حل مشکل جذب ۱۶۰ نخبه

رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از کاهش روند رسیدگی به پرونده جذب نخبگان از چهار ماه به ۲ ماه خبر داد و گفت: در این راستا همچنین مشکل جذب ۱۶۰ نخبه برطرف شده است.

رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، از کاهش روند رسیدگی به پرونده جذب نخبگان از چهار ماه به ۲ ماه خبر داد و گفت: در این راستا همچنین مشکل جذب ۱۶۰ نخبه برطرف شده است.
به گزارش بازارکار به نقل ازایرنا، محمدعلی کی‌نژاد با اشاره به تسهیل جذب نخبگان به عنوان عضو هیات علمی گفت: از سال گذشته ۱۶۰ پرونده جذب نخبگان وجود داشت که مشکل آن‌ها با همکاری وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه بودجه، حل شده است.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که فرایند رسیدگی به جذب نخبگان از لحظه ثبت نام تا اعلام نتیجه بیشتر از دوماه طول نکشد، قبلا این فرایند حدود چهار ماه زمان می‌برد.

رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت ایجاد هیات عالی جذب نخبگان افزود: تعداد پرونده‌های جذب نخبگان زیاد نیست، اما با توجه به این موضوع که باید سرعت رسیدگی به پرونده جذب نخبگان افزایش یابد، ایجاد هیات مذکور ضرورت داشت و این هیات با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بنیاد ملی نخبگان ایجاد شد که هر یک یا دو ماه گزارش خود را به هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین جذب تمام اعضای هیات علمی و جذب نخبگان بر اساس آمایش آموزش عالی صورت می‌گیرد؛ با توجه به زحماتی که در راستای جذب اعضای هیات علمی انجام می‌شود، نباید طوری باشد که فرد در دانشگاهی جذب شود که دانشجو ندارد؛ بنابراین ما مصر هستیم که جذب اساتید بر اساس آمایش آموزش عالی باشد.

کی‌نژاد اظهار داشت: ابتدای امسال هم فراخوان جذب برای نخبگان اعلام شد تا افراد جدید شرکت کنند، حدود ۴۲ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۳۱ تا ۳۲ نفر از این نخبگان واجد شرایط بودند، بررسی پرونده و صلاحیت عمومی پرونده آن‌ها انجام شده است و بر اساس پیش بینی‌های انجام شده حداکثر تا آخر دی ماه ردیف و اعتبار آن‌ها نیز تامین می‌شود.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ