مشمولان غایب تعیین تکلیف شوند

۵۰ نظر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ارائه لایحه مهارت‌ورزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به مجلس، گفت: باید از تخصص سربازان استفاده و مهارت‌هایی به آنان آموزش داده شود.

فداحسین مالکی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره لایحه مهارت‌ورزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، اظهار داشت: در جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بارها بحث شده است که ما باید سربازی حرفه‌ای داشته باشیم.
وی بیان کرد: توجیه افرادی که می‌گویند ما باید سربازی حرفه‌ای داشته باشیم، درست است و ادله آنان این است که باید از مهارت سربازانی که تحصیلات عالی و مهارت خاصی دارند، در دوران سربازی به خوبی بهره گرفته شود و علاوه بر این در دوران خدمت به آنان مهارت‌هایی را آموخت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس هم طرحی درباره اصلاح قانون نظام وظیفه دارد که در آن تاکید بر حرفه‌ای شدن دوران سربازی شده است. این طرح در حال بررسی در کمیته‌ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس است و بررسی‌های ما با اخذ نظر از ستاد کل نیروهای مسلح بوده است. فرقی ندارد که طرح مجلس یا لایحه دولت در مجلس بررسی و تصویب شود، چرا که نظر ما بر این است که قانون نظام وظیفه نیاز به یکسری اصلاحات دارد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکید ما بر این است که هر گونه تغییر یا اصلاح قانون نظام وظیفه باید با اخذ نظر از ستاد کل نیروهای مسلح باشد، ادامه داد: تعداد مشمولان غایب در کشورمان کم نیست و باید برای تعیین تکلیف آنان تدبیر شود. همچنین مشمولان غایب در خارج از کشور برای رفت و آمد مشکلاتی دارند که باید برای آنان هم فکری شود. یا باید مدت سربازی مشمولان غایب در داخل و خارج از کشور کاهش یابد، یا آنکه باید امکانی فراهم شود که آنان بتوانند سربازی خود را خریداری کنند، یا اقدام دیگری شود که ستاد کل نیروهای مسلح باید در این زمینه تدبیری بیاندیشد.
مالکی تاکید کرد: مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به طور ویژه لایحه مهارت‌ورزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح را مورد بررسی قرار می‌دهند و رویکرد ما آن است که مهارت سربازان در دوران خدمت افزایش یابد و از تخصص و مهارت‌های آنان هم در طول خدمت سربازی به خوبی بهره گرفته شود.
به گزارش مهر، طبق گفته سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور لایحه مهارت‌ورزی و اشتغال‌پذیری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

منبع : خبرگزاری مهر

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵۰ نظر برای مشمولان غایب تعیین تکلیف شوند

  • ب
    بهروز
    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۱
    پس ما ک با 29 سال سن و 10 سال غیبت چ کنیم
    • م
      محسن
      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
      ادمین لطفا خبر جدید رو منتشر کنید.منبع:
      https://www...
      نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین ستاد کل نیروهای مسلح مکلف شد در راستای تعیین تکلیف مشمولان غایب به نحوی برنامه‌ریزی نمایند تا وضعیت مشمولان غایب مشخص شود.
      • پشتیبان سه
        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۰
        کاربر عزیز
        برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
      • ا
        احمد
        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
        سلام‌
        من‌11‌ساله‌غایب‌هستم‌اصلا‌نرفتم
        به‌کارتم‌اصلا‌نیاز‌ندارم‌
        فقط‌کسی‌میدونه‌سربازای‌غایب‌دستگیر میشن‌یا‌نه‌
        ممنون‌میشم‌کسی‌بدونه‌جوابمو‌بده
        • م
          محمدم
          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
          چرا باید دستگیر بشن؟؟؟؟4 میلیون نفرو دستگیر میکنن یعنی؟خودتون جواب خودتون رو میدونید
          • ا
            احمد
            ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
            اخه‌یکی‌از‌اشنا‌هامون‌‌فراری بودش‌‌‌‌بعد‌5‌سال‌امروز‌دستگیرش‌کردن‌
            میخواستم‌بدونم‌برای‌غایب‌هاهم‌همچین‌دستگیری‌های‌هست‌
            • س
              سینا
              ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶
              شاید خلافکار بوده فامیلتون اغا من امروز دادگاه بودم پرونده شکایت داره رو پروندمم نوشتم سرباز غایبم
          • ر
            رضا..امینی
            ۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
            نه خیر . فقط نمیتونی پاسپورت و جواز کسب بگیری . بانک ها هم دارن بدون کارت وام میدن.
            • ا
              احمد
              ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۵۰
              پس‌دستگیری‌درکار‌نیست
              من‌به‌کارت‌اصلا‌نیازی‌ندارم‌
              اگه‌دستگیر‌نکنن
          • ن
            نادر
            ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
            دوستان و دنبال کنندگان صفحه ای استخدام این کامنت های فیک که با اسم بنده گذاشته میشه توسط همون فرد معلوم الحال نوشته شده و بنده مواضعم رو همه میدونن.
            • ک
              کمال الدین
              ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
              در مورد سربازی تفاسیر زیادی وجود داره. خیلی ها میگن اتلاف وقت هست ولی من میگم سربازی در یک کلام مدرسه عشق هست. یه جوون خام رو در نظر بگیرید که میاد خدمت و کلی تجربه ارزشمند کسب میکنه، هم وطناشو و فرهنگ های مختلفو میشناسه و مهارت هم کسب میکنه. خیلی از افرادی که مثل من رفتن خدمت واقعا بهش تعصب پیدا میکنن و تا آخر عمر از تجارب حاصل بهره می گیرند.
              • ج
                جمال
                ۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲
                درسته شما بگو مدرسه عشق دیگه نه برای منی که 38 سالمه متاهلم فرزند دارم مستاجرم مشکل اقتصادی دارم آخه بیام سربازی ماهی شش میلیون اجاره کی میده حالا به ماند هزینه های دیگه با این حقوق نمیشه که
                • ر
                  رضا..امینی
                  ۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
                  همه چی لحظه حال.

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ