آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان تدوین شد

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین نامه جدید رتبه‌بندی معلمان برای مرحله ارتقا تدوین شد که مسئولیت این کار را پژوهشگاه بر عهده گرفته است.

علی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره جزئیات آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان اظهارکرد: شاید اکنون صلاح نباشد، جزئیات آیین‌نامه جدید رتبه‌بندی معلمان را تشریح کنم چراکه آیین‌نامه جدید باید فرایند تصویب را طی کند اما به صورت کلی رویکرد کلی آیین‌نامه جدید در مقایسه با گذشته، ارتقای کیفیت صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان است.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان پس از وقفه ۱۰ ساله در دولت سیزدهم اجرا شد و حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص یافت، رتبه بندی باید منجر به بهبود وضعیت معیشت و رضایت معلمان شود و همچنین کیفیت نظام تعلیم و تربیت را از طریق ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان، بهبود بخشد.

رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: به دلیل برخی محدودیت‌های قانون رتبه بندی که تاکید داشت باید ظرف مدت سه ماه عملیاتی شود در اجرا با مشکلاتی مواجه شدیم.

محبی یادآور شد: برای تدوین این آیین‌نامه، سه گروه پژوهشی برای این کار تشکیل شدند که با معلمان، مسئولان و نمایندگان مجلس گفت‌و گو کردند و مشکلات احصا شد، در نهایت براساس نتایج به دست آمده، آیین نامه جدید رتبه‌بندی معلمان تدوین شد و اکنون در مسیر بررسی و تصویب قرار گرفته است.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ