ایثارگران بدانند؛ معافیت و کسر خدمت ایثارگران

۱۳۰۸ نظر
همشهری : برابر ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که پدر و مادر یا فرزند یا برادر و خواهر آنان در راه به‌ثمررسیدن انقلاب اسلامی و استمرار آن شهید، جانباز، اسیر یا جاوید‌الاثر شده یا بشوند به شرح زیر، از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند: ۱- کلیه فرزندان ذکور شهدا و جاویدالاثران (مفقودین) از انجام دوره ضرورت معاف هستند. ۲- به ازای هر شهید یا آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت یا جانباز با حداقل ۲۵درصد جانبازی یا جاویدالاثر (مفقود) فاقد فرزند ذکور یک نفر از برادران آنها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند. ۳- به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، ۲۵درصد جانبازی و ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان معاف می‌شود. امتیازات بند ۳ قابل جمع است و در مورد معافیت کسانی که مدت جانبازی یا حضور در جبهه یا مدت آزادگی آنها درحد معافیت یک فرزند آنان نیست، تجمیع سوابق درصد جانبازی، جبهه و مدت آزادگی ممکن است. ۴- کلیه مشمولان جانباز دارای حداقل ۱۰درصد جانبازی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند. ۵- یک فرزندخوانده قانونی ذکور جانبازی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران صاحب فرزند نمی‌شود، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود. ۶- مشمولانی که با جانبازان اناث دارای درصد جانبازی ۲۵ درصد و بالاتر ازدواج کنند، به صورت موقت از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند و پس از گذشت ۵ سال از معافیت موقت آنان در صورت استمرار ازدواج، معافیت موقت به معافیت دائم تبدیل می‌شود. قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۰/۲۲/۹۵ مجلس شورای اسلامی که به دلیل استکاف رئیس جمهور از ابلاغ آن به دستگا‌ه‌های اجرایی در مهلت قانونی، دستور انتشار آن توسط رئیس مجلس به روزنامه رسمی کشور صادر شد، در تاریخ ۲۰/۱/۹۶ در این روزنامه به چاپ رسید. در تبصره۲ ماده ۳۳ این قانون، صدر بند ۳ ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی اصلاح و یک تبصره به آن ملحق شده است. در این اصلاحیه که در صورت تایید فرماندهی کل قوا اجرایی خواهد شد، مدت زمان آزادگی از ۲۴ ماه آزادگی به ۱۲ ماه آزادگی، ۲۵ درصد جانبازی به ۱۰ درصد جانبازی و ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه به ۱۲ ماه سابقه حضور در جبهه برای معافیت فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان کاهش پیدا کرده است. علاوه برآن، فرزندان شهدا مشابه جانباز ۵۰ درصد در موضوع معافیت فرزندان محسوب شده‌اند. این تبصره به این معنی است که ۵ نوه شهید می‌توانند از خدمت نظام وظیفه معاف شوند. در همین زمان قانون برنامه ششم توسعه کشور در تاریخ ۵/۱۲/۹۵ به تصویب مجلس می‌رسد و این قانون نیز به‌دنبال استنکاف رئیس‌جمهور از ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی، با دستور رئیس مجلس در تاریخ ۲۱/۱/۹۶ در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود. قانون قبلی هنوز مقدمات خود را طی نکرده است که به فاصله یک روز بند د ماده ۸۸ به موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران می‌پردازد، موضوعی که تا به‌حال در گردشکارهای مصوب ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت فرماندهی کل قوا با آن، اعمال می‌شده است. در این مصوبه مجلس، متن زیر به عنوان بند۷ به انتهای ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی الحاق می‌شود: فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور، یک ماه کسر خدمت فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت، یک ماه کسر خدمت فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی یک ماه کسر خدمت. ضمنا درصدهای کمیسیون‌های عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد برای بهره‌مندی فرزندان جانبازان از کسر خدمت معتبر است. لذا توصیه می‌شود فرزندان جانبازان از درصد کمیسیون‌های پزشکی نیروهای مسلح برای این منظور استفاده کنند. در انتهای بند د ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه، حکم این بند برحکم تبصره ۲ ماده ۳۳ که هنوز جوهر تصویب آن خشک نشده است، حاکم می‌شود. یعنی کاهش سنوات آزادگی، درصد جانبازی و سابقه جبهه که برای فرزندان ایثارگران به تصویب رسیده بود با حکم بند د ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه که برای کسر خدمت به تصویب رسیده است، بی‌اثر می‌شود و قابلیت اجرایی خود را از دست می‌دهد. با این مصوبه همطرازی فرزندان شهدا با جانبازان ۵۰درصد، معافیت فرزندانشان از خدمت نیز منتفی می‌شود.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱٬۳۰۸ نظر برای ایثارگران بدانند؛ معافیت و کسر خدمت ایثارگران

  • د
    دانشجو
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴
    دوستان خوش خیال دیگه زندگیمون تباه شد اونم بعد 1 سال اخه چرا واسه خودتون تحلیل خوب میکنید,کافی ستادیا این خبرو تو روزنامه ببینند عینا میان همینو اعلام میکنند,انقد ساده نباشید,خدایا شکرت اما کجایی که زحمات بی منت پدرانمون داره نابود میشه,خودت یه کاری کن
    • م
      مازیار
      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
      زندگیمون نابود میشه؟!!!! تا همین دیروز پریروز یک روز کسری هم بهمون نمیدادن حالا می خوان ده دوازده ماه کسری بدن (یه سال) بعد اونوقت زندگیمون نابود میشه!!! اینکه خدمتمون نصف بشه بده؟!!!!
    • i
      iman
      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵
      ـه لحـاظ قـانـونگذاری ، درست ایـن است کـه قانونگذار به هنگام نسخ کردن قانون همواره از عبارت « نسخ می شود » یا هم خانواده های آن مثل « منسوخ است » استفاده کند.
      بررسی قوانین نشان می دهد که از عبارات دیگر « ملغی است » « از درجه اعتبار ساقط خواهد بود » ، « لغو می گردد » « بلااثر است » ، « ملغی و نسخ می گردد » . و نیز قوانینی که با عبـارت « قــانـون الغای ....» آغاز می شوند را به آن اضافه کرد ( این مطلب از یه سایت حقوقی معتبر گرفتم)
      • D
        Dr.moein
        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶
        با سلام
        کاملأ صحیح می باش.
      • ب
        باقر
        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵
        سلام خواهشن سوال منو جواب بدید من پدرم ۲۱ماه جبهه داره ....آیا من معاف میشم؟؟؟
        • ر
          رضا
          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۸
          ن داداش باید بری
          • 7
            7
            ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴
            به احتمال زیاد معاف هستی
            چون به ازای هر ماه جبهه یک ماه کسری
            • ح
              حميد
              ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۲۵
              منبع خاصی برای حرفت داری بگو ؟ ٢٠٠ درصد مطمئن هستم اگه یک درصد بخواد اجرا بشه سقف میزارن براش
          • ع
            علی
            ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳
            خیلی جالبه
            یه عده میگفتن 29 ام خبر اجرا شدنش میاد
            29 ام خبر منتفی شدنش اومد!!!!!!
            • ر
              رسول
              ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷
              واقعا رد شد؟؟؟یعنی الان همه معافیتا رفت????
              • D
                Dr.moein
                ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷
                با سلام
                هیچ حرفی، دال بر منتفی شدنش نیومده....
                لطفا جو سازی نفرمایید.
                • ا
                  ایرج
                  ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶
                  من خودم خیلی به 29 م امید داشتم اما دوست عزیز منتفی شدن ماده ای که در موردش صحبت می شه جدا از اون دو ماده احکام دائمی و برنامه ششم هست
                  بیشتر دقت کنید
                • ح
                  حاچمیسرباز
                  ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳
                  نظام وظیفه فقط میخوادجونارو بندازه عقب همییین نه به دنیا نه به اخرت یه جون توجه ندارن
                  این همه سن ازدواج رفته بالا بخاطر همین خدمت بیخوده که میگن مقدسه کجاش مقدسه خدمتی که با عقب انداختن ازدواجت باعث میشه تو به گتاه بیوفتی باعث میشه درامد نداشته باشی و از نظر مالی فقیرتر باشی باعث میشه
                  اینا فقط یه نیروی انسانی ارزون میخوان همین چندین ساعت پست بدی 24 ساعت استند بای باشی شرایط بد ابو هوا رو تحمل کنی از خانوادت دور بشی غذای الکی بذارن جلوت و بخوری
                  بعد میگن خدمت ادمو مرد میکنه منظم میکنه کدوم منظمی بابا کدوم اخلاق یعنی حالا اینایی که خدمت رفتن خیلی خوبن خلاف نکردن؟ تو 2 سال خدمت چی یاد گرفتن ؟اگه اینطوری بود که کشور گل و بلبل میشد
                  اما اینها به اسم خدمت مقدس از نیروی پرنشاط و مفید جوونها بیگاری میکشن
                  من با 26 سال برم خدمت 28 سالگی تموم کنم بعدش چی کجا کار کنم کی ازدواج کنم کی بچه دار بشم
                  واقعا این خدمت ظلمه
                  حسبی الله و نعم الوکیل
                  • ی
                    یاسین
                    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴
                    منم 26 سالمه عزیز و باید الآن با ارشد برم خدمت!
                    واقعاً حرفاتو باید طلا گرفت، تک تک جملات و کلماتت رو می ستایم و تأیید و تحسین می کنم عزیز! آفرین!
                    همین که شما این جملات رو میگی نشون میده که چقدر درک و فهم داری.
                    • م
                      محمود
                      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۶
                      خودمون هم مقصریم نباید دانشگاه میرفتیم. خدمت هم نمیرفتیم الان هم با کار و پول و زن و بچه ای که داشتیم 7،8 میلیون میدادیم و کارت پایان خدمت رو میگرفتیم. بهترین زندگی هم داشتیم پس بهتر اول خودمون رو سرزنش بکنیم
                    • س
                      ساسان
                      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱
                      باز شما جلوئین .من 29 سالمه 8ماه خدمتم.16 ماه دیگم دارم با ارشد.
                      • a
                        ashkan
                        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۹
                        اخه عمو محمود این چه حرفیه میزنی.ما که سال هشتاد و هشت رفتیم دانشگا باید از کجا میدونستیم که قراره بعد چند سال یه قانونی وضع کنن به اسم خرید خدمت؟به علاوه اگرم می دونستیم باید هشت سال خودمونو میچپوندیم تو یه سوراخ موش که به عنوان سرباز فراری نگیرنمون بندازنمون زندان و... داداچ یه حرفایی میزنییا
                      • ج
                        جواد
                        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰
                        چرا کسی جواب منو نمیده؟؟
                        یکی میگه کنسل شده
                        یکی میگه اجرا میشه
                        بابا من که چیزی نفهمیدم ازین خبر
                        یکی برا من توضیح بده چی شده
                        مردم از استرس
                        • م
                          مازیار
                          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
                          متن خبر رو بخونی همه چیز واضح نوشته شده. یه زحمت بکش با دقت تمام، خبر رو دوباره بخون متوجه همه چیز میشی.
                        • م
                          محمد
                          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
                          یعنی من با 15 ماه جبهه پدرم و شیش درصد جانبازی 21 ماه کسری میگیرم ؟ اخه چرا مارو اذیت میکنن الان نمیدونیم تو این یک ماهی که فارق التحصیلی مونده پست کنم پست نکم ؟ به خدا خواب و خوراک نداریم ای کاش اصلا پدرمون ایثارگر نبود
                          • م
                            مازیار
                            ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۴
                            اگه هنوز یک ماه تا فارغ التحصیلیت مونده نمیتونی پست کنی. مدرکت دو ماه بعد از فارغ التحصیلیت میاد. یعنی در بهترین حالت، شما سه ماه بعد میتونی دفترچتو پست کنی.
                            • م
                              محمد
                              ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸
                              مازیار جان یک ماه تا یک سال فرصت بعد از فارق التحصیلی مونده 11 ماه پیش درسم تموم شده
                          • ف
                            فرید
                            ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷
                            چقد توجه .چقد خدمت به ایثارگرا.سران مملکت،نماینده ها لطفا کم خدمت کنید به ما.
                            ما دیگه رومون نمیشه باعث اذیتتون شدیم????
                            • ر
                              رضا
                              ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷
                              میدونی الان اروم اروم دارن ما رو اماده می کنن که بگن امکان اجرایی شدن این قانون وجود نداره. خب دیروز یه جورایی اب پاکی رو ریختن رو دستمون امروزم که این خبر داره میخشو میزنه مطمین باشید تا روزهای آینده از این دست اخبار خواهید شنید. کاش بهمون امید نمیدادن که ازمون بگیرن. افراد مثبت اندیش همچنان منتظر باشید خودتان را با تاریخ های 15 اردیبهشت سرگرم کنید در حالیکه این تاریخ ها بدون سند است. 15 اردیبهشت به امید اول خرداد و اول خرداد به امید آخر تابستان. بازی با تاریخ ها را ادامه دهید یا حق
                              • س
                                سینا
                                ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰
                                خرید که پرید.ولی قانون عطف به ماسبق داره یا نه؟من 2 تا داداشم معاف شدن .از سابقه جبهه پدرم 60 ماه کسر میشه یا تغییر میکنه؟?
                                • م
                                  محمد جواد
                                  ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲
                                  کسی میدونه پادگان آموزشی مرزن آباد چه جور جاییه؟؟؟شنیدم اونجا مربوز به مرز بانیه و دوره ی آموزشی سه ماهه داره درسته؟؟؟؟؟؟
                                  • D
                                    Dr.moein
                                    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲
                                    سلام و وقت بخیر
                                    اینجانب دانشجوی دکتری حقوق خصوصی هستم، بر خود لازم می دانم که معنای حاکم بودن حکم یک قانون بر حکم قانون دیگر را خدمتتون عرض کنم…
                                    حاکم بودن به معنای حذف یک قانون دیگر نیست، و اگر معنای حذف داشت از واژه ی حاکم بودن استفاده نمیکردن، بلکه میگفتن نسخ،
                                    حاکم بودن حکم بند د ماده ٨٨ قانون برنامه ششم بر حکم تبصره دوم ماده ٣٣ قانون احکام دائمی به معنای اجرایی بودن هر دو قانون با این توضیح که تنها در صورتی که این دو قانون با هم تعارض پیدا کنند، حکومت یک قانون بر قانون دیگر مطرح می شود،
                                    با این توضیح که الان پدر کسی که ١٢ ماه جبهه داره میتونه یک فرزند رو معاف کنه ( یعنی میشه به ازای هر ماه جبهه حدود ۵۵ روز کسری که مجموعأ یک فرزند معاف میشه)
                                    در قانون برنامه ششم میگه به ازای هر یک ماه جبهه یک ماه کسری ( یعنی کسی که ١١ ماه جبهه داره بر طبق این قانون میشه ١١ ماه کسری) اما اگر همین ١١ ماه جبهه رو بر مبنای قانون احمام دائمی حساب کنیم باید بشه ٢٠ ماه کسری،
                                    در اینجاست که توی حکم دو ماده باهم ممکنه که تعارض پیدا کنند و قانونگذار به همین دلیل حاکم بودن رو مطرح کرده که رفع تعارض کرده باشه نه اینکه نسخ کرده باشه….
                                    پس کسانی که پدرشون دوازده ماه سابقه حضور در جبهه داره ( اعم است از اینکه خدمت داوطلبانه باشد یا نباشد یعنی در جبهه بوده باشد و حتی سرباز باشد) چون متن صریح قانون واژه سابقه حضور رو آورده… یک فرزند معاف میشه و اگر کمتر از دوازده باشه قانون برنامه ششم اجرا میشه یعنی اینکه به ازای هر یک ماه سابقه حضور در جبهه، یک ماه کسر از خدمت….
                                    "در نتیجه این دو قانون مکمل هم و هر دو اجرایی خواهند شد."
                                    بنابراین خواهشأ اخبار خلاف واقعی که متناسب با سلیقه ی خود می باشد، نشر ندهید.
                                    پاینده باشین
                                    • ج
                                      جواد
                                      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۱
                                      اقا این متنی که الان نوشته شده یعنی چی ؟؟
                                      خوبه یا بده ؟
                                      اجرا میشه یا نمیشه؟؟
                                      به ضرر ماس یا به نفعمون ؟؟
                                      یکی اینو بگه بهمون
                                      • D
                                        Dr.moein
                                        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۹
                                        با سلام
                                        اگر بخواد اجرا بشه، هر دو باهم قابلیت اجرا دارند، نه یکی از آنها.
                                      • ص
                                        صادق
                                        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹
                                        خب پس اینی که توی خبر سایت اومده از کجا اومده؟؟
                                        از کجا بدونیم شما درست میگی یا سایت؟؟
                                        • D
                                          Dr.moein
                                          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰
                                          تفسر غیر منطقی که بر پایه ذهن خود نویسنده بوده، نه منبع معتبری داره نه هیچی،
                                          یه چی که توی ذهنش اومده نوشته
                                        • p
                                          pouya_nsx
                                          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱
                                          خب اگه اینجوریه چرا توی همین قانون فعلی که تا الان بوده اسمی از حاکم بودن کسری(برای نمونه ۴ ماه کسری به ازای ۱۲ ماه جبهه) بر معافیت (۳۰ ماه جبهه یک فرزند معاف) نیاورده؟؟ حاکم بودن چیزه جدیدیه که مارو زجر بدن، همین و بس
                                          • D
                                            Dr.moein
                                            ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲
                                            همینکه کسی ٢٩ ماه جبهه داره و فقط ٩ ماه کسری میگیره، یعنی بخاطر یک ماه کم بودن جبهه، یک سال باید خدمت کنه، میشه حاکم بودن قوانین کسری بر معافیت....
                                            قبلأ هم اجرا میشده، فقط به طور صریح در قانون ذکر نشده بود.
                                          • م
                                            محمد علی
                                            ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲
                                            با سلام
                                            تو رو قرآن جواب واقعی رو بدید تا از سر در گمی رهایی یابیم
                                            با تشکر
                                            • س
                                              سید مهدی6666
                                              ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲
                                              هیج موقع به سایتها توجه نکنید هرکسی تحلیل خودشو ارائه میده نویسنده این خبر هم تحلیل خودشو نوشته
                                              • س
                                                ساسان
                                                ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
                                                منم کامل با شما موافقم. و از اولم کامنت دادم که حاکم است یعنی چی دقیق. چون بعیده که شورای نگهبان بزاره اینجوری قانونا تصویب شه ...
                                                • ا
                                                  احسان
                                                  ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
                                                  سپاس از شما,
                                                  میشه بگین چجوری و از کجا باید درخواست بدیم که پیگیری کنن زودتر واسه نظام وظیفه رفع ابهام بشه؟
                                                  • و
                                                    وحید
                                                    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶
                                                    کسانی که پدرشون دوازده ماه سابقه حضور در جبهه داره یک فرزند معاف میشه و اگر کمتر از دوازده باشه قانون برنامه ششم اجرا میشه یعنی اینکه به ازای هر یک ماه سابقه حضور در جبهه، یک ماه کسر از خدمت….
                                                    “در نتیجه این دو قانون مکمل هم و هر دو اجرایی خواهند شد.”
                                                    بنابراین خواهشأ اخبار خلاف واقعی که متناسب با سلیقه ی خود می باشد، نشر ندهید.
                                                    ...
                                                    همینه . کاملا منطقی نوشتید . ممنون
                                                    انشاالله که زودتر اجرایی شود
                                                  • ج
                                                    جواد
                                                    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸
                                                    یکی جواب بده
                                                    اینا واقعا یعنی چی ؟؟
                                                    مبهمه ، خیلیم مبهمه
                                                    • م
                                                      مجید
                                                      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵
                                                      ببینین این حرفا اصلا عاقلانه نیس اگه قرار باشه کسری اجرا بشه اونایی که پدرشون ۲۴ماه جبهه دارن خب کلا معاف میشن که این عاقلانه نیس .
                                                      حاکم بودن قانون ینی این قانون کسری ها وقتی اجرا میشه که قانون معافیت اجرا شده باشه و برای کسانی که پدراشون زیر دوازده ماه جبهه دارن به ازای هر ماه یه ماه کسری میدن این عاقلانس
                                                      • م
                                                        مازیار
                                                        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
                                                        پس یعنی چون عاقلانه نیست هممون معاف میشیم؟!!!! تبریک به همه!!!!
                                                        • م
                                                          مجید
                                                          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴
                                                          ببین داداش یکم فکر کن بعد جواب بده آخه اون همه مسئول دورهم جمع میشن یه قانون تصویب میکنن بعد هنوز اجرا نشده لغوش میکنن چجوری آخه باورت میشه یکم فکر کن به حرف دوستمون که بالاتر نظر داده نگاه بنداز
                                                        • م
                                                          مازیار
                                                          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
                                                          داداش شما یکم بیشتر فکر کن. بارها و بارها همین مسئولین دور هم جمع شدن و قانون گذاری کردن و اجرا هم نشده. مثالای نقضشم موجوده. تو اینترنت یه سرچ ساده کنی متوجه میشی.
                                                        • م
                                                          میلاد
                                                          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴
                                                          باسلام.من پدرم۲۱ماه حضور درجبهه داره و خودمم۶سال عضوفعال بسیجم.الان هم دانشجوهستم.به من معافی تعلق میگیره یاکسری.لطفا جواب بدین ممنون میشم
                                                          • م
                                                            مازیار
                                                            ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
                                                            جوابتون تو متن خبر هست. یه زحمت بکش خبر رو بخون. همه چیز تو متن واضحه
                                                            • A
                                                              Ali
                                                              ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷
                                                              درهر صورت شما معافی برادر
                                                            • س
                                                              سید مهدی6666
                                                              ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
                                                              اینجانب دانشجوی دکتری حقوق خصوصی هستم، بر خود لازم می دانم که معنای حاکم بودن حکم یک قانون بر حکم قانون دیگر را خدمتتون عرض کنم…
                                                              حاکم بودن به معنای حذف یک قانون دیگر نیست، و اگر معنای حذف داشت از واژه ی حاکم بودن استفاده نمیکردن، بلکه میگفتن نسخ،
                                                              حاکم بودن حکم بند د ماده ٨٨ قانون برنامه ششم بر حکم تبصره دوم ماده ٣٣ قانون احکام دائمی به معنای اجرایی بودن هر دو قانون با این توضیح که تنها در صورتی که این دو قانون با هم تعارض پیدا کنند، حکومت یک قانون بر قانون دیگر مطرح می شود،
                                                              با این توضیح که الان پدر کسی که ١٢ ماه جبهه داره میتونه یک فرزند رو معاف کنه ( یعنی میشه به ازای هر ماه جبهه حدود ۵۵ روز کسری که مجموعأ یک فرزند معاف میشه)
                                                              در قانون برنامه ششم میگه به ازای هر یک ماه جبهه یک ماه کسری ( یعنی کسی که ١١ ماه جبهه داره بر طبق این قانون میشه ١١ ماه کسری) اما اگر همین ١١ ماه جبهه رو بر مبنای قانون احمام دائمی حساب کنیم باید بشه ٢٠ ماه کسری،
                                                              در اینجاست که توی حکم دو ماده باهم ممکنه که تعارض پیدا کنند و قانونگذار به همین دلیل حاکم بودن رو مطرح کرده که رفع تعارض کرده باشه نه اینکه نسخ کرده باشه….
                                                              پس کسانی که پدرشون دوازده ماه سابقه حضور در جبهه داره ( اعم است از اینکه خدمت داوطلبانه باشد یا نباشد یعنی در جبهه بوده باشد و حتی سرباز باشد) چون متن صریح قانون واژه سابقه حضور رو آورده… یک فرزند معاف میشه و اگر کمتر از دوازده باشه قانون برنامه ششم اجرا میشه یعنی اینکه به ازای هر یک ماه سابقه حضور در جبهه، یک ماه کسر از خدمت….
                                                              • D
                                                                Dr.moein
                                                                ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
                                                                با سلام
                                                                دوست عزیز و برادر گرامی، استفاده از حرفهای دیگران و نشر دادن آنها، بدون ذکر منبع جرم محسوب می شود...
                                                                لطفأ اخبار منتسب به دیگران را به نام خود نشر ندهید.
                                                                سپاس
                                                                • ع
                                                                  علی 70
                                                                  ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷
                                                                  سپاس از شما
                                                              • ع
                                                                علیرضا
                                                                ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱
                                                                دوستان اروم باشید، یه سایت دیگه قبل از عید با کمی سنگین و سبک کردن قانونا گفت لایحه ششم نمیرسه اجرا شه و اجرا شد، اونا که دانا نیستن، در ضمن سایتا مشاور ندارن که، تا خود نظام وظیفه مث پارسال نیاد همه چیزو روشن کنه هیچی معلوم نیس، پارسال تمام خبرگزاریا گفتن معافیت اجرا شده و ستاد گفت خیر هماهنگ نشده، بعد گفتن که تمام شده و لغو شده، ولی اینجور نبود و با ستاد هماهنگ شد
                                                                بخدا قسم اینا فقط تحلیل خودشونه، من خودم جز اون افرادیم میگم که ستاد طولش میده و با دوستان همیشه بحث دارم، ولی اینو اصلا نمیخونم و نخوندم، یکساله زیاد تحلیل شنیدم و دیدیم
                                                                اینم بگم بهتون من خودم جز یکی از سایتای مطرحم و اسم نمیبرم که این نوشته تایید شه، بسیاری مواقع مطلب دادم مدیر سایت همینطوری چاپ کرده و هزار نفر زیرش نظر گذاشتن و اشتباه بوده و پاکش کردن
                                                                اینو نه نظام وظیفه گفته نه ستاد نه کس مهمی، یکی عین خودمون نظر داده، من بهتون اطمینان میدم
                                                                احتمال داره ستاد کمی تعلل کنه یا تبصره بزاره ولی به این شدت که این گفته امکان نداره،
                                                                موفق و پیروز باشید
                                                                • پ
                                                                  پیشکسوت سایت
                                                                  ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
                                                                  آره درسته
                                                                  • ص
                                                                    صادق
                                                                    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱
                                                                    متاسفانه درک حرف شما برای خیلیا سخته!
                                                                  • س
                                                                    سلام
                                                                    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
                                                                    خبرش که مال 9 روز پیش است و قدیمی و تکراری است
                                                                    هنوز اتفاقی در اجرایی شدن قانون نیافتاده است
                                                                    • م
                                                                      مازیار
                                                                      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹
                                                                      به هیچ وجه قدیمی نیست.
                                                                    • ج
                                                                      جمال
                                                                      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷
                                                                      سلام دوستان یکی تو رو خدددددددددددددددا جواب من او بده الان پدر من 12 ماه ایثارگر بوده
                                                                      الان با این متن بالا آیا من معااااااااااااااااااااف میشم .تو رو خدا یکی جواب مو بده
                                                                      • ر
                                                                        رضا
                                                                        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
                                                                        ن نمیشی.معافیت به کل تمام شد.کسری هم مشخص نیست.
                                                                        • ا
                                                                          امیدوار
                                                                          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳
                                                                          نه،فقط 12ماه کسر میشه
                                                                          • 7
                                                                            74 محمد
                                                                            ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵
                                                                            طبق متن بالا خیر معاف نمیشی در بهترین حالت 12 ماه کسری میگیری . البته در صحت متن بالا هنوز تردید وجود داره و قطعی نیستش
                                                                            • ع
                                                                              علی 70
                                                                              ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۸
                                                                              شما که یک سال صبر کردین یک ماه دیگه هم صبر کنید.
                                                                              • 7
                                                                                7
                                                                                ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۲
                                                                                خیر
                                                                                احکام دائمی اجرا نمیشه
                                                                                فقط کسری !
                                                                                البته طبق نوشته خبر!
                                                                              • ا
                                                                                امیر
                                                                                ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷
                                                                                آقا این یعنی الان کسری ها رو اجرا می کنن؟
                                                                                • ر
                                                                                  رضا
                                                                                  ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲
                                                                                  مشخص نیست.معافیت ها کلا تموم.کسری مشخص نیس حداقل تا شهریور بنظر.برو پست کن

                                                                                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                                                ثبت پاسخ