اشتغالزایی برای ۴۵۰ هزار معلول در کشور

۱ نظر
خبرگزاری ایرنا : رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای ۴۵۰ هزار معلول با صرف اعتباری افزون بر ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته اشتغال ایجاد شد. انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات معلولان شهرستان بستان آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلول در دولت خبر داد و افزود: در صورت تصویب این لایحه در مجلس، به موجب تعهد آور بودن بار مالی آن برای دولت شاهد افزایش میزان دریافتی حقوق افراد معلول خواهیم بود. وی گفت: به موجب این لایحه سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف شده است که منابع مالی برای این امر را تامین کند. محسنی بندپی افزود: بر اساس پیشنهاد دولت در قانون برنامه ششم، خانواده هایی که دارای یک نفر معلول هستند و اکنون ۵۳۰ هزار ریال دریافتی دارند، در صورت تصویب مجلس میزان دریافتی شان در سال ۹۶ به یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال می رسد. وی با اشاره به خدمات ارزشمند اورژانس و اینکه در ۱۹۷ شهرستان کشور اورژانس اجتماعی بهزیستی وجود دارد، خاطرنشان کرد: به برکت اورژانس بهزیستی از خودکشی ۴ هزار و ۳۲۰ نفر در کشور جلوگیری شده است. رئیس بهزیستی کشور، کارکرد اورژانس اجتماعی را بسیار مناسب و در جلوگیری از بروز پدیده های ناگوار اجتماعی موثر دانست و خاطرنشان کرد: مشکل ساختمان اورژانس شهرستان بستان آباد با اعتبارات شهرستانی و استانی حل می شود. محسنی بندپی با اشاره به سهم ۳ درصدی استخدام معلولان اظهار کرد: حساسیتی که دولت در امور استخدامی این عزیزان دارد با تاسیس سازمان امور استخدامی، شاهد عملیاتی شدن این موضوع خواهیم بود. وی توانمند سازی معلولان و استفاده از ظرفیت های فکری و مهارت های آنها را در ایجاد اشتغال مهم عنوان کرد و افزود: دولت برای اشتغال هر معلول ۱۵۰ میلیون ریال وام می دهد. محسنی بندپی هدف از سفر خود به شهرستان بستان آباد را بررسی مشکلات معلولان و توجه به حل آنها عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم با برگزاری نمایشگاه های فصلی، دوره ای، دائمی و عرضه تولیدات معلولان زمینه ایجاد اشتغال پایدار را برای معلولان فراهم کنیم. وی از مردم خواست از محصولات تولیدی معلولان خرید کنند تا هم زمینه پشت گرمی برای این عزیزان فراهم شود و هم برای اشتغال این عزیزان پایدار بشود.

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اشتغالزایی برای ۴۵۰ هزار معلول در کشور

  • ش
    شبنم
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۴۷
    باسلام من یک معلول جسمی هستم که باوحود مدرک لیسانس از دانشکاه دولتی با رشته مدیریت سه سال بیکارم و سازمان بهزیستی هیج کاری برام انجام نداده

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ