طرح اشتغال روستایی درصدد ایجاد درآمد پایدار

۱ نظر
مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت:بحث اشتغال روستایی به دنبال تکمیل زنجیره ارزش و طرح های دانش بنیان است و در این طرح خواهان ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان هستیم. طرح اشتغال روستایی درصدد ایجاد درآمد پایدار استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ منوچهر رضایی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص ابلاغ دستور العمل وام اشتغال روستایی، اظهارکرد: دولت های مختلف در سال های گذشته سعی کردند زیرساخت های اشتغال روستایی را فراهم کنند، زیرا برای احداث کارخانه ای در روستا ابتدا باید این امر در دستور کار قرار می گرفت. وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت نرخ اشتغال روستایی پایین است، افزود: بحث اشتغال روستایی به دنبال تکمیل زنجیره ارزش و طرح های دانش بنیان است و در این طرح و مبالغ درنظر گرفته شده خواهان ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان هستیم. رضایی بیان کرد: تعاون روستایی ظرفیت بسیار خوبی دارد و باید با دقت نظر بیشتری برای اجرای اساسنامه توجه کنیم که اگر این طرح عملیاتی شود بخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد. مدیر کل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه نرخ سود بالا در روستاها توجیه ندارد، گفت: نرخ سود تسهیلات از منابع توسعه ملی و بانک ها برای اشتغالزایی روستایی در مناطق مرزی ۴ درصد و در روستاها ۶ درصد و برای شهرک های صنعتی ۱۰ درصد در قانون تصویب شده است. وی در خصوص مبلغ وام برای این طرح بیان کرد: حداقل میزان تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان در زمینه گردشگری، صنایع دستی و سقف ۲ میلیارد تومان اعلام شده است، اما برای طرح هایی بالاتر از این میزان نیز باید سازوکار آن در کارگروه ملی مطرح شود. رضایی تصریح کرد: این تسهیلات به همه روستاییان تعلق می گیرد و برای تضامین این وام هم مواردی در قانون تصویب شده است که سند منازل مسکونی روستایی، سند زمین کشاورزی را می توان در این خصوص استفاده کرد. مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه باید از نقاط مثبت این ظرفیت ایجاد شده استفاده بکنیم، تصریح کرد: مخاطب قانون و آیین نامه همه هستند از جمله نمایندگان مجلس که باید بر درستی اجرای این طرح نظارت کنند. وی تاکید کرد: ما در زمینه های فرهنگی نیز ظرفیت بالایی داریم که این امر نیز می تواند در خدمت اشتغال قرار بگیرد و باید در این خصوص نیز به پتانسیل ها توجه ویژه ای شود. منبع:خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای طرح اشتغال روستایی درصدد ایجاد درآمد پایدار

  • پ
    پرویزاحمدی
    ۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
    طرح به سازمان بخشی تسلیم گردد،پس ازتآییدبه فرمانداریمعرفی ،ازآن طریق به کارگروه استان فرستاده میشودکه پس ازصلاحدیدجهت استفاده ازتسهیلات به بانک عامل معرفی میگردد،اگردراین مرحله بانک بدلیل نداشتن توجیح اقتصادی آنرا وتو نمایدبی حرمتی به کارگروه ودیگرقسمت ها نیست؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ