آرشیو اخبار استخدام فنی و حرفه ای کشور سال ۹۳

استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اینجا کلیک کنید

خبر ۲۶ اسفند ۹۳ - برگزاری اولین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی خبر ۲۶ اسفند ۹۳ - استخدام ۲۲۰ مربی فنی و حرفه ای در کرمانشاه خبر ۲۳ اسفند ۹۳ - استخدام پیمانی ۱۵۵ مربی حق‌التدریس فنی در همدان خبر ۱۹ اسفند ۹۳-مجوز استخدام ۴۷۰۰ مربی فنی و حرفه‌ای صادر شد خبر ۱۷ اسفند ۹۳- اختصاص درصدی از مالیاتها به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر ۱۶ اسفند ۹۳ - فرآیند اجرایی برگزاری آزمون استخدامی مربیان فنی و حرفه ای آغازشد خبر ۱۶ اسفند ۹۳ -اشتغال ۶۵ درصد از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خبر ۹ اسفند ۹۳ - استخدام ۳۹ مربی حق‌التدریسی مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر خبر ۵ اسفند ۹۳- مجوز مجلس به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های پیامکی خبر ۸ بهمن ۹۳ - تعیین تکلیف وضعیت استخدامی۳۵۰ نفر در دانشگاه فنی و حرفه ای خبر ۴ بهمن ۹۳ - استخدام مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای تا پایان سال ۹۴ خبر ۲۱ دی ۹۳ -  آئین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس خبر ۲۰ دی ۹۳ - مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها استخدام میشوند خبر ۱۴ دی ۹۳ - استخدام‌ ۴ هزارنفر قطعی شد خبر ۱۱ دی ۹۳ - استخدام بیش از چهار هزار نفر مربی حق‌التدریس در کشور خبر ۹ دی ۹۳ - فنی و حرفه ای، در ایجاد اشتغال پایدار تاثیرگذار می باشد ۲۴ آذر ۹۳ - سازمان فنی و حرفه‌ای در استخدام مربیان حق التدریس مشکلی ندارد

خبر ۲۶ اسفند ۹۳ - برگزاری اولین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری نخستین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای استخدام پیمانی در سال ۹۴ خبر داد. خبرگزاری فارس: برگزاری نخستین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای استخدام پیمانی در سال ۹۴ حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان عدالت اداری، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان پزشک قانونی کشور، سازمان ثبت‌احوال کشور، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان ملی بهره‌وری ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، مرکز اورژانس تهران، استانداری خراسان شمالی و برخی از دستگاه‌های اجرایی استان و سازمان علمی تحقیقاتی وابسته به نهاد ریاست جمهوری در نظر دارند نیروی انسانی مورد نیاز خود را طبق مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و در چارچوب دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای به کارگیری افراد واجد شرایط در دستگاه‌های اجرایی موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۳/۹۷۵۷ مورخ ۹۳/۷/۱۹ و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور (تبدیل وضع مربیان حق‌التدریس موضوع مصوبه شماره ۱۲۲۲۱۸/ت۵۰۹۴۷هـ مورخ ۹۳/۱۰/۱۷ هیات وزیران) از محل مجوزهای استخدامی ماخوذه از طریق برگزاری آزمون مشترک فراگیر به صورت کتبی توسط سازمان سنجش آموزش کشور (با عنوان موسسه مجری) و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال ۹۴ و طی مراحل گزینش به صورت پیمانی تامین کنند. وی افزود: متقاضیان می‌توانند برای مطالعه شرایط و ضوابط استخدام هر یک از دستگاه‌های اجرایی مذکور و نحوه و زمان ثبت‌نام از روز دوشنبه ۱۰ فروردین ۹۴ تا ۱۷ فروردین ۹۴ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند. توکلی تصریح کرد: توضیحات بیشتر در رابطه با شرایط و ضوابط هر یک از دستگاه‌ها و تاریخ برگزاری آزمون در دفترچه راهنمای آزمون و اطلاعیه ثبت‌نامی که در ۱۰ فروردین ۹۴ منتشر می‌شود درج می‌گردد. مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان گفت: چنانچه علاوه بر دستگاه‌های اجرایی فوق دستگاه دیگری اضافه گردد اسامی نهایی آنان در اطلاعیه مورخه ۱۰ فروردین ۹۴ درج خواهد شد.

برای مشاهده اخبار تکمیلی در مورد استخدامهای سال ۹۴ اینجا کلیک کنید

خبر ۲۶ اسفند ۹۳ - استخدام  ۲۲۰ مربی فنی و حرفه ای در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از تبدیل وضعیت ۲۲۰ مربی فنی و حرفه ای در سال آینده خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، داوود ناصری امید بعداز ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در اوایل سال ۹۳ پیشنهاد تشکیل شورای مهارت فنی و حرفه ای مطرح شد و از آنجا که دغدغه مسئولین و مردم بیکاری است این طرح با ارئه آموزش های مهارتی می تواند در رفع این معضل موفق باشد. وی افزود: براساس بررسی انجام شده درخصوص هرم دانشجویی ایران به ازای هر پنج کارشناس یک تکنیسین وجود دارد، که قاعده ی جهانی عکس این موضوع است. از سوی دیگر فرهنگ مدرک گرایی در بین خانواده های ایرانی رواج یافته و می بایست به این تهدیدها توجه شود و بیشتر به سوی آموزش های مهارتی رفت. مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان بیان داشت: درحال حاضر ۲۲ مرکز ثابت و فعال و ۵۷ کارگاه فعال در استان داریم و خوشبختانه توانسته ایم به صورت بسیار مطلوبی به تعهدات خود عمل کنیم که از پنج میلیون نفر ساعت، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت از طریق کارگاه ها بوده است این درحالی است که اکثر استان ها با کاهش ۲۰ درصدی تعهدات خود مواجه شده اند. وی از ورود برخی دستگاه های غیرمرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای اظهار نگرانی کرد و گفت: برخی آموزشگاه ها که هیچ مجوزی ندارند، با تبلیغات گسترده بسیاری از افراد را جذب میکنند که متاسفانه بازدهی آنچنانی ندارد و این درحالی است که اداره کل فنی و حرفه پس از آزمون های سخت گواهینامه صادر میکند. صدور گواهینامه های بین المللی در سال ۹۴ ناصری امید دراین باره گفت: در سه ماهه پایانی سال ۹۳ اولین سالن سنجش الکترونیکی افتتاح شده و از آن به بعد صدور تمامی گواهینامه ها الکترونیکی بوده است و همین موضوع در کاهش تخلفات بسیار موثر باشد.

خبر ۲۳ اسفند ۹۳ - استخدام پیمانی ۱۵۵ مربی حق‌التدریس فنی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا مهرابی ظهر امروز در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه بعد از پیگیری دو ساله، مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای استخدام پیمانی می‌شوند، افزود: در استان همدان ۱۵۵ نفر استخدام پیمانی خواهند شد. وی تصریح کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان برای توانمند‎سازی روستایی در سطح استان هزینه شده تا بتوان خدمات بهتر و بیشتری را ارائه کرد. مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان با اشاره به اخذ مجوز آزمون‌های بین‌المللی که از سال آینده در استان برگزار می‌شود، افزود: در تمام شهرستان‌ها نیازسنجی روستاها انجام شده است. وی با اشاره به تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی مهارت بیان داشت: در استان همدان ۲ هزار و ۱۰۹ نفر در ۳۰ رشته در مرحله شهرستانی این جشنواره شرکت کردند. مهرابی با بیان اینکه این مسابقات هر دو سال یکبار در رده‌های شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، ادامه داد: پس از آزمون ۱۷۹ نفر در ۱۴ رشته در مرحله استانی پذیرفته شدند. وی تصریح کرد: در جشنواره ملی مهارت ۱۱ نفر موفق به کسب مدال شدند که امیدواریم در سال‌های آینده این تعداد افزایش یابد. مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان بیان داشت: پنج نفر از مربیان استان به عنوان مدرسان برگزیده آماده شدند که امیدواریم سازمان بتواند خدمات خود را بیشتر ارائه دهد. در حاشیه این جلسه، برگزیدگان پانزدهمین جشنواره ملی مهارت تجلیل شدند.

خبر ۱۹ اسفند ۹۳ -  مجوز استخدام ۴۷۰۰ مربی فنی و حرفه‌ای صادر شد

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور مجوز استخدام ۴۷۰۰ مربی فنی و حرفه‌ای و پیش‌بینی بودجه ۱۳۰۰ میلیارد ریالی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد. کوروش پرند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نگاه دولت یازدهم به آموزشهای مهارتی نگاه ویژه‌ای است و صدور مجوز استخدام این تعداد مربی در بین مجوزهای جذب نیرو گویای این امر است. وی افزود: همه مربیان فنی و حرفه‌ای که نمره قبولی در آزمون استخدامی را اخذ کنند می‌توانند وارد دوره‌های پیشرفته مربیگری شده و مشغول کار شوند. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه از برگزاری آزمون استخدامی مربیان در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: این آزمون تنها در میان مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود و افرادی که حدنصاب لازم در این آزمون را کسب کنند، جذب می‌شوند. پرند مجوز صادره را شامل حال مربیانی دانست که دستکم ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه حق التدرسی تمام وقت در سازمان فنی و حرفه‌ای را با بیشترین کارایی داشته باشند. معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین از پیش‌بینی اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد ریالی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در سال آینده خبرداد. به گفته وی این اعتبار، در زمینه آموزشهای مهارتی و فنی وحرفه‌ای تحول آفرین بوده و موجب ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و جوانان جویای کار به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی و عشایری خواهد شد.


خبر ۱۷ اسفند ۹۳- اختصاص درصدی از مالیاتها به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ارائه پیشنهاد تخصیص یک درصد از مالیات وصول شده به این سازمان در پیش‌نویس جدید قانون مالیات بر ارزش افزوده، خبر داد. پوراندخت نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در پیش نویس جدید قانون مالیات بر ارزش افزوده که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مغفول مانده است. وی ادامه داد: به همین منظور در راستای رشد و بهره‌وری بنگاههای اقتصادی و افزایش سطح مهارت شاغلان، پیشنهاد تبصره‌ای ذیل ماده ۷ پیش‌نویس جدید قانون مالیات بر ارزش افزوده را بابت تامین هزینه‌های آموزشی به کمیسیونهای تخصصی مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده‌ایم. نیرومند افزود: در تبصره پیشنهادی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تحت عنوان “تبصره ۶ ماده ۵۷″ پیشنهاد شده که به منظور ارتقای سطح مهارت شاغلان، یک درصد از مالیات وصول شده به نام عوارض وصولی سهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موضوع این قانون به حساب مخصوصی نزد خزانه و به نام سازمان امور مالیاتی کشور واریز شود و به شکل صددرصدی در اختیار این سازمان قرار گیرد تا آن را در جهت توسعه آموزش و افزایش مهارت شاغلان و صیانت از نیروی کار هزینه کند. معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در صورت تصویب این پیشنهاد، آیین‌نامه اجرایی این تبصره به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصاد و دارایی برای تصویب هیات وزیران تهیه خواهد شد.

خبر ۱۶ اسفند ۹۳ - فرآیند اجرایی برگزاری آزمون استخدامی مربیان فنی و حرفه ای آغازشد

معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد: آگهی استخدام پیمانی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پس از تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای انتشار در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی اداره آموزش فنی و حرفه ای استان یزد،  رهام کیائی، معاون اداری و پشتیبانی این سازمان با اعلام این خبر بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مجوز آگهی استخدام۴ هزار و ۸۷۶  نفر از مربیان حق التدریس این سازمان را صادرکرد. رهام کیائی تصریح کرد: از مجموع ۴ هزار و ۸۷۶ سهمیه استخدام، تعداد ۱۸ سهمیه به منظور استخدام مربیان حق التدریس ایثارگر واجد شرایط لحاظ شده و۴ هزار و۸۵۸ سهمیه باقی مانده برای انتشار در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: با توجه به اطلاعات اخذ شده از مربیان حق التدریس و همچنین اطلاعات دریافت شده از ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استانها، توزیع سهمیه استخدامی در تمامی شهرستانها به گونه ای برنامه ریزی شده است که تمامی مربیان حق التدریس واجد شرایط می توانند در رشته محل های آموزشی در شهرستانهای محل فعالیت فعلی ثبت نام کنند. رهام کیائی در ادامه بیان داشت: در این آزمون تمام افرادی که پیش  از مهرماه ۱۳۹۱ به عنوان حق التدریس با این سازمان همکاری داشته و در سال ۱۳۹۳همکاری آنها همچنان ادامه داشته باشد مشروط به داشتن حداقل ۲۰ سال سن و مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر می توانند ثبت نام نمایند. وی افزود: داشتن حداقل ۱۵۰ ساعت دوره تخصصی مربوطه توسط مربیان فاقد مدرک تحصیلی مرتبط الزامی است. رهام کیائی بیان داشت: استخدام مربیان حق التدریس ایثارگر شامل:  فرزندان شاهد، همسر شهید،جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزندان و همسران دارای سابقه یکسال و بالاتر اسارت و رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه  در جبهه به صورت رسمی خوهد بود. معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: تمام مراحل آزمون عمومی و تخصصی از جمله تهیه سوالات و تصحیح اوراق از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار و پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش، گزینش و همچنین مصاحبه تخصصی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور انجام می شود. وی در ادامه خبر داد: مواد آزمونی نیز از طریق سازمان سنجش و در زمان انتشار آگهی اطلاع رسانی خواهد شد. در ادامه رهام کیائی اظهار امیدواری کرد که در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری آگهی استخدام از طریق سازمان سنجش کشور اعلام و انشاءا... در اردیبهشت ماه آزمون برگزار شود. معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه تاکید کرد: اطلاعات و لیست اسامی دریافت شده از استانها فقط به منظور برنامه ریزی و پیش بینی رشته محل های آموزشی مورد نیاز بوده و هیچ تاثیری در انتخاب افراد نخواهد داشت. رهام کیائی در خاتمه اطمینان داد که فرآیند استخدام به گونه ای تدوین شده که افراد واجد شرایطی که در آزمون کتبی حد نصاب نمره را کسب  نمایند و مراحل گزینش و مصاحبه تخصصی را با موفقیت طی کنند، تبدیل وضعیت خواهند شد و هیچ حقی از هیچ کسی ضایع نخواهد شد


خبر ۱۶ اسفند ۹۳-اشتغال ۶۵ درصد از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای

معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی گفت: ۶۵ درصد از آموزش های فنی و حرفه ای منتج به اشتغال کاربران می شود. به گزارش خبرنگار مهر، کورش پرند بعد از ظهر جمعه در نشست با مسئولان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان یک منطقه بسیار مهم و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و انرژی کشور است و شاهد توسعه گسترده این منطقه هستیم. معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای از اهمیت بسیار زیادی در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی برخوردار است و حمایت مناسبی برای توسعه این بخش خواهیم داشت. وی فنی و حرفه‌ای را به عنوان یکی از ابزارهای قدرت نرم برای کشور مطرح کرد و اذعان داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک بسترسازی برای رسیدن به انواع دیپلماسی عمومی، اجتماعی، فرهنگی و انرژی است. پرند یکی از روش‌های موثر در امر اشتغال را اعزام نیروی کار به خارج از کشور دانست و افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته اعزام نیروی کار به خارج از کشور مورد غفلت قرار گرفته است. وی با بیان اینکه مهارت‌های کار با کامپیوتر نیاز هر فرد است، اضافه کرد: صنایع کشور در تعامل با سازمان فنی و حرفه‌ای، دوره‌های تخصصی پیشنهاد دهند تا پس از آن کاربران با مشاوره و هدایت شغلی مشغول به کار شوند. وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی در پایان خاطرنشان ساخت: ۶۵ درصد از آموزش های فنی و حرفه ای منتج به اشغال کاربران می شود.


خبر ۹ اسفند ۹۳ - استخدام ۳۹ مربی حق‌التدریسی مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در اجرای طرح استخدام مربیان حق‌التدریسی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در کل کشور، ۳۹ مربی فنی و حرفه‌ای نیز در استان بوشهر استخدام می‌شوند.

عبدالرسول کازرونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر در ارتباط با شرایط استخدام این مربیان اظهار داشت: مربیان متقاضی استخدام باید از پایان شهریورماه ۹۱ تاکنون به عنوان نیروی حق‌التدریسی مشغول به کار بوده و حداقل مدرک تحصیلی آنان نیز فوق دیپلم باشد. وی با بیان اینکه زمان برگزاری آزمون استخدامی سال آینده اعلام می‌شود، گفت: اولویت ما با مناطق محروم است و یکی از شرایط ویژه استخدام نیز کسب حداقل نمره در آزمون عمومی است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: امسال یک میلیارد و ۲۷۳ میلیون تومان اعتبار برای توسعه، تکمیل مراکز و فضاهای آموزشی برای شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، گناوه، دیلم و دشتستان پیش‌بینی شده است. کازرونی بیان کرد: در سفر دیماه هیئت دولت به استان بوشهر دو تفاهم نامه همکاری با نیروگاه اتمی و وزارت نفت برای آموزش نیروهای انسانی مورد نیاز به امضا رسید. همچنین بر اساس تفاهمی که با مراکز رشد و دانش داریم افرادی که توانایی و ایده خلاقیت و نوآوری دارند اما فضای کار برای آنان وجود ندارد، کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای در اختیار آنان قرار می‌گیرد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: اعتبار جاری سالانه اداره کل فنی و حرفه‌ای ۴ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال بوده که ۶۴۰ میلیون تومان درآمد را در حوزه آموزش کسب کردیم.


خبر ۵ اسفند ۹۳- مجوز مجلس به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های پیامکی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به تبصره‌های الحاقی درآمدی در لایحه بودجه ۹۴ به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اجازه دادند تا برخی از آموزش های غیررسمی خود را از طریق آموزش های پیامکی و مجازی ارائه کنند. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اجازه داد تا بخشی از آموزش‌های غیررسمی خود را از طریق ارائه آموزش‌های پیامکی و مجازی با مشارکت بخش غیردولتی ارائه و سهم خود از درآمد حاصل را وصول و به ردیف درآمدی ۱۴۰۱۰۳ واریز کند. همچنین در مصوبه دیگری از تبصره‌های الحاقی بندهای درآمدی لایحه بودجه ۹۴ کل کشور دولت موظف شد از داروهای دامی آماده مصرف و واکسن‌های طیور مشابه تولید داخل معادل ۵ درصد و غیرمشابه معادل ۲ درصد ارزش فروش محصولات وارداتی اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.


خبر ۸ بهمن ۹۳ - تعیین تکلیف وضعیت استخدامی۳۵۰ نفر در دانشگاه فنی و حرفه ای

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیرش با وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: با نظر مساعد فرهادی، وضعیت به کارگیری بیش از ۳۵۰ نفر از متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای، تعیین تکلیف شد. امیر خجسته روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به اهمیت دانشگاه های علمی- کاربردی و فنی و حرفه ای در تحقق ایده دانشگاه های کارآفرین گفت: طرح دانشگاه های کارآفرین که یکی از طرح های قابل توجه و ارزنده دولت محترم تدبیر و امید و آقای دکتر فرهادی می باشد، نقش عمده ای در اشتغال زایی دانشجویان و هدفمند شدن تحصیلات عالیه دارد که دانشگاه نوپای فنی و حرفه ای و به تبع آن دانشگاه علمی- کاربردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی با تقدیر از نگاه ویژه فرهادی به توسعه هدفمند دانشگاه های کارآفرین و ارتقای بخش تحقیقات و فناوری در کشور گفت: وزیر محترم علوم با نگاهی دقیق و هوشمندانه به دنبال رفع معضلات بخش دانشگاهی کشور بوده و طرح ایشان در جهت تقویت دانشگاه های کارآفرین و توجه به حوزه تحقیقات و فناوری، اقدامی ارزشمند و در خور تقدیر و تشکر می باشد. خجسته افزود: در جلسه ای که اخیرا با فرهادی داشتم، با نظر مساعد وی وضعیت بیش از ۳۵۰ نفر از متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای تعیین تکلیف شده و مقرر شد که موارد جهت تعیین صلاحیت حراستی به مبادی ذی صلاح ارجاع شود

 خبر ۴ بهمن ۹۳ - استخدام مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای تا پایان سال ۹۴

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رهام کیانی صبح امروز در نشستی خبری گفت: یکی از الزامات برای استخدام مربیان حق‌التدریسی سازمان فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی بودجه برای سال ۹۴ بود که برای چهار هزار و ۸۷۶ نفر در نظر گرفته شده است. وی عنوان کرد: یکی از الزامات استخدام مربیان حق‌التدریس شناسایی مشمولان این آیین‌نامه است که مشخص کرده چه کسانی در آزمون تبدیل وضعیت شرکت کنند و ما از طریق خوداظهاری افراد این اطلاعات را جمع‌آوری کرده‌ و در مرحله راستی‌آزمایی و صحت اطلاعات هستیم. معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: طبق این آیین‌نامه کسانی در این تبدیل وضعیت می‌توانند، شرکت کنند که در زمان قبل از لازم‌الاجرا شدن قانون یعنی تا پایان شهریور ۹۱ با سازمان به عنوان حق‌التدریس کار کرده باشند و در سال ۹۳ همکاری آن‌ها ادامه داشته باشد و در زمان تبدیل وضعیت که پایان سال‌جاری است حداقل مدرک تحصیلی آن‌ها فوق‌دیپلم باشد. وی عنوان کرد: در پیش‌بینی ردیف‌های سازمانی و رشته‌های شغلی که باید به تفکیک استان و شهرستان مشخص شود، تعدادی از پست‌های سازمانی را داریم و هماهنگی با سازمان مدیریت انجام شده و به تعداد مورد نیاز پست‌ها تهیه خواهد شد. کیانی گفت: فرم‌های مربوط به تغییر وضعیت را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم و هفته آینده جلسه‌ای با استان‌ها برگزار و تقسیم‌بندی استان‌ها انجام شده که رشته‌های شغلی تفکیک و برای آزمون به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال می‌شود. معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: هر آزمونی که انجام می‌شود یک بخش عمومی دارد که مواد آزمون عمومی هم از طریق سازمان مدیریت و هم ما با مکاتباتی که با استان‌ها داشته‌ایم، اعلام کرده‌ایم و یک بخش آزمون سئوالات تخصصی دارد که بعد از مشخص شدن رشته شغلی منابع آن‌ها مشخص می‌شود. وی گفت: تعیین زمان آزمون به عهد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و از نظر ما در سازمان فنی و حرفه‌ای فرآیند آزمون آغاز شده و مقدماتی دارد که باید انجام شود. کیانی خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی کرده‌ایم هر زمانی که در سال‌جاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کند، آزمون را برگزار و اگر موافقت کنند تا پایان سال برگزار می‌شود. وی عنوان کرد: به دلیل اینکه این افراد مربی‌های خود ما هستند و با ما کار کرده‌اند و پرونده دارند، بحث گزینش این افراد را به صورت موازی آغاز کرده‌ایم تا اگر این‌ها در آزمون شرکت کرده‌اند در زمینه استخدامی مشکلی نداشته باشند. کیانی گفت: از لحاظ استخدامی مناطق محروم در اولویت هستند و بعد از مناطق محروم به مناسبت سابقه و میزان تحصیلات در جداولی که در مصوبه هیئت دولت است اولویت‌بندی سایر افراد مشخص است و امیدواریم تا پایان سال ۹۴ تمام مربیان حق‌التدریس واجد شرایط که در آزمون اعلام می‌شود موفق به کسب حداقل نمره شوند و مراحل گزینش آن‌ها انجام و به استخدام رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای در ‌‌آیند. وی تصریح کرد: یک بودجه هزینه‌ای و یک بودجه تملک دارایی و سرمایه داریم و یک بخشی از اعتبارات سازمان فنی و حرفه‌ای از طریق استان‌ها برای ایجاد مراکز تامین می‌شود. معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در ۶ سال اخیر تعداد مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح کشور ۲ برابر شده و هر سال نسبت به سال بعدی بودجه هزینه‌ای ما افزایش چشم‌گیری داشته و از میانگین کشور بیشتر بوده است. کیانی عنوان کرد: قیمت تمام شده خدمات دستگاه‌ها با هم فرق دارد و قیمت تمام شده خدمات فنی و حرفه‌ای در سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر از سایر دستگاه‌هاست. وی افزود: در چند سال اخیر تورم بیشتر شده و به تبع آن نیازی که ما داریم بودجه ما رشد نداشته است اما ما افت بودجه‌ای در هیچ سالی نداشته‌ایم. کیانی گفت: آزمون‌های ما در مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت متمرکز انجام و همسان‌سازی صورت گرفته و سبب شده کیفیت آموزشی ما بهتر از قبل شود به دلیل اینکه آزمون سراسری است و مجبور هستند بیشتر تلاش کنند و خود را با استاندارد وفق دهند. وی تصریح کرد: برای افزایش کیفیت آموزش باید پول بیشتری خرج کنیم اما بهره‌وری مراکز ما بالاست و جزو دستگاه‌های برتر کشور در زمینه بهره‌وری هستیم.


خبر ۲۱ دی ۹۳ - آئین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان فنی و حرفه ای ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت وزیران، آئین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به رسمی و پیمانی را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موظف است تا پایان قانون برنامه ۵ ساله پنجم، نسبت به تغییر وضعیت استخدامی به رسمی (صرفا در مورد ایثارگران واجد شرایط) و پیمانی تعداد ۴۸۷۶ نفر از مربیان حق التدریس سازمان، مطابق این آئین نامه اقدام نماید. برای مشاهده متن آئین نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به رسمی و پیمانی اینجا را کلیک کنید.


خبر ۲۰ دی ۹۳ - مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها استخدام میشوند

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش و پژوهش فنی‌و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سختی‌ها و دشواری‌های موجود در زندان، مربیان حق‌التدریس که مسئولیت مهارت‌آموزی در زندان‌ها را برعهده دارند، به استخدام رسمی درآیند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، با هدف تقویت روحیه جهادی و خدمت به آسیب دیدگان اجتماعی در جلسه‌ای در اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان از تلاشگران عرصه مهارت آموزی در ندامتگاه مرکزی زاهدان تجلیل شد. معاون آموزش و پژوهش اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های پرسنل مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای سیدالشهدا زاهدان که مسئولیت خطیر مهارت آموزی به آسیب دیدگان اجتماعی را برعهده دارند، اظهار داشت: برای موفقیت در کار و خدمت بیشتر به نیازمندان باید از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای خودداری کنیم. محمد خلیقی با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌های موجود در زندان، افزود: امیدواریم به زودی مربیان حق‌التدریس به استخدام رسمی درآیند. رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای سیدالشهدا زاهدان هم در این جلسه، مهارت آموزی در زندان را بسیار دشوار و در عین حال باارزش عنوان کرد و گفت: با وجود شرایط خاص و محدودیت‌های فراوان در زندان، مربیان برای خدمت به آسیب دیدگان اجتماعی و کمک به بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. جامعی با تاکید بر استفاده از فناوری‌های جدید در زمینه ارتقای مهارت آموزی در زندان افزود: هدف ما آموزش حرفه‌هایی است که بازار کار داشته باشد و در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ حرفه جدید آموزش داده‌ایم. در پایان این مراسم با آموزش تصویری نحوه استفاده ازپورتال سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور، از تعدادی از مربیان تلاشگر عرصه مهارت آموزی در زندان زاهدان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد. مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای سیدالشهدا زاهدان دربخش‌های مختلف زندان مرکزی زاهدان و کانون اصلاح و تربیت، فعالیت آموزشی دارد و به زندانیان در حرفه‌های مختلف از جمله برق صنعتی و ساختمان، جوشکاری، کشاورزی، تاسیسات، قالیبافی، آرایشگری زنانه، کیف دوزی و غیره به صورت رایگان آموزش داده می‌شود.

خبر ۱۴ دی ۹۳ - استخدام‌ ۴ هزارنفر قطعی شد

وزیر کار از تعین تکلیف بیش از ۴ هزار مربی حق التدریسی فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: آئین نامه اجرایی تبدیل وضعیت مربیان، تصویب شد. به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی با اعلام اینکه آئین‌ نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای تصویب شد گفت: بیش از ۴ هزار مربی حق التدریس فنی و حرفه ای تبدیل وضعیت می شوند. وزیر کار بیان داشت: هیات وزیران در جلسه چهارشنبه مورخ ۹۳ر۱۰ر۱۰ که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، آئین‌ نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به رسمی و پیمانی را به تصویب رساند. وی بیان داشت: در این تصویب‌نامه چگونگی تغییر وضعیت استخدامی به رسمی و پیمانی تعداد ۴ هزار ۸۷۶ نفر از مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تعیین شده است. ربیعی افزود: قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه علنی مورخ ۹۱ر۰۵ر۰۸ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود که در دولت یازدهم با جدیت پیگیری شد و پس از تهیه پیش نویس آئین نامه اجرای این قانون توسط کمیته های کارشناسی وزارتخانه برای تصویب هیات دولت ارسال شد. وزیر کار بیان داشت: آئین نامه قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پس از بررسی و تصویب در جلسات کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک دولت به هیات دولت ارسال شد که امروز شاهد تصویب آن بودیم. وی افزود: روند اجرای تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسط این سازمان تدارک دیده می‌شود و به صورت مرحله به مرحله صورت می‌گیرد.

خبر ۱۱ دی ۹۳ - استخدام بیش از چهار هزار نفر مربی حق‌التدریس در کشور

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران با اشاره به استخدام بیش از چهار هزار نفر مربی حق‌التدریس در کشور که شامل مازندران هم می‌شود، گفت: از اردیبهشت ماه سال آینده استخدام این افراد شروع می‌شود. رضا گرزین صبح امروز در نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی مازندران که در دفتر مجمع نمایندگان استان برگزار شد، اظهار کرد:‌ تصور بر این بود امروز ۱۲ مدیر و ۱۲ نماینده در این نشست حضور می‌یابند که تقریبا صددرصد مدیران و دو نفر از نمایندگان حضور یافته‌اند. وی با اشاره به اینکه تعهدات آموزشی ما در قالب مراکز ثابت و سیار است، گفت: هر جا نیاز به ارائه آموزش باشد مربیان ما حضور می‌یابد و امسال ۱۵ میلیون ساعت تعهدات آموزشی داریم. مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران با بیان اینکه از محل صندوق مهر رضا (ع)یک‌میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به ما اختصاص یافت، افزود: برای هر متقاضی تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر می‌گیریم. گرزین با تاکید بر توانمندسازی کارآموزان و ۵۰ هزار نفر از متقاضیان اشتغال که در موسسات کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: بازاریابی و فروش هم از دیگر مواردی است که مورد توجه سازمان فنی‌وحرفه‌ای قرار می‌گیرد. وی با اشاره به استخدام بیش از ۴ هزار نفر مربی حق‌التدریس در کشور که شامل مازندران هم می‌شود، گفت: از اردیبهشت ماه سال آینده استخدام این افراد شروع می‌شود. در ادامه این نشست دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در سخنانی اظهار کرد: ۹۵ درصد از نیروی کار در مازندران امنیت شغلی ندارند و بسیاری از کارفرمایان از این مسئله سوء استفاده می‌کنند که باعث نگرانی خانواده کارگران شده است. نصرالله دریابیگی گفت: کارگران را به بهانه‌های واهی از کار اخراج می‌کنند و با وجود دلسوزی دولت و مجلس، نیازمند ورود حاکمیتی هستیم. وی با بیان اینکه کارفرما به دلیل داشتن قدرت و ثروت در مقابل قانون می‎‌ایستد، ادامه داد: ارتباط قانون‌گذار با نیروی کار قطع است و مورد سوء استفاده کارفرما می‌شود. دریابیگی با اشاره به اینکه قراردادهای موقت بلای جان کارگران شده است، افزود: از مجموعه‌ای که به بازنشستگان حقوق می‌کنند دلخور هستیم چراکه مبلغ دریافتی جوابگوی هزینه خانواده‌های بازنشستگان نیست. وی گفت: بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۴ اجرایی شود. برای مطالعه تمام اخبار مرتبط با سازمان فنی و حرفه ای اینجا کلیک کنید

۹ دی ۹۳ -فنی و حرفه ای، در ایجاد اشتغال پایدار تاثیرگذار می باشد

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور گفت: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای پل ارتباطی بین صنایع و دانشگاهها است و در ایجاد اشتغال پایدار تاثیرگذار می باشد،رمضانعلی طالبی در نشست مشترک هم اندیشی شورای عالی بسیج قشر سازمان بسیج کارگری استان اظهارداشت : صاحبان صنایع مختلف نیز می توانند با تعاملات با این مجموعه آموزشی گام موثری در تامین نیروی کارآمد و متخصص خود بردارند وی بر ساماندهی هدفمند سازمان بسیج کارگری همچنین برپایی نشستهای بسیج کارگری باحضور صاحبان صنایع، اشخاص صاحب نظر و نخبگان دربخش صنعت تاکید کرد در این نشست که با هدف بررسی مسائل و مشکلات صنایع ، ارتباط صنایع با دانشگاهها، توانمندسازی نیروی کار از طریق ارائه آموزشهای مهارتی تشکیل شد در زمینه مشکلات تامین نیروی انسانی و بروزرسانی حوزه صنایع به خصوص احیاء صنعت نساجی در استان مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.
 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ