برگزاری دوره‌های آموزشی هلال احمر برای ۳۰۰ هزار سرباز

معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: امسال دوره‌های آموزشی برای ۳۰۰ هزار سرباز وظیفه برگزار می‌شود و امکان تداوم فعالیت این افراد در هلال احمر بعد از اتمام دوره سربازی به عنوان نجاتگر، مربی و مدرس وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پیمان صابریان در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین نیرو‌های مسلح و هلال احمر گفت: در طرح آزمایشی که در سال ۹۷ در استان‌های تهران و قزوین در ۳ پادگان در ۷ دوره برگزار شد، یک هزار و ۸۴۷ نفر در دوره‌های کمک‌های اولیه و مخاطرات آموزش دیدند.

­معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر افزود: در سال ۹۸ تعداد یک هزار و ۱۵۷ دوره برگزار شد و ۴۵ هزار و ۱۲۵ نفر آموزش دیدند و در سال ۹۹، دو هزار و ۷۲۹ دوره برگزار و به۹۶ هزار و ۵۳۸ نفر آموزش داده شد؛ در سال ۱۴۰۰ نیز در ۶ هزار و ۱۴۰ دوره برگزار شده به۱۶۷ هزار و ۲۹۱ نفر آموزش داده شد و در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ در ۲ هزار و ۸۵۸ دوره برگزار شده به ۱۳۱ هزار و ۱۷۵ نفر آموزش داده شد.

­وی گفت: در مجموع ۸۳ پادگان در سراسر کشور شامل سپاه و وزارت دفاع و ناجا ارتقاء یافته است و آموزش به سربازان برای آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی در کشور کمک زیادی می‌کند.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ