مراحل هشتگانه اجرای طرح توانمندسازی روستاییان و عشایر

۲ نظر
خبرگزاری ایسنا : معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تبیین هشت مرحله اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی پرداخت. به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، کوروش پرند‌ گفت: اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی در ۸ مرحله با بهره گیری از ظرفیت های درون سازمانی، سایر نهادهای دولتی و بخش خصوصی صورت می‌گیرد. وی در خصوص اجرای مرحله اول طرح اظهار کرد: در مرحله نخست نیازسنجی و امکان سنجی آموزش های مهارتی روستاییان و با استفاده از نظرات کارگروه‌های اشتغال استانی و شهرستانی برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغلی به ویژه کارآفرینی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و گردشگری صورت می‌گیرد. پرند افزود: مرحله دوم اجرای طرح، برنامه‌ریزی آموزشی و تعیین شیوه ارائه آموزش است که بعد از نیازسنجی و امکان سنجی‌های صورت گرفته با توجه به امکانات و ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی، نیازهای آموزشی به منظور برنامه ریزی، اولویت‌بندی می شوند. معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با توجه به شرایط منطقه‌ای و امکانات موجود روش‌های آموزشی متفاوتی از جمله آموزش های حضوری، نیمه حضوری و مجازی در قالب آموزش های سیار و ثابت ارائه می شود. وی، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع آموزشی و کمک آموزشی را از برنامه‌های مرحله سوم اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی ذکر کرد. به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در این مرحله منابع آموزشی لازم در قالب کتاب، جزوه و بروشور تدوین و در اختیار مهارت آموزان قرار داده می شود همچنین استانداردهای آموزشی مرتبط تدوین و در صورت وجود استانداردهای مشابه، مورد بازنگری قرار می‌گیرند. پرند در خصوص مرحله چهارم اجرای طرح مذکور که جذب، تربیت و تامین مربی است، گفت: در این مرحله تربیت مربی بومی آموزش فنی و حرفه‌ای و توانمندسازی و ارتقای دانش و مهارت مربیان با هدف بکارگیری مربیان نخبه و برجسته به ویژه با استفاده از ظرفیت‌های مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه‌ای این سازمان در دستور کار خواهد بود. وی آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی را مرحله بعدی اجرای طرح دانست و گفت: بر اساس نتایج نیازسنجی و امکان‌ سنجی صورت گرفته،تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی انجام می‌گیرد. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: مشاوره آموزشی و هدایت شغلی جامعه هدف، مرحله ششم اجرای طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی است. وی تصریح کرد: سیستم مشاوره آموزشی،مراجعه کنندگان را با ارائه مشاوره و راهنمایی، استعدادیابی و نگاه به آینده شغلی در بهترین انتخاب کمک می‌کند. پرند اضافه کرد: ثبت نام از کارآموزان و اجرای دوره‌های آموزشی پس از مشاوره و هدایت آموزشی مراجعه کنندگان صورت می گیرد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کارآموزان به عنوان مرحله هفتم اجرای طرح یاد کرد و افزود: در این مرحله در پایان دوره آموزشی،آزمون تئوری و عملی برگزار گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای قبول شدگان صادر می‌شود. به گفته پرند آخرین مرحله، ارزیابی اثربخشی طرح، اخذ بازخورد و ارائه بازخوردها به حوزه‌های مرتبط در راستای بهبود فرآیند اجرایی طرح توانمندسازی و آموز‌ش‌های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی است.

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ایتجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای مراحل هشتگانه اجرای طرح توانمندسازی روستاییان و عشایر

  • م
    محسن
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۲۰
    با سلام
    احتراما به استحضار میرساند که اینجانب دارای دو فرزند هستم که برای وام عشایری و روستایی به هر کجای مراجعه کردم موفق نشده ام وبیکار هستم وجویای کار ولی به هر کارخانه واداره مراجعه کردم یا معرف باید داشته باشید یا ضامن وهمچنان جویای کار هستم
    • پشتیبان چهار
      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۴۹
      با سلام
      کاربر عزیز برای اطلاع از آخرین آگهی های مربوط به رشته،تخصص و موقعیت شغلی در شهر خود اینجا را کلیک کنید.
      با تشکر

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ