تبدیل وضعیت کارگران معادن، کارخانجات و شرکت‌ها تاپایان مهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: اجرای طرح تبدیل وضعیت کارگران در تمام معادن، کارخانجات و شرکت‌ها برمبنای سهام وزارت کار در آن واحد، تا پایان مهر امسال باید صورت گیرد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، محمدرضا فلاحتی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری بافق، مباحث آموزشی را یکی از دغدغه‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد و افزود: آموزش‌های تخصصی و عمومی برای توانمندی و ارتقای سطح دانش و مهارت تشکل‌های کارگری ضروری است.اجرای طرح تبدیل وضعیت کارگران در تمام معادن، کارخانجات و شرکت‌ها

فلاحتی با تاکید بر اجرای طرح تبدیل وضعیت کارگران در تمام معادن، کارخانجات و شرکت‌ها گفت: در تاریخ ۱۶ مرداد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه نامه‌ای ارسال کرد و تا پایان مهر امسال، مهلت داده شده که به هر میزانی که وزارت کار در آن کارخانه، شرکت و یا معدن سهام دارد باید این کار صورت گیرد و گزارش آن نیز ارائه شود.

وی، خاطرنشان کرد: ۲ سال است در حال پیگیری احداث ساختمان اداری هستیم، اما ساخت ساختمان اداری ممنوع است درحالیکه زمین مورد نیاز اختصاص داده شده و در حال حاضر از طریق طرح مولدسازی در حال پیشبرد این موضوع هستیم.

دهقان فرماندار بافق نیز با بیان اینکه در برخی محافل و شهر‌های دیگر نقل از سختی کار در شهرستان بافق به میان می‌آید، یادآور شد: سختی کاری که بیان می‌شود به خاطر وضعیت آب و هوای موجود و کار‌های سخت و طاقت فرسایی است که در معادن این شهر وجود دارد.

نوری مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق، شهرستان بافق را یک شهر معدنی و کارگری عنوان کرد و گفت: شهرستان بافق در حدود ۱۹ هزار نفر جمعیت کارگری دارد که این جمعیت در ۴۰۰ کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به آمار بیمه بیکاری گفت: با ۱۷ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری، از پایین‌ترین میزان مشمول بیمه بیکاری در استان یزد برخوردار هستیم که نشان می‌دهد وضعیت اشتغال در شهرستان در درجه خوبی قرار دارد.

همچنین در این نشست برخی از اعضای شورای‌های اسلامی کار در مورد موضوعاتی از جمله نبود امنیت شغلی کارگران، اجرایی نشدن طرح طبقه بندی، بلاتکلیفی مجموعه ورزشی کارگری، کمبود نیروی اداره کار و ساختمان نامناسب آن، تامین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی، سختی کار و بیماری‌های متعدد بین کارگران سنگ آهن، عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر، پیگیری سهام ترجیهی کارکنان شرکت، افزایش مبلغ مالیات در فیش حقوقی کارگران، ایمنی کارگاه‌های کارخانجات لکوموتیو و مشکلات زیرساختی، تفاوت دستمزد در شهرستان، لزوم حضور نماینده تشکل‌ها در کمیسیون‌های کارگری مطالبی را بیان کردند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ