ایراد احتمالی شورای نگهبان به لایحه احکام برنامه ششم حل شده است

۱۳۵۶ نظر
خبرگزاری مهر : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اعلام نظر مقام معظم رهبری در مورد لایحه برنامه ششم توسعه، شورای نگهبان به تحولات رخ داده در این لایحه ایراد نخواهد گرفت. حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به مقام معظم رهبری در مورد لایحه برنامه ششم توسعه اظهار داشت: رئیس مجلس در این نامه تاکید کرده است که لایحه ای که از سوی دولت به نام لایحه برنامه ششم ارائه شده در واقع احکام برنامه است و لایحه برنامه ششم نیست. وی ادامه داد: رئیس مجلس در این نامه برای حل مشکل برنامه ششم دو پیشنهاد ارائه کرده است؛ اول اینکه از طریق تفاهم با دولت لایحه برنامه ششم توسعه ارائه شود، دوم اینکه کمیسیون تلفیق خودش لایحه احکام را تبدیل به طرح برنامه ششم توسعه کند. نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: مقام معظم رهبری هم در پاسخ این نامه اعلام فرموده‌اند که اولویت این است که دولت لایحه ای جامع در مورد برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه دهد؛ اگر دولت کاری نکرد مجلس لایحه احکام را تبدیل به طرح برنامه ششم کند. فولادگر گفت: شورای نگهبان اخیرا به لوایحی که مجلس مورد بررسی و تصویب قرار می‌دهد و تحول زیادی در آن صورت می‌گیرد، ایراد گرفته و لوایح را به مجلس باز می‌گرداند. به نظر می‌رسد در صورت لزوم تحول جدی در لایحه برنامه ششم توسعه باید در تفسیر شورای نگهبان از قانون در خصوص تصویب لوایح تجدید نظر شود. وی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تدوین برنامه ششم توسعه، شورای نگهبان نمی‌تواند به تحول در این لایحه ایراد بگیرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در جلسه کمیسیون تلفیق اعلام کرده است که دولت فرصتی برای ارائه لایحه برنامه ششم توسعه ندارد و کمیسیون تلفیق لایحه احکام را تبدیل به برنامه کند. به گزارش مهر، کلیات لایحه برنامه ششم توسعه اوایل این هفته در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران در سال ۹۵ اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱٬۳۵۶ نظر برای ایراد احتمالی شورای نگهبان به لایحه احکام برنامه ششم حل شده است

  • F
    Farhad
    ۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵
    سلام دوستان یه سوال داشتم ؟؟ خواهشا اگه کسی آگاهه جواب بده. من سنوات مجاز تحصیلیم شهریور 95 تموم شد و چون فقط 3 واحد پایانامم مونده بود بهم ترم مهر رو سنوات ارفاقی دادن ولی بازم بخاطر یه مشکلاتی هنوز همین 3 واحد پایانامم تموم نشده و باید یک ترم دیگه سنوات ارفاقی بگیرم. به نظرتون آیا پلیس + 10 موافقت میکنه؟؟
    • ا
      امین
      ۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۹
      دوستان این قانون انگار ک تعلیق شده .تا پایان برج 2فکر نمیکنم مسولین پیگیر باشن
      • ا
        امیر
        ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۲۳
        سلام فردا جواب میاد???
        • ا
          امیر
          ۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۳۱
          سلام کسی خبر جدید نداره جرا همه رفتن
          • ب
            بهزاد
            ۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۰۹
            سلام
            فکنم 5آبان مجلس قانون رو تصویب کرده
            و شورای نگهبان بیست روز مهلت داره نظرشو راجبش بگه!
            که با این حساب باس تا 25آبان منتظر بود.
            اگر خبری شد حتما همه رو در جریان میذارم!
            همین انتظارو از دوستان دیگم دارم ک اگه خبری شد مارو در جریان بذارن!
            تشکر از همه
          • م
            مرتضی
            ۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸
            ببخشید ی سوال چرا این روزا همش از معافیت ایثار گران نام برده میشه مگر تو برنامه ششم توسعه معافیت رزمندگان توش نیست؟والا دارن ناامیدمون میکنن یعنی امکانش هست ک این قانون هم واس رزمندگان تصویب شه؟لطفا جواب ممنون میشم

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ