دستورالعمل آموزش و پرورش درباره جذب و سازماندهی معلمان وظیفه+بخشنامه

۶ نظر
خبرگزاری فارس: در بخشنامه آموزش و پرورش درباره جذب و سازماندهی معلمان وظیفه آمده است: ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف، ممنوع است و انجام خدمت ضرورت در آموزش و پرورش، هیچگونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نمی‌کند. به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، بخشنامه جذب و سازماندهی معلمان وظیفه در سال تحصیلی ۹۷ـ۹۶ از سوی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد. در این بخشنامه آمده است: در اجرای بند «الف» تبصره ماده ۶۶ الحاقی قانون خدمت وظیفه عمومی و با عنایت به مجوز مورخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۶ ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه آن استان برای جذب و سازماندهی معلمان وظیفه در سال تحصیلی ۹۷ـ۹۶ به شرح ذیل اعلام می‌شود:
الف ـ دارندگان مدرک تحصیلی در رشته‌ها حداکثر درصد پذیرش
برق، الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، معماری، عمران، راه و ساختمان، حقوق ۲۵ درصد
ب ـ دارندگان مدرک تحصیلی در رشته‌های حداکثر درصد پذیرش
ریاضی، فیزیک، شیمی، حسابداری، آمار، تربیت‌بدنی، زبان انگلیسی، زبان عربی ۳۵ درصد
ج ـ دارندگان مدرک تحصیلی حداکثر درصد پذیرش
سایر رشته‌های مورد نیاز ۴۰ درصد
داوطلبین واجد شرایط دارای برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام آنها تیر و شهریور ۹۶ می‌باشد، ثبت‌نام و امتیاز‌بندی شوند؛ در جذب و به‌کارگیری افراد، ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس رعایت شود. ضمن تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی، از پذیرش رشته‌های پیراپزشکی(ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و ....)خودداری شود و اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی مطابق سهمیه تخصصی و در فرم مربوطه در تاریخ دوم خرداد ماه ۹۶ به حوزه ستادی ارسال شود. داوطلبان باید در هنگام ثبت‌نام، فرم تعهدنامه رعایت شئونات شغل معلمی و رعایت ضوابط عمومی گزینش در طول مدت خدمت و همچنین فرم پرسشنامه اطلاعات فردی گزینش را نیز تکمیل و پس از الصاق یک قطعه عکس به همراه تصویر تمام صفحات شناسنامه تحویل مسئول ثبت‌نام نمایند. داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی، روحی و روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند(به تایید اداره کل آموزش و پرورش استان). مدت خدمت در برنامه سرباز معلم، ۲ سال تمام است و لذا مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند و باید در این خصوص از متقاضیان تعهد اخذ شود؛ متقاضیان در صورت کتمام کسر خدمت در هنگام ثبت‌نام و سپس درخواست استفاده از آن در حین خدمت، ملزم به جبران خسارات مادی ناشی از «خروج قبل از پایان سال تحصیلی» و «هزینه دوره آموزشی بدو خدمت» و «دوره آموزش نظامی» می‌باشند. انصراف پذیرفته‌شدگان(جهت ادامه تحصیل و ...)مجاز نمی‌باشد و در موارد خاص(با موافقت اداره کل استان) مشمول پرداخت هزینه فوق است؛ ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف، ممنوع است و انجام خدمت ضرورت در آموزش و پرورش، هیچگونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نمی‌کند. اعزام افراد به مراکز آموزش نظامی در تاریخ اول تیرماه ۹۶ انجام خواهد گرفت، لذا باید در این خصوص اطلاع‌رسانی انجام گرفته و قبل از اعزام نیز برگه‌های اعزام افراد کنترل گردد؛ اشتباه در ثبت مشخصات پذیرفته شدگان به ویژه کد ملی موجب حذف ایشان گردیده و مسئولیت آن به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان است. درخواست معافیت پزشکی و یا تحصیلی سبب لغو اعزام گردیده و افرادی که از سازمان نظام وظیفه چنین درخواستی داشته اند از لیست سربازمعلمان کنار گذاشته می‌شوند و این افراد باید در مهلت ثبت‌نام، نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام نمایند.

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سرباز معلم اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶ نظر برای دستورالعمل آموزش و پرورش درباره جذب و سازماندهی معلمان وظیفه+بخشنامه

  • و
    وحید
    ۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۴۱
    سلام
    پذیرش دوباره سرباز معلم کی هستش؟
    باتشکر
    • م
      منصور
      ۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۲۷
      سلام من 4ماه خدمت کردم 2ماه اموزشی و2ماه یگان
      وبعدبرای فوق لیسانس ایست خدمتی زدم
      ایامیتوانم بعدازاتمام فوق سربازمعلم شوم؟
      باتشکر
      • ش
        شاهرخ
        ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۶
        سلام . من سرباز معلم یکسال خدمت هستم ،رشته معماری و عمران توی یه هنرستان تدریس میکنم و حقوقی که میگیرم همراه با مدرک لیسانس 500 تومن هستش
        • ف
          فرید
          ۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۹
          سلام.منم یکساله سرباز معلم هستم.در استان خوزستان .مدرکم لیسانسه الکترونیک و حقوقم 150 هزارتومنه
        • ش
          شهاب مغولی
          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۲۴
          حقوقش چه قده
          • ر
            رضا
            ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷
            لیسانس -مجرد 120 تومان
            متاهل باشی 120 تومان اضافه میشه
            دارای فرزند 35 تومان اضافه میشه
            وبه ازای هر مدرک بالاتر 30 تومان اضافه میشه

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ