استخدام ۱۰۰ نیروی پیمانی طی امسال در اورژانس همدان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه امسال ۵۲ نفر نیروی قراردادی به‌کارگیری شده است، گفت: امسال دو نوبت استخدام انجام و ۱۰۰ نفر به نیروهای پیمانی اضافه خواهد شد.

اورژانس پیش‌‌بیمارستانی به مجموعه خدمات فوریت‌های پزشکی اطلاق شده و درمان‌های اضطراری یا انتقال مصدوم در خارج از محیط بیمارستان از این طریق انجام می‌شود که این سیستم در ایران به‌نام مرکز فوریت‌های پزشکی شناخته شده و اکنون زیرمجموعه مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی است.
دسترسی به خدمات فوریت‌های پزشکی از طریق شماره امدادی ۱۱۵ امکان‌پذیر بوده و نیروهای فعال در اورژانس سعی بر خدمات‌دهی هرچه بهتر و سریع‌تر دارند که این مهم با حضور در محل در کمترین زمان ممکن محقق می‌شود.
با شیوع کرونا مراکز حوادث و فوریت‌های پزشکی در استان‌های مختلف به‌عنوان خط مقدم مبارزه علیه این ویروس فعال بوده و تعدادی از نیروهای آن در این راه به کرونا مبتلا شدند.
در استان همدان نیز همچون سراسر کشور، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به‌عنوان مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی با شیوع کرونا به‌طور جدی ورود کرده و به سرویس‌دهی در این خصوص مشغول است.
با توجه به گسترده‌تر شدن سرویس‌دهی در نقاط مختلف شهرها و جاده‌ها، نیاز به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این بخش است و به‌منظور آگاهی از وضعیت زیرساخت‌های اورژانس در استان همدان و اقدامات این مرکز با شیوع کرونا با رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به گفت‌و‌گو نشستیم.
حبیب معصومی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن بیان اینکه اکنون به غیر از اسدآباد درمجموع ۵۶ پایگاه در سطح استان داریم، اظهار کرد: این پایگاه‌ها در نقاط مختلف شهری و جاده‌ای استان ‌ سرویس‌دهی می‌کنند.
وی به وجود ۴۰۰ نیروی انسانی در مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اشاره کرد و گفت: این مرکز از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس بنز و تویوتا در سطح استان بهره‌مند است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان بیان کرد: اورژانس همدان از یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و یک اتوبوس اتاق عمل نیز بهره‌مند است.
وی به بهره‌مندی اورژانس همدان از بیمارستان صحرایی اشاره کرد و افزود: بیمارستان صحرایی ۳۰ تخت‌خوابی در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فراهم است.
معصومی با اشاره به وجود یک بالگرد اجاره‌ای در این مرکز، تصریح کرد: موارد عنوان‌شده از استعدادهای اورژانس در استان همدان است و نیازهای دیگری نیز مطرح بوده که درصدد رفع آن‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه به دنبال افزایش پایگاه‌ها در سطح استان هستیم، ادامه داد: درصدد افزایش ۶ پایگاه دیگر طی امسال و سال آینده در استان هستیم که تعداد پایگاه‌های تکلیفی تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان خاطرنشان کرد: هشت ساختمان نیمه‌کاره مربوط به این مرکز در سطح استان موجود است که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی به اضافه شدن تعدادی دیگر آمبولانس در استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال ۲۵ دستگاه آمبولانس جدید تهیه خواهد شد.
معصومی با اشاره به نصب سامانه اتوماسیون بر روی آمبولانس‌های مرکز اورژانس، در توضیح این مورد اظهار کرد: این سامانه با استفاده از گوشی و سیم‌کارت و توسط یک نرم‌افزار بر روی آمبولانس‌ها نصب می‌شود.
وی با بیان اینکه نصب سامانه بر روی آمبولانس‌ها فعلاً در شهر همدان اجرایی شده است، گفت: این سامانه تا پایان سال در دیگر شهرستان‌ها نیز ایجاد خواهد شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان بیان کرد: چارت مرکز امسال اصلاح و ۵۲ نفر نیروی قراردادی نیز به‌کارگیری شده است.
وی به استخدام ۳۵ نیرو طی سال گذشته در این مرکز اشاره کرد و افزود: امسال نیز دو نوبت استخدام انجام و ۱۰۰ نفر به نیروهای پیمانی اضافه خواهد شد.

معصومی درخصوص خدمات و اقدامات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تصریح کرد: در مبارزه با کرونا، اورژانس در خط مقدم قرار دارد.
وی با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته سیستم اورژانس پیش‌بیمارستانی نیز درگیر بحث کرونا شده است، ادامه داد: طی این مدت حدود دو هزار بیمار مشکوک، محتمل و قطعی توسط اورژانس استان از منازل به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان خاطرنشان کرد: ۲۸ نوبت وسایل حفاظت فردی برای کارکنان این مرکز تدارک دیده و بین آنان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه نیروهای فعال در مرکز اورژانس استان مشغول خدمات‌دهی به مردم هستند، یادآور شد: خدمات به‌صورت پاسخ‌دهی به تماس‌ها و حضور در محل است.
معصومی با تاکید بر اینکه به‌دلیل شیوع کرونا تعداد تماس‌ها با ۱۱۵ افزایش یافته است، اظهار کرد: تماس‌ها به‌ویژه در اسفند و فروردین‌ماه افزایش یافته بود که اکنون با توجه به تعریف سامانه اختصاصی ۴۰۳۰ و ۳۱۴۳ در استان، تماس‌های اختصاصی کرونا کمتر شده است.
وی با بیان اینکه طی سال ۵۰ هزار ماموریت توسط اورژانس همدان به انجام می‌رسد، گفت: حدود ۲۵ درصد از این تعداد ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده و سایر موارد مربوط به اورژانس‌های داخلی و سایر حوادث است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان بیان کرد: ۴۰۰ هزار تماس دوره یک‌ساله در اورژانس استان به ثبت می‌رسد.
وی در ادامه به تجمیع شماره‌های ۱۱۵ در همدان طی امسال اشاره کرد و افزود: این تجمیع در همدان، ملایر و کبودراهنگ انجام خواهد شد.
معصومی با بیان اینکه با تجمیع مذکور شهرستان ملایر، تویسرکان و نهاوند زیر پوشش خواهند رفت، تصریح کرد: در این راستا اورژانس همدان شهرستان بهار و اورژانس کبودراهنگ نیز فامنین، رزن و درگزین را پوشش می‌دهد.
وی به میانگین مدت‌زمان تماس برقرارشده و حضور اورژانس در محل اشاره کرد و ادامه داد: این مدت‌زمان در ماموریت‌های شهری ۶ دقیقه و جاده‌ای هشت دقیقه است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به ترافیک بیشتر و گستردگی شهر همدان، میانگین حضور اورژانس در محل در مقایسه با سایر شهرستان‌ها، کمی بالاتر است.
وی با بیان اینکه به‌دلیل بالا بودن تعداد پایگاه‌ها در سطح استان خوشبختانه حضور اورژانس در محل از میانگین کشوری نیز بالاتر است، یادآور شد: اکنون اورژانس در تمام محورهای اصلی، فرعی و روستایی حضور دارد.
معصومی درخصوص ابتلای نیروهای اورژانس همدان به ویروس کرونا نیز اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تست حدود ۲۰ نفر از ۴۰۰ نیروی فعال در اورژانس استان، مثبت شد.
وی با بیان اینکه مراحل قرنطینه ۱۴ روزه برای نیروهای مبتلا به کرونا اجرا شد، گفت: این افراد پس از طی دوره قرنطینه و بهبود، مجدداً مشغول به‌کار شده‌اند.
طبق گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان اکنون اورژانس استان به‌لحاظ زیرساختی در وضعیت مناسبی قرار دارد و با افزایش ۶ پایگاه دیگر، اتمام ساخت هشت ساختمان نیمه‌کاره مربوط به این مرکز در استان، اضافه شدن ۲۵ دستگاه آمبولانس جدید و نصب سامانه اتوماسیون بر روی آمبولانس‌های مرکز اورژانس استان، زیرساخت‌ها تکمیل شده و به‌لحاظ نیروی انسانی نیز با استخدام و به‌کارگیری نیرو طی سال جاری، این مهم هم به سرانجام رسیده و اورژانس همدان ازنظر زیرساختی از مراکز موفق خواهد بود.

برای مشاهده اخبار استخدام اورژانس کشور اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ