فراخوان بعدی عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها بهمن ماه اعلام می‌شود

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم از شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در فراخوان جذب شهریور ماه خبر داد و گفت: فراخوان بعدی جذب هیات علمی بهمن ماه امسال اعلام خواهد شد.

به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا، دکتر محمد خلج امیرحسینی امروز در اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جزییات از وضعیت فراخوان اخیر جدب در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: طی فراخوان اخیر که از ۴ شهریور آغاز شد و تا ۱۸ شهریور ادامه یافت، تعداد ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر نام نویسی کردند. این تعداد مشابه تعداد شرکت کنندگان فراخوان سال قبل است، اما نسبت به فراخوان قبلی خالص تر است. زیرا کف معدل و سن در ثبت نام لحاظ شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: وضعیت به گونه ای بود که افراد در فراخوان های قبلی با هر معدلی ثبت نام می‌کردند و پس از آن دانشگاه‌ها این افراد را غربالگری می کردند و در مواردی که نظارت کافی نبود شخص تا آخرین مرحله پیش می رفت و بعد مشاهده می‌شد یک یا یک و نیم نمره از کف معدل کم دارد و بعد اعلام می شد چون روند ۲ سال طول کشیده فرد را قبول کنید.
این مقام مسئول تاکید کرد: تعداد ۱۳ هزار نفر متقاضی فراخوان اخیر هر کدام ۳ ظرفیت انتخاب کردند که مجموعا حدود ۳۹ هزار ظرفیت می شود.
امیر حسینی یادآور شد: در حال حاضر ۳۵ هزار و ۱۴۵ رشته‌محل انتخاب شده است‌ که‌ در علوم انسانی ۱۱ هزار نفر، فنی و مهندسی نزدیک ۸ هزار نفر و علوم پایه ۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند.
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ادامه داد: به دانشگاه نامه زدیم و جدول زمان بندی ارسال کرده ایم و از دانشگاه ها می خواهیم بعد از پایان ثبت نام متقاضیان، غربالگری را حداکثر تا ۴ ابان ۱۴۰۲، مصاحبه علمی و تعیین ۳ رقیب برتر و رسیدگی به شکایات مربوطه را تا ۲ آذر ۱۴۰۲ و مصاحبه عمومی ۳ رقیب برتر را نیز تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ و بارگذاری صورت جلسه اجرایی جذب را تا ۳۰ دی ۱۴۰۲ انجام دهند. هر دانشگاهی که دیر اقدام کند ممکن است برای فراخوان بعدی حذف شود.
امیرحسینی تصریح کرد: همچنین پرونده های مربوط به فراخوان ۹۹ را تا ۳۰ مهر ۱۴۰۲ بیشتر پذیرش نمی‌کنیم.

منبع : ایسنا

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ